Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، نخست وزیر رژیم صهیونیستی از حملات نیروهای یمنی به عمق عربستان سعودی که در واکنش به تداوم محاصره ملت یمن صورت می گیرد، ابراز ناراحتی کرد.

«نفتالی بنت» در صفحه توئیتر خود نوشت: اسرائیل از حمله وحشتناک حوثی های تحت حمایت ایران به عربستان سعودی ابراز درد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی که رژیم متبوعش جنایت علیه فلسطینی ها و تروریسم دولتی و جنگ افروزی در منطقه را در کارنامه خود دارد، مدعی شد: این حمله دلیل دیگری است که نشان می دهد تجاوز منطقه ای ایران مرزی نمی شناسد و نگرانی درباره حذف سپاه پاسداران از فهرست سازمان های تروریستی در ایالات متحده را دوچندان می کند.

گفتنی است که سخنگوی نیروهای مسلح یمن روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مقاومت مردمی این کشور در تازه‌ترین دستاورد خود تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض و برخی مناطق مهم دیگر را هدف حملات موشکی و پهپادی قرار داد.

«یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن در خصوص حملات روز جمعه نیروهای ارتش این کشور به عمق خاک سعودی بیانیه‌ای را صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: تاسیسات آرامکو در جده و تاسیسات حیاتی عربستان در ریاض پایتخت این کشور را هدف قرار دادیم و نام این عملیات، عملیات سوم شکست محاصره علیه عربستان است.

وی خاطرنشان کرد: این عملیات در پاسخ به تجاوزات ائتلاف سعودی و آغاز هشتمین سال ایستادگی در برابر جنایات ائتلاف سعودی- اماراتی است. در جریان عملیات امروز نیروهای یمنی، پالایشگاه‌های راس تنوره و رابغ هدف چند حمله پهپادی قرار گرفت. همچنین جازان و نجران نیز هدف قرار گرفتند.

در ادامه بیانیه با اشاره به بمباران اهداف مهم و حیاتی در جازان، ظهران، أبها و خمیس مشیط که با استفاده از موشک‌های بالستیک صورت گرفت؛ آمده است: حملات بیشتری به عمق خاک سعودی انجام خواهد شد و این حملات تا زمانی که جنگ و تجاوز علیه یمن متوقف شود، ادامه خواهد داشت.

عربستان سعودی در رأس یک ائتلاف عربی و تحت حمایت آمریکا، از ششم فروردین ۱۳۹۴ با ادعای تلاش برای بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی یمن به قدرت یمن را هدف حملات همه جانبه زمینی، هوایی و دریایی قرار داد و این کشور را محاصره کرد.

این تجاوز نظامی هیچکدام از اهداف ائتلاف سعودی را محقق نکرد و فقط با شهید و زخمی شدن ده‌ها هزار یمنی، آواره شدن میلیون‌ها نفر، به بار آمدن خرابی برای زیرساخت‌های این کشور و گسترش قحطی و گرسنگی و بیماری‌های واگیردار همراه شده است.

کد خبر 5454216

منبع: مهر

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی یمن عربستان سعودی نفتالی بنت اوکراین روسیه جنگ اوکراین آخرین اخبار اوکراین حمله روسیه به اوکراین عراق فلسطین ایالات متحده امریکا عربستان سعودی رژیم صهیونیستی ایران سوریه بئر السبع جنگ 2015 یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۵۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

به گزارش ایرنا، پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

دیگر خبرها

  • لیندسی گراهام خواستار توافق عربستان و اسرائیل شد
  • تمرد سربازان ارتش اسرائیل؛ نیروهای احتیاط حاضر نیستند به رفح حمله کنند
  • زلزله در اسرائیل در آستانه صدور حکم بازداشت نتانیاهو و مقامات ارشد اسرائیل/ افشای طرح ارتش اسرائیل برای حمله به رفح
  • نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • تازه‌ترین حملات اسرائیل به رفح ۱۰ شهید برجای گذاشت
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • ۲ ژنرال صهیونیست: حمله به رفح خطرناک‌تر از تمام عملیات‌های ارتش در نوار غزه است
  • یمن سرنگونی پهپاد آمریکایی و حمله به کشتی انگلیسی را تأیید کرد
  • انصار الله یک کشتی انگلیسی را هدف قرار داد و یک پهپاد آمریکایی را سرنگون کرد
  • وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی مجروح و به بیمارستان منتقل شد + فیلم