Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، سردار سید کمال هادیانفر بعد از ظهر شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت تردد و تصادفات در نیمه اول تعطیلات نوروزی اظهار داشت: خوشبختانه وضعیت تردد در محورهای کشور در نیمه اول تعطیلات فروردین مناسب بود و محدودیتی نداشتیم و تنها در محور تهران در محور شمال به جنوب و یا جنوب به شمال را یک طرفه کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در محورهای شمال، جنوب، غرب و شرق کشور محدودیتی نداشتیم و تردد در حال انجام است.

افزایش ۴۸ درصدی تردد

فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان اینکه افزایش ۴۸ درصدی تردد را در کشور داشته‌ایم، ادامه داد: این در حالی است که پیش بینی ما ۳۰ تا ۳۵ درصد افزایش سفرها بود.

وی با بیان اینکه دیروز دومیلیون و ۵۰۰ هزار تردد رفت ثبت شده است، افزود: طی دیروز گذشته شاهد افزایش تصادفات بودیم که موج رفت و برگشت را داشتیم.

سردار هادیانفر با بیان اینکه نگران تصادفات هستیم، افزود: ۳۰ درصد تصادفات واژگونی است که به دلیل ناتوانی در کنترل خودرو اتفاق می‌افتد.

وی ادامه داد: در محورهای شمالی بارش را داریم و واژگونی را داریم و در جاده‌های جنوبی نیز علت وقوع این حوادث طولانی بودن جاده‌ها است.

فرمانده پلیس راهور ناجا با بیان اینکه ۸۲ درصد از تصادفات به علت سرعت و سبقت غیرمجاز، عدم توجه به جلو و خستگی و خواب آلودگی اتفاق می‌افتد، افزود: رانندگان باید بیشتر در حین رانندگی توجه داشته باشند.

وی اضافه کرد: تا دیروز ۴۳۱ نفر در تصادفات جان باختند و هشت هزار و ۳۰۰ نفر نیز مصدوم شدند و با توجه به ۹ روز مانده تا پایان تعطیلات این عدد خوبی نیست.

۳۲ درصد فوتی‌های تصادفات سرنشین هستند

سردار هادیانفر با بیان اینکه چنانچه روند اینگونه ادامه داشته باشد تا پایان تعطیلات به یک هزار نفر فوتی می‌رسیم، ادامه داد: ۳۲ درصد از فوتی‌های سرنشینان و به ویژه کودکان و سالمندان هستند که از کمربند استفاده نمی‌کنند.

وی افزود: ایربگ‌ها جان پناهی برای مردم نیست و باید ایمن سازی خودروها مورد توجه باشد.

فرمانده پلیس راهور ناجا گفت: بیشترین تصادفات در ساعات ۱۶ تا ۲۰ و پس از آن ازساعت ۱۲ تا ۱۶ است.

کد خبر 5454139

منبع: مهر

کلیدواژه: پلیس راهور سانحه تصادف مرگ و میر مسافران نوروزی بوشهر گردشگری ویروس کرونا نوروز سفرهای نوروزی کرمانشاه نوروز 1401 سانحه تصادف آمار کرونا اردوهای راهیان نور بارش برف خطبه های نماز جمعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد

ایسنا/زنجان معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی باید مورد توجه سیاستگذاران قرار گیرد، گفت: توجه به این موضوع، استفاده از مراکز گردشگری را هم رونق می‌بخشد و در کاهش تصادفات نیز تاثیرگذار است.

سیدمحمد شعاعی امروز (شنبه ۸ اردیبهشت ماه) در مراسم گرامی‌داشت روز ایمنی و حمل نقل استان، اظهار کرد: رانندگان وسائط نقلیه در کاهش تصادفات نقش آفرین هستند، در شرایطی که وضعیت جمعیتی در شرایط مناسب قرار ندارد تلفات تصادفات برای کشور آزاردهنده و هزینه‌بر است.

وی تصریح کرد: رفع نقاط حادثه‌خیز در استان با توجه گستردگی راه‌ها نیازمند تامین اعتبارات است. برخورد قانونی با متخلفان و قانون شکنان می‌تواند در کاهش مرگ و میر تصادفات موثر باشد.

او افزود: در دهه‌های گذشته اقدامات متعددی در حوزه بهسازی و ساخت راه‌ها با هدف کاهش تصادفات انجام گرفته است ولی باز هم ایراداتی در کیفیت راه‌ها و نقاط حادثه خیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه یکسری ایرادات در برخی قوانین و مقررات وجود دارد که باید در سیاست‌گذاری‌ها مورد توجه متولیان امر قرار گیرد، گفت: بسیاری از تلفات انسانی در تصادفات به دلیل تخطی از قانون نیست بلکه به دلیل افزایش سفرها و ترددها رخ می‌دهد و در این میان عامل انسانی نقش اساسی دارد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت راه‌های کشور؛ ادامه ممنوعیت تردد در جاده کرج - چالوس
  • بارش‌های کشور به نرمال نزدیک شده
  • بیش از ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی پیش‌بینی شده برای خوش‌مصرف‌ها
  • توجه به صادرات ارزش افزوده گوهرسنگ‌های خراسان جنوبی را افزایش می‌دهد
  • راهکار مدیریت منابع آبی استان‌های کم بارش چیست؟
  • با کمبود منابع آبی در استان‌های کم بارش چه کنیم؟
  • رفع نقاط حادثه‌خیز راه‌های زنجان اعتبار ویژه می‌خواهد
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • ترویج استفاده از توقفگاه‌ها و مجتمع‌های بین راهی مورد توجه قرار گیرد