Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق مشهد شنبه‌شب در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: بر اساس آنچه که صندوق بین‌المللی طبیعت مبنی بر رویداد "ساعت زمین" در روز ششم فروردین ماه مقارن با ۲۶ مارس اعلام کرده است، لامپهای اضافی ساختمانهای این شرکت در مشهد از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۲۱:۳۰ خاموش شد.

علیرضا کاشی افزود: برای همراهی در این رخداد جهانی، تابلوهای سردر و لامپهای اضافی ساختمانهای امور اجرایی شرکت برق مشهد و مراکز اتفاقات و عملیات آن در این کلانشهر به مدت یک ساعت قطع شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: این اقدام در جهت فرهنگ سازی به منظور توجه دادن مردم به محیط زیست، گرمایش زمین و تغییرات اقلیم و تلاش برای صرفه جویی در مصرف انرژی صورت گرفته است.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق همچنین به آماده باش این نهاد برای خدمت رسانی به زائران نوروزی اشاره و بیان کرد: با توجه به پیش بینی حضور بیش از هفت میلیون زائر نوروزی در مشهد، از ابتدای امسال هیچ تعدیل روشنایی در معابر و خیابانهای مشهد اعمال نشد.

کاشی افزود: همچنین ۸۵ اکیپ عملیاتی با برخورداری از تجهیزات خودرویی و امکانات فنی از سوی شرکت توزیع نیروی برق مشهد در سطح این شهر برای خدمت رسانی به مردم و زائران در نوروز امسال مستقر شده و به صورت شبانه روزی در خدمت مردم هستند.

خاموشی برق ساختمانهای ستادی و فروشگاههای متعلق به شهرداری مشهد    

قائم مقام ستاد مناسبتهای شهرداری مشهد در خصوص این رویداد به خبرنگار ایرنا گفت: در راستای مشارکت رویداد جهانی ساعت زمین، کلیه ساختمان‌های ستادی شهرداری مشهد و مناطق ۱۳ گانه، ریسه های روشنایی سطح شهر، کلیه فروشگاه‌های “شهرما” و کلیه بازارهای میوه و تره‌بار سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی خاموش شد .

علی نجفی خاطر نشان کرد: این خاموشی به مدت ۶٠ دقیقه در ساعت ٢٠ و ٣٠ دقیقه امشب انجام شد تا بدین طریق از بزرگ‌ترین حرکت اجتماعی مردمی برای کره زمین حمایت شود.

وی اضافه کرد: ساعت زمین رویدادی محیط زیستی است که از سوی صندوق جهانی طبیعت بنیان نهاده شده و فراخوانی برای حفظ طبیعت است که با هدف آگاهی مردم درباره تغییرات آب و هوایی و لزوم مصرف هوشمندانه انرژی در جهان برگزار می‌شود.

معاون شهردار مشهد افزود: شعار جهانی ساعت زمین در سال ۲۰۲۲ میلادی، "آینده مان را شکل دهیم" است تا به اهمیت موضوع تغییرات اقلیمی و اثرات ناشی از آن بیشتر پرداخته شود.

نجفی ادامه داد: امسال بیش از ۱۸۰ کشور دنیا در این پویش جهانی مشارکت  دارند و این برنامه طی هشت سال اخیر در شهرداری مشهد اجرا شده است. 

'ساعت زمین' یک رویداد جهانی سازماندهی شده توسط صندوق جهانی طبیعت(World Wide Fund for Nature) است که در قالب آن خانواده ها و صاحبان کسب و کار، چراغها و سایر دستگاههای الکتریکی غیرضروری را در آخرین شنبه ماه مارس هر سال به مدت یک ساعت خاموش می‌کنند.

برچسب‌ها زمین شهرداری مشهد مشهد قطع برق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زمین شهرداری مشهد مشهد زمین شهرداری مشهد مشهد قطع برق شهرداری مشهد شرکت توزیع ساعت زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۴۹۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد

ایسنا/لرستان رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد از آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در شهرستان خبر داد.

اصغر بلکی‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با عنایت به نهضت ملی کاهش آلودگی پلاستیکی و مضرات مصرف بی‌رویه در جامعه و همچنین شعار هفته زمین پاک امسال «مشارکت مردم، ایران در برابر پلاستیک، نجات زمین»؛ اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان اقدام به آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های نایلونی با کیسه‌های پارچه‌ای در سطح شهرستان کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت سلامت نان و مصرف بالای روزانه توسط آحاد مردم، این اداره ممنوعیت توزیع کیسه‌های پلاستیکی در نانوایی‌ها را در اولویت قرار داده و طی هماهنگی با فرماندار و تشکیل جلسات متعدد با شبکه بهداشت و درمان، شهرداری و دیگر ادارات مرتبط در هفته زمین پاک اقدام به آغاز توزیع ۳۰۰۰ کیسه پارچه‌ای در سطح نانوایی‌ها در مرحله اول کرده است.

رئیس اداره حفاطت محیط‌زیست بروجرد اضافه کرد: همچنین طرح ممنوعیت توزیع رایگان کیسه‌های پلاستیکی نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای سطح شهر با جدیت پیگیری خواهد شد.

بلکی‌وند بیان کرد: با تمهیدات پیش‌بینی‌شده به جای کیسه‌های نایلونی، کیسه‌های پارچه‌ای در اختیار نانوایی‌ها قرار گرفته است و به‌تدریج نایلون و پلاستیک حذف خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز رسمی طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای با پلاستیکی در بروجرد
  • برق برخی مناطق ۷ شهرستان گیلان فردا قطع می‌شود
  • برق در این استان فردا قطع می‌شود؛ خاموشی از راه رسید؟
  • اعلام اتصال انتهای بولوار دکترحسابی به بزرگراه پیامبر اعظم (ص) در مشهد
  • کمبود بیش از ۵هزار شیر هیدرانت آتش‌نشانی در مشهد
  • آغاز رویداد دختران ایران زمین
  • نقص فنی، پرواز مشهد - تهران را از آسمان به مبدا بازگرداند
  • تلاش ها برای تحقق تابستان بدون خاموشی در قم
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • پخش فیلمی در تلویزیون همزمان با اعتراضات دانشجویی در آمریکا