Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-30@16:15:25 GMT

٥٤ درصد انبارهای اموال تملیکی تخلیه شد

تاریخ انتشار: ۶ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۵۳۰۵

٥٤ درصد انبارهای اموال تملیکی تخلیه شد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان اموال تملیکی از تخلیه ٥٤ درصد انبارهای اموال تملیکی خبر داد.

به گزارش مشرق، طبق گزارش روابط عمومی سازمان جمع آوری و فروش اموال تملیکی، سید عبدالمجید اجتهادی  به همراه رضا سعیدی مدیرکل تعزیرات حکومتی، رضا مهرجویی معاون امور گمرکی و عبدالسعید عباسی رئیس اداره امور بندری استان بوشهر در اولین روز کاری سال ۱۴۰۱، به صورت سرزده از انبارهای اموال تملیکی در منطقه ویژه اقتصادی استان بوشهر بازدید بعمل آوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طی این بازدید اجتهادی با اشاره به خروج میزان قابل توجه کالا از انبارها اظهار کرد: یکی از اهداف سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف سریع و به روز اموال تحت تملک است که در همین راستا برنامه‌ریزی‌های لازم نیز صورت گرفته است. در سال گذشته بر اساس همین برنامه از پیش تعیین شده موفق به تخلیه ٥٤ درصدی انبارها شدیم و امیدواریم در سال جاری ضمن متمرکز کردن انبارها تعداد آن‌ها را نیز کاهش دهیم.

مدیرعامل سازمان اموال تملیکی استفاده از ظرفیت کارگروه نظارت بر اجرای احکام دادستانی کل در استان بوشهر و همچنین کارگروه موضوع ماده هشت قانون اساسنامه را در راستای تسریع در تعیین تکلیف اموال تحت تملک و رفع موانع موجود مورد تاکید قرار داد.

وی با اشاره به تعیین تکلیف بموقع کالاهای قاچاق افزود: از این پس کالاهایی که رای قطعی آن از سوی مراجع قضایی صادر شده باشد (استرداد، فروش، انهدام) بلافاصله در فرآیند تعیین تکلیف از سوی سازمان اموال تملیکی قرار خواهد گرفت و هیچگونه تعلل و تاخیری از سوی این سازمان صورت نخواهد گرفت.

معاون وزیر اقتصاد در ادامه تاکید کرد: تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم که با اقدامات جهادی تا پایان خردادماه سالجاری کالاهای تحت تملک در انبارهای این سازمان به حداقل ممکن برسد.

این مقام مسئول در ادامه به موانع قانونی بر سر راه تعیین تکلیف اموال متروکه اشاره کرد و علت دپوی ماشین آلات سنگین در انبارهای اموال تملیکی بوشهر را کمیسیون ماده یک قانون مقررات آئین نامه صادرات و واردات اعلام کرد و ابراز امیدواری نمود که تدابیر لازم در این خصوص صورت بگیرد.

منبع: میزان

منبع: مشرق

کلیدواژه: بازار خودرو تحولات اوکراین راهنمای سفر نوروزی قیمت سازمان اموال تملیکی خودرو قیمت های روز در یک نگاه حوادث سلامت انبارهای اموال تملیکی سازمان اموال تملیکی تعیین تکلیف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۳۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با تاکید بر ثبت هر چه سریع‌تر انبارها و مراکز نگهداری کالای فعالان اقتصادی در سامانه مناطق آزاد، گفت: مراکزی که ثبت نشوند، پلمب می‌شوند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، مسعود مورموگویی امروز با اعلام این خبر به رسانه‌ها، اظهار داشت: با توجه به تاکید رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم به عنوان رئیس کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز در این منطقه آزاد، تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم تا تاریخ 11 اردیبهشت‌ماه فرصت دارند نسبت به ثبت انبارها و مراکز نگهداری کالاهای خود در سامانه کشوری اقدام کنند.

وی از تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم درخواست کرد در این بازه زمانی نسبت به بارگذاری کامل اطلاعات درخواستی در سامانه Wms.freezones.ir اقدام کنند.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: براساس اختیارات کارگروه ارتقا سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز، انبارها و مراکز نگهداری کالاهای فعالان اقتصادی ثبت نشده در سامانه مناطق آزاد پلمب می‌شوند.

مورموگویی تاکید کرد: فعالان یاد شده با توجه به اهمیت و حساسیت موضوع و به قید فوریت، تمام انبارها یا مراکز نگهداری کالاهای مرتبط با فعالیت خود را در سامانه اعلام شده به صورت کامل ثبت کنند.

وی یادآور شد: بدیهی است ارائه خدمات آتی سازمان منطقه آزاد به فعالان اقتصادی منوط به ثبت اطلاعات انبارها و مراکز نگهداری کالای آنان در سامانه یاد شده است و در غیر این صورت کارگروه ارتقای سلامت اداری، پیشگیری و مقابله با قاچاق کالا و ارز موظف است براساس اختیارات قانونی محوله و با دستور مقام قضایی نسبت به پلمب انبارهای ثبت نشده در سامانه اقدام کنند.

ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا، خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، بازرگانان، فعالان حوزه کالای همراه مسافر و کسبه قشم باید مدارک مربوط به تائیده انبارهای خود شامل ثبت نام در سامانه Wms.freezones.ir را به همراه اجاره‌نامه یا سند انبار و تائیدیه کد پستی با کاربری تجاری، انبار، کارگاه و خدماتی بودن مکان از اداره پست و مجوز مرتبط دارای اعتبار از سازمان منطقه آزاد قشم را به مدیریت بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم تحویل دهند.

انتهای پیام/7558/

دیگر خبرها

  • طرح شناسه کالا در سازمان اموال تملیکی استان تهران اجرایی شد
  • رئیس دادگستری تهران : تا ۲۷ خرداد تمامی وسایل نقلیهٔ توقیفی از پارکینگ‌ ها خارج می‌شوند
  • تعیین تکلیف حدود ۴ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور رای از دادگاه انقلاب برای ۲۷ هزار و ۹۰۰ دستگاه وسیله نقلیه
  • تعیین تکلیف ۶۵۷۰۰ وسیله نقلیه توقیفی در تهران
  • تعیین تکلیف ۱۸ هزار و ۸۳۵ ردیف کالا در حوزه گمرکات و اموال تملیکی
  • تعیین تکلیف بیش از ۳ هزار میلیارد ریال از اموال تملیکی خوزستان
  • صدور ۹۱۰ رای برای تعیین تکلیف اموال متروکه در گمرکات خوزستان
  • ۲۱ اردیبهشت؛ تعیین تکلیف ۴۵ کرسی مجلس
  • ضرب‌الاجل منطقه آزاد قشم برای ثبت انبارهای کالا