Web Analytics Made Easy - Statcounter

شهرداری فریدون‌شهر طی یک سال گذشته اقدامات مختلفی در حوزه‌های عمرانی، اجرایی و زیست‌محیطی انجام داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آنچه امروز در مدیریت شهری شهرداری فریدون‌شهر می‌بینیم نتیجه کار پیوسته و دیدگاه مدیریت جدید است که سرآغاز بسیاری از تحولات در راستای توسعه شهر و مدیریت پسماند، افزایش درآمد شهرداری و اجرای طرح و پروژه‌های جدید شهری در حوزه گردشگری و توسعه شهری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهردار کنونی فریدون‌شهر، با ۱۵ سال سابقه کار در دهیاری‌ها و شهرداری و عضو شورای دوره پنجم و دوره ششم اکنون در کسوت شهردار فریدون‌شهر است و تلاش در اجرای اقدامات کالبدی و عمرانی و فرهنگی و اجتماعی دارد و لذت بردن شهروندان از زندگی شهری را هدف نهایی خدمتگزاران در مجموعه مدیریت شهری می‌داند، در گفت‌وگو با "ابراهیم باتوانی"، شهردار فریدون‌شهر اقدامات شهرداری در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۰ و آماده سازی شهر در آستانه سال جدید را جویا شدیم، مشروح گفت‌وگو را در ادامه بخوانید.

اقدامات شهرداری فریدون‌شهر برای استقبال از نوروز چیست؟

آذین بندی شهر و آماده سازی وضعیت کالبدی و محیطی شهر، نظافت و ارائه خدمات شهری در کنار تکمیل و تجهیز زیرساخت‌های شهری مثل تالار شهروند، هتل سوپل، پارک‌ها، و غیره از جمله اقدامات شهرداری فریدون‌شهر در استقبال از نوروز بود که البته به دلیل برودت هوا و شرایط نامساعد جوی و شرایط اقلیمی منحصر به فرد شهر نمی‌توان در این زمان بسیاری از کارها مانند کاشت گل و غیره را در این شهر انجام داد.

میزان تحقق بودجه سال ۱۴۰۰ چه میزان بوده است؟

بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری فریدون‌شهر بر مبنای رقمی بالغ بر ۲۱ میلیارد (دویست و ده میلیارد ریال) پیش‌بینی شده بوده که به صورت صد درصد تحقق یافته است، بودجه سال ۱۴۰۱ شهرداری نیز با حدود ۴۰ درصد افزایش نسبت به سال ۱۴۰۰ بر مبنای رقمی بیش از ۲۹ میلیارد تومان در نظر گرفته شده است.

رویکرد مدیریت شهری اجرای پروژه‌های عمرانی با کیفیت مطلوب و برای حل مشکلات ترافیکی و زیباسازی و هدایت روان‌آب‌ها و فراهم نمودن زیرساخت‌های اولیه در محلات تازه تأسیس است.

اهم اقدامات شهرداری برای آسفالت معابر و خیابان‌ها چه بوده است؟

در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شهرداری اقدام به زیرسازی و آماده سازی محلات تازه تأسیس داشت و قسمت‌هایی از محله‌های کندو و ضلع جنوبی هواشناسی بعد از آماده‌سازی و زیر سازی در حدود ۷ هزار متر مربع آسفالت شد ولیکن به دلیل حفاری دیر هنگام شرکت‌مخابرات و سایر دستگاه‌ها و با برودت هوا ضلع جنوبی ترمینال روستایی و گل نرگس برای سال ۱۴۰۱ آسفالت خواهند شد.

توجه به محلات تازه تأسیس شده و کم‌برخوردار جز اولویت‌های شهرداری است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی وجود دارد

شهرداری چه اقداماتی برای رفع معضل آب‌گرفتگی انجام داده است؟

طرح جامع هدایت روان‌آب‌ها در شهرداری فریدون‌شهر تهیه شده است و یکی از مشکلات جاری این شهر به خصوص در فصل زمستان که یخبندان شدیدی در معابر شهری ما وجود دارد بحث اجرایی شدن این طرح است اما شهرداری برای اجرای آن نیازمند منابع مالی زیادی است چرا که گستردگی افقی شهر و شرایط خاص اقلیمی و توپوگرافی میزان هزینه‌های مورد نیاز را به شدت افزایش می‌دهد.

راهکار شهرداری برای جمع‌آوری سگ‌های ولگرد چیست؟

در سال ۱۴۰۰ با ساخت قفس مخصوص نگهداری و انتقال و تله‌های مناسب بیش از ۶۰ قلاده سگ ولگرد زنده گیری و به پناهگاه حیوانات انتقال داده شد، با توجه به تأیید بیماری هاری در تعدادی از این جانوران توسط اداره دامپزشکی شهرستان با اخذ مجوز لازم از دادگستری فریدون‌شهر و با مدیریت ویژه نسبت به معدوم نمودن ۴ قلاده سگ اقدام شد.

تمهیدات شهرداری برای دفن اصولی زباله و کاهش مشکلات زیست‌محیطی چیست؟

با تشکیل شرکت بازیافت و مدیریت پسماند فریدن بزرگ که متشکل از هشت شهرداری و چهار شرکت تعاونی دهیاری‌ها است جلسات متعددی برای شروع فعالیت و ساماندهی مجموعه‌ها برگزار شد در این بین در سال ۱۴۰۱ مدیریت پسماند و بازیافت شهر فریدون‌شهر طی تفاهم‌نامه‌ای به این شرکت سپرده خواهد شد، بر این اساس زیرساخت‌های لازم در سطح شهر در حال فراهم شدن است و دو ایستگاه جمع‌آوری مواد بازیافتی به همراه خودروهای مورد نیاز برای حضور در درب منازل و مدیریت مواد جامد بازیافتی فعالیت دارند.

در محل دفن زباله نیاز به احداث لند فیل و کار عملیاتی و اجرایی است که با توجه به عبور از فصل زمستان در سال ۱۴۰۱ اجرای عملیات آماده‌سازی محل دفن نیز آغاز خواهد شد.

کد خبر 563708

منبع: ایمنا

کلیدواژه: فریدونشهر شهردار فریدونشهر شهرهاي ايران پسماند شهري بودجه 1401 شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق شهرداری فریدون شهر اقدامات شهرداری مدیریت پسماند آماده سازی سال ۱۴۰۰ سال ۱۴۰۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۶۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود.

مرتضی نصوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از وظایف اداره ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان شهرداری اصفهان، پیش‌برد فعالیت‌های شهرداری در راستای توسعه کالبدی اکوسیستم کارآفرینی شهر است، این موضوع در طرح شورای اسلامی شهر با عنوان تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریتی شهری تصویب شد و شهرداری موظف است از فضاهایی که در اختیار دارد به شکلی استفاده کند تا توسعه اکوسیستم کارآفرینی شهر اتفاق بیفتد.

وی با بیان اینکه از سه سال گذشته همکاران ما در حوزه مدیریت پژوهش فضاهایی را شناسایی کردند تا بتوانیم شاهد این توسعه باشیم، افزود: در یکی از بخش‌ها با کمک سازمان فرهنگی شهرداری، تعدادی فرهنگ‌سرا به این کار اختصاص پیدا می‌کند، سال گذشته در منطقه نوآوری و فناوری دانشگاه اصفهان فعالیت را آغاز کردیم، مقدمات انجام شده و مرکزی تحت عنوان «مرکز نوآوری اصفهان پیش‌رو» در ضلع شمالی این دانشگاه خواهیم داشت.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در نظر داریم سال جاری با همکاری شرکت متروی اصفهان، یکی از ایستگاه‌های خط یک مترو را به مرکز نوآوری اختصاص دهیم، موافقت اولیه دریافت شده و مشغول دریافت مجوز هستیم.

نصوحی با بیان اینکه کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند با همکاری شهرک علمی تحقیقاتی راه‌اندازی می‌شود که بخشی از فضای کارخانه قرار است توسط شهرداری اصفهان تجهیز و بهره‌برداری شود، گفت: اولویت در این فضاها با موضوعات مدیریت شهری است و تلاش می‌کنیم شرکت‌هایی در این فضاها جذب شوند و حضور داشته باشند که کسب و کاری که قصد توسعه آن را دارند، متناسب با نیازهای مجموعه مدیریت شهری باشد.

کد خبر 747464

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • تحقق مدیریت هماهنگ شهری در شرکت توسعه شهرداری اصفهان/ شوراها مصداق بارز مردم سالاری است
  • تحقق ۹۰ درصدی بودجه بیمه معلم در رشته باربری
  • تشکیل شورای راهبردی مدیریت شهری شیراز با چند حوزه خدمات‌رسان
  • مدیریت صحیح پسماند حلقه مفقوده چهارمحال‌ و بختیاری/تهدیدی که می‌تواند به فرصت تبدیل شود
  • تصویب قانون مدیریت واحد شهری بزرگ‌ترین خدمت به مردم و شورا/ قطار شهری، پروژه ملی است
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • تحول در پایتخت با مدیریت شهری
  • پروژه شهرک بازیافت در مرحله واگذاری به پیمانکار قرار دارد
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود