Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، کلانشهر تهران بستر حوادث و جرایم مختلفی است. هر روز تماس‌های زیادی با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تهران گرفته می‌شود که بسیاری از آنها عملیاتی شده و منجر به دستگیری مجرم یا مجرمانی می‌شود.

از این پس در این بسته خبری به گوشه‌ای از مأموریت‌ها، حوادث و جرایم می‌پردازیم.

سواری حامل بار قاچاق در تهران توقیف شد

سرهنگ علی ولیپور گودرزی اظهار داشت: مأموران انتظامی" اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز " این پلیس در راستای تشدید مبارزه با قاچاق کالا در ایام نوروز و لزوم برخورد با خودروهای تندرو موسوم به شوتی، هنگام کنترل خودروهای عبوری در سطح شهر به یک دستگاه خودروی سواری تند رو در خیابان "مولوی" مشکوک شدند و با علائم هشدار دهنده به راننده خودرو دستور ایست دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: مأموران خودرو را متوقف و در بازرسی از این خودرو ۲ هزار و ۴۶۰ عدد شلوار زنانه قاچاق فاقد بارنامه و مجوزهای گمرکی کشف کردند.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران افزود: مأموران در این رابطه راننده خودرو را دستگیر و کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را ۳ میلیارد ریال اعلام کردند.
سرهنگ گودرزی با بیان اینکه متهم برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضائی معرفی شد تصریح کرد: پلیس در راستای برقراری نظم و امنیت عمومی برای هموطنان عزیز در تمامی ساعات شبانه روز از هیچ تلاشی فروگذار نخواهد کرد.

سارق موتورسیکلت در دام پلیس

سرهنگ رسول بهرامی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: عملیات کلانتری ۱۴۹ امام زاده حسن حین گشت زنی در این محله به موتورسواری که یک دستگاه موتورسیکلت با پلاک مخدوش را برای تعمیر به تعمیرگاه انتقال داده بود، مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران برای بررسی بیشتر به متهم مراجعه کردند افزود: متهم به محض مشاهده مأموران قصد متواری شدن از محل را داشته که با درایت مأموران دستگیر می‌شود و در استعلام پلاک موتورسیکلت مشخص می‌شود موتورسیکلت روز گذشته از شهرک قدس سرقت شده است.

سرکلانتر دهم پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۸ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به سرقت موتورسیکلت معترف و در ادامه بررسی‌های پلیسی مالک موتورسیکلت شناسایی و به کلانتری دعوت شد.

سرهنگ بهرامی با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان بوده در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر برای کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

هیچ نقطه امنی برای مجرمان، اراذل و اوباش و سارقان نخواهیم گذاشت

سردار حسین رحیمی در دهمین جلسه قرارگاه نوروزی با اشاره به اینکه با توان و تلاشی مضاعف در تعطیلات نوروزی امنیت و آرامش شهروندان را تأمین خواهیم کرد، بیان داشت: هیچ نقطه امنی برای مجرمان، اراذل و اوباش و سارقان در پایتخت نباید وجود داشته باشد.

وی با تاکید بر لزوم جمع آوری معتادان متجاهر، عنوان داشت: در ایام تعطیلات نوروزی با توجه به خالی بودن بسیاری از منازل، همچنانکه بارها عنوان شده است کلیه اثاث کشی‌ها در این ایام می‌بایست با هماهنگی کلانتری محل انجام شود و افرادی که قصد اثاث کشی دارند باید فرم مربوطه را از کلانتری تحویل بگیرند.

رئیس پلیس پایتخت با اشاره به برخورد با رانندگان پر خطر، بیان داشت: بطور جد با رانندگانی که تست الکل آن‌ها مثبت شود برخورد خواهد شد؛ چرا که اینگونه افراد با ندانم کاری و لاقیدی خود، سلامت خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازند.

این مقام ارشد انتظامی با تاکید بر اینکه امنیت و آرامش شهروندان گرامی خط قرمز ما می‌باشد و اجازه نخواهیم داد کسی امنیت و آرامش شهروندان را به مخاطره بیندازد، گفت: در تعطیلات نوروزی با تلاشی مضاعف و با گشت‌های محسوس و نامحسوس تلاش خواهیم کرد که امنیت و آرامش شهروندان را تأمین کنیم.

وی افزود: در طول ایام نوروز بیش از ۱۱۰ ایستگاه ایست و بازرسی در جای جای شهر داریم و بیش از چند هزار گشت خودرویی، موتوری و پیاده بطور ۲۴ ساعته فعال خواهند بود.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه شهر را برای مجرمان نا امن خواهیم کرد، عنوان داشت: در این ایام تمرکز ما در پلیس پایتخت بر کشف جرم و دستگیری مجرمان است و همه تلاش خود را بکار خواهیم بست.

سردار رحیمی با اشاره به اینکه ما حافظ امنیت و آرامش مردم هستیم، خاطرنشان کرد: به طور حتم دعای خیر مردم بدرقه راه خدمتگزارانشان در انتظامی کل کشور خواهد بود.

وی افزود: ایجاد امنیت و آرامش شهروندان را وظیفه خود می‌دانیم و هرچه امکانات داریم را برای این مهم پای کار آورده‌ایم.

سردار رحیمی با تاکید بر رعایت حقوق شهروندی بیان داشت: حتماً باید تکریم شهروندی در دستور کار همه مأموران باشد و حتی با مجرمان نیز باید برابر قانون برخورد شود.

سرقت منزل توسط نگهبان همسایه

سرهنگ محمدقاسم طرهانی در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: در پی وقوع یک فقره سرقت منزل در محله چیتگر تیمی از مأموران عملیات کلانتری چیتگر برای بررسی موضوع سریعاً در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه در بررسی به عمل آمده و اظهارات مال باخته مشخص شد، مال باخته چند روزی به سفر رفته و پس از مراجعه به منزل متوجه سرقت منزل خود شده است افزود: با بررسی و تحقیقات پلیسی به وجود مسیری از ساختمان نیمه کاره به داخل ساختمان پی بردند و در بررسی ساختمان نیمه کاره تعدادی از لوازم سرقت شده را از داخل اتاق نگهبان ساختمان کشف کردند.

جانشین پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: متهم ۳۵ ساله که نگهبان ساختمان بوده و با وجود ادله و شواهد و تحقیقات پلیسی به بزه انتسابی و سرقت منزل مال باخته معترف شد و کارشناسان ارزش اموال سرقت شده را یک میلیارد ریال محاسبه کردند.

سرهنگ طرهانی با اشاره به اینکه متهم دارای سابقه سرقت و تحمل حبس در زندان بوده در پایان خاطر نشان کرد: پرونده متهم به مرجع قضائی معرفی شد.

سارق سابقه دار محله ستارخان دستگیر شد

سرهنگ ارسلان قاسم زاده در تشریح جزئیات این خبر اظهار داشت: روز گذشته مأموران عملیات کلانتری ستارخان با توجه به ایام تعطیلاتی نوروز به صورت ویژه در حال گشت زنی و پیشگیری از سرقت در محله ستارخان بودند که به یکی از سارقان سابقه دار محله ستارخان که در حال تردد بوده مشکوک می‌شوند.

وی با بیان اینکه مأموران متهم را زیر نظر گرفته و مشاهده می‌کنند وی سوار بر یک دشتگه خودروی سواری پراید می‌شود افزود: برای بررسی بیشتر به متهم مراجعه که متهم قصد فرار داشته که سریعاً خودرو را متوقف و متهم دستگیر می‌شود و در بررسی پلاک خودرو مشخص شد خودرو سرقتی است.

معاون هماهنگ کننده پلیس پیشگیری تهران تصریح کرد: در بازرسی اولیه از متهم آلات و ادوات سرقت از جمله انواع سوئیچ خودرو کشف و متهم ۳۷ ساله در تحقیقات اولیه پلیسی به بزه انتسابی و سرقت خودرو معترف شد.

سرهنگ قاسم زاده با اشاره به اینکه مالک خودرو در ادامه تحقیقات پلیسی شناسایی شد در پایان خاطر نشان کرد: تحقیقات بیشتر جهت کشف جرایم احتمالی متهم ادامه دارد.

کد خبر 5454063 مهسا شمس

منبع: مهر

کلیدواژه: ماموران انتظامی کلانشهر تهران سفرهای نوروزی نوروز گردشگری تصادفات رانندگی پلیس راهور وضعیت هوای تهران ترافیک شهرداری تهران نوروز 1401 هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ساعت زمین عملیات امداد و نجات مسافران نوروزی امنیت و آرامش شهروندان سرقت منزل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند

به گزارش خبرگزاری مهر، بابک محبوب علیلو روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران، با تاکید بر اینکه دستگاه قضائی با برهم زنندگان امنیت و آسایش مردم به شدت برخورد می کند، افزود: طرح برخورد با خودروهای شوتی و آلوده کننده صوتی با هدف ارتقای امنیت اجتماعی، انتظام بخشی و جلوگیری از بروز تخلفات و هنجارشکنی در سطح کلانشهر تبریز به ویژه در مناطقی از جمله شهرک ولی عصر، رشدیه، ائل گلی و مرزداران به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی اظهار کرد: به منظور برخورد با خودروهای هنجارشکن که با دستکاری اگزوز و تولید صداهای ناهنجار و یا نصب انواع کیت های تولید صدا در اگزوز خودرو باعث تولید و ایجاد آلودگی شنیداری و دیداری شده و با انجام حرکات مخاطره آمیز زمینه نارضایتی شهروندان و سلب آسایش عمومی و بی نظمی در معابر را به وجود می آورند، دستورات مقتضی صادر و به مبادی اجرایی ابلاغ شده است.

به گفته محبوب علیلو، با پیگیری های انجام شده در اجرای طرح یاد شده، نتایج مطلوب و رضایت شهروندان حاصل شده است.

وی ادامه داد: در قالب اجرای این طرح از ابتدای سال جاری تاکنون تعداد ۳۱ دستگاه انواع خودرو که با نصب تجهیزات و دستکاری غیرمتعارف وسیله نقیله خود اقدام به ایجاد آلودگی صوتی و مزاحمت برای شهروندان می کردند، در سطح شهر تبریز به پارکینگ منتقل و با تحویل پلاک تعمیری و اعمال قانون، خودرو به وضعیت استاندارد برگشت داده شده است.

محبوب علیلو افزود: برای صیانت از حقوق عامه تعداد ۴۲۰ فقره اعمال قانون نسبت به تخلفاتی همچون آلودگی صوتی و موارد دستکاری شده در تبریز انجام پذیرفته و اجرای این طرح تا رسیدن به وضعیت مطلوب ادامه خواهد یافت.

وی با اشاره به خودروهایی که در معابر به ویژه بزرگراه ها و اتوبان ها خلاف جهت تردد می کنند، گفت: حرکت خلاف جهت و نیز دنده عقب خودروها در اغلب مواقع حادثه آفرین شده و خسارات جانی و مالی متوجه شهروندان می کند که در این خصوص پلیس راهنمایی و رانندگی باید بدون اغماض این گونه خودروها را توقیف کند و برخورد لازم قانونی با رانندگان مربوطه به عمل آورد.

کد خبر 6092431

دیگر خبرها

  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می‌شوند
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • کشف ۷ کیلوگرم تریاک در شهرستان گناباد
  • کشف و توقیف ۲۵هزار لیتر سوخت قاچاق در خراسان جنوبی
  • متروسواران بخوانند؛ شگرد عجیب سرقت که تازه کشف شد!
  • دستبند پلیس بر دستان باند سارقان اماکن خصوصی و کشف اموال سرقتی
  • هشدار؛ متروسواران تهرانی حتما بخوانند!
  • کشف و توقیف ۱۶۳ کیلوگرم تریاک در کرمانشاه
  • شگرد عجیب سرقت در مترو
  • سرقت از مردم در پوشش کمک برای خرید بلیت مترو