Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@20:48:04 GMT

۱۳۰ واحد فناور در دانشگاه محقق اردبیلی فعال شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۴۵۹۴

۱۳۰ واحد فناور در دانشگاه محقق اردبیلی فعال شد

به گزارش ایرنا ، دکتر عزیز حبیبی روز شنبه در جلسه هیات رئیسه دانشگاه محقق اردبیلی اظهار کرد: با هدف اجرایی شدن شعار امسال مقام معظم رهبری، ستاد توسعه هسته‌های فناور و شرکت‌های دانش‌بنیان در این دانشگاه تشکیل شده است.

وی افزود: این ستاد متشکل از اعضای هیات ‌رئیسه دانشگاه، روسای دانشکده‌ها، رئیس و معاونین مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه، رئیس مرکز ارتباط علمی با جامعه و کارآفرینی دانشگاه، مدیر امور پژوهشی دانشگاه، شتاب‌دهنده‌های استان اردبیل، رئیس بنیاد نخبگان استان اردبیل و چهار نفر از فناوران زبده و مدیران عامل شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه می‌باشد که تعیین‌کننده خط‌مشی ارکان مختلف دانشگاه در توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حبیبی ادامه داد: دانشگاه محقق اردبیلی همانند سال‌های گذشته حمایت قاطع از اکوسیستم نوآوری، فناوری و کارآفرینی را وظیفه خود می‌داند و در این ‌راستا از تمامی امکانات و ظرفیت‌های موجود بهره خواهد گرفت.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در این دانشگاه فراهم است، گفت: اعضای هیات علمی، کارمندان و دانشجویان، آزمایشگاه‌های مرکزی و تخصصی دانشگاه با تجهیزات پیشرفته و به ‌روز، بسترهای فناوری اطلاعات، فضاهای کارگاهی و تخصیص دو باب ساختمان با زیربنای حدود چهار هزار و ۱۰۰ مترمربع به مرکز نوآوری و رشد واحدهای فناوری دانشگاه از جمله­ این زیرساخت‌ها محسوب می‌شوند.

حبیبی با تاکید بر لزوم افزایش کمّی و کیفی تولید مبتنی بر علم و پژوهش، آمادگی دانشگاه را برای همکاری با واحدهای تولیدی و صنعتی استان با اجرای پژوهش‌­ها و پایان ­نامه‌­های کاربردی و مورد نیاز آنها، اجرای فرصت‌­های مطالعاتی اساتید در جامعه و صنعت، راه­‌اندازی بخش تحقیق و توسعه(R & D) صنایع، تأمین نیروی ماهر مورد نیاز واحدهای صنعتی و ارائه خدمات آزمایشگاهی مورد نیاز صنایع اعلام کرد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی خاطرنشان کرد: توسعه اقتصاد دانش‌بنیان و تولید اشتغال­ آفرین، دیگر یک انتخاب نیست؛ بلکه یک ضرورت است و رسیدن به این هدف، اراده‌ای جمعی می‌طلبد.

حبیبی ابراز امیدواری کرد در سایه حمایت‌ها و راهبردهای وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این دانشگاه بتواند به‌ عنوان یک مرکز دانشگاهی تأثیرگذار، گام مهمی در رشد شرکت‌های دانش‌بنیان و افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی بردارد.

دانشگاه محقق اردبیلی در سال ۱۳۵۷ با نام آموزشکده کشاورزی و با پذیرش ۳۸ دانشجو در رشته کشاورزی عمومی فعالیت آموزشی خود را آغاز کرد و در حال حاضر در ۲۰۱ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری در حدود ۱۱ هزار دانشجو دارد که در ۱۱ دانشکده مشغول تحصیل هستند. 

برچسب‌ها دانشگاه محقق اردبیلی شرکت دانش بنیان اردبیل دانشگاه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه محقق اردبیلی شرکت دانش بنیان اردبیل دانشگاه محقق اردبیلی شرکت دانش بنیان اردبیل دانشگاه دانشگاه محقق اردبیلی دانش بنیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • مالکیت فکری ستون اصلی «اقتصاد دانش بنیان»
  • در حوزه مالکیت فکری بسیار عقب هستیم
  • تحول بی‌واسطه با مردم
  • انتصاب رئیس جدید پارک علم و فناوری خراسان رضوی
  • گامِ مهم «جهاددانشگاهی» برای رشد اقتصادی کرمانشاه
  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • اپراتور اختصاصی هوش مصنوعی راه‌اندازی می‌‎شود
  • جهش تولید با ورود شرکت‌های دانش‌بنیان ‌محقق می‌شود
  • رشد صد در صدی دانش‌بنیان‌ها در بورس تا پایان سال
  • مقابله فناورانه با چالش‌های استارت‌آپی/ کسب‌وکارهای نو در رشته‌های روانشناسی و مامایی ایجاد شد