Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-28@17:49:21 GMT

انتقاد مجلس از طبقه‌بندی قراردادهای کارکنان دولت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۷۱۱۹

انتقاد مجلس از طبقه‌بندی قراردادهای کارکنان دولت

محمد کعب‌عمیر اظهار داشت: برخی  از دستگاه‌های دولتی کارکنان ثابت را با عنوان نیروی شرکتی به کارگیری کرده‌اند و هر ساله با مناقصه‌ای حقوق و مزایای این کارکنان را به شرکتی واگذار می‌کنند که این شرکت‌ها هم از دولت دریافتی دارند و هم از حق و حقوق کارکنان سهم برمی‌دارند، لذا این موضوع یکی از مصادیق بارز فساد اداری و اجحاف در حق کارکنان است و ضروری است با سامان‌بخشی به این نوع استخدامی‌ها عدالت در حوزه روابط کاری و دستمزدها برقرار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برخی شرکت‌ها به دلیل سوءمدیریت و نبود نظارت صحیح و واسطه‌گری، سودهای کلان  از آن خود کرده‌اند، در حالی که این پول‌های هنگفت باید به کارکنان شرکتی می‌رسید و این وضعیت باید اصلاح شود.

نماینده مردم شهرستان‌های شوش و کرخه در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: علی‌رغم اهمال‌کاری سازمان امور اداری و استخدامی کشور در ارائه لایحه‌، طرح ساماندهی کارکنان دولت در کمیسیون اجتماعی مجلس تصویب و با توجه به اهمیت موضوع و تقاضای نمایندگان برای در اولویت قرار گرفتن این طرح به زودی در دستورکار جلسه علنی مجلس قرار خواهد گرفت.

گفتنی است؛ طرح ساماندهی کارکنان دولت در 9 ماده و 10 تبصره با اکثریت آرا در کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی تصویب و جهت بررسی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس شده است./ منبع: تسنیم

منبع: فردا

کلیدواژه: مجلس ساماندهی کارکنان دولت قراردادهای کارکنان دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۷۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد

رییس مجلس شورای اسلامی طی نامه‌ای به رییس‌جمهور، دو قانون مصوب مجلس را ابلاغ کرد.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، محمدباقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی، طی نامه‌ای به حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور دو قانون به شرح زیر را برای اجرا ابلاغ کرد:

۱- قانون تفسیر ماده (۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی

۲- قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت گنت ترکیه به داوری

دیگر خبرها

  • شورا رکن چهارم نظام تصمیم‌گیری کشور/ انتقاد از تضعیف جایگاه شوراها
  • انتقاد یک نماینده مجلس از سیاست های نادرست ارزی دولت/ کالاهای اساسی با قیمت ۲ تا ۳ برابری به دست مردم می‌رسد
  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • محمودزاده: پرونده چای دبش لاپوشانی شد، در پرونده کاظم صدیقی هم کوتاهی شد /چرا تا قبل از عذرخواهی صدیقی ورودی به پرونده زمین خواری در ازگل نشد؟
  • محمودزاده: موضوع چای دبش را لاپوشانی کردند
  • اجرای ۱۶ طرح طبقه بندی مشاغل جدید در کارگاه های گیلان
  • تعطیلی پنجشنبه‌ یا شنبه در صحن مجلس مشخص می‌شود
  • تعطیلی پنجشنبه یا شنبه در صحن مجلس پیگیری می‌شود
  • عدم امنیت شغلی جامعه کارگری با قراردادهای شرکتی و کوتاه مدت