Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از اداره کل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، در پیام کاظم نظری که همزمان با فرا رسیدن هفتم فروردین روز ملی هنرهای نمایشی پیامی منتشر شد آمده است: به نام خداوند جان و خرد؛ روز ملی هنرهای نمایشی، روز یادآوری جایگاه بی نظیر و توانمندی‌های این هنر در زندگی است؛ چرا که زندگی، علاوه بر نیاز زیستن، بازتاب اندیشه‌ها، ارزش‌ها، باورها و عادت‌های هر کدام از ماست  که بنابر ضرورت‌های اجتماعی، اغلب در تلاشیم که برای مقبولیت خویش، پسند دیگران را در صحنه‌های تعامل با همدیگر از خود نشان دهیم و از این روی، صحنه تئاتر، نمایشِ «هست‌ها» و آن بخشی از افکار و رفتاری است که سعی در پنهان داشتن آن داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نظری در ادامه این پیام خاطرنشان کرد: پس برای جستجو و تماشای زندگی واقعی، به سوی تئاتر می رویم و برای اصلاح ِ واقعیت‌های روایت شده نیز، به روی دیگرِ سکه همین هنر رفته و «بایدها» را نمایش می‌دهیم تا هم نقد بیدار کننده داشته باشیم و هم یادآوری‌هایِ تعالی بخش را به صحنه بیاوریم و این نمایش دقیق، زیبا و توانمند واقعیت و حقیقت،  کارکرد بی بدیل این هنر شگفت و شریف است و بدین جهت، روز ملی هنرهای نمایشی، یاد کرد ِ این دو ویژگی انسان ساز صحنه است.

در ادامه این پیام آمده است: بر این پایه، اگر پیامبران الهی همگی و هر یک به زبانی و شیوه‌ای،  دعوت کننده به اندیشه و عمل صالح،  خیر عمومی و رستگاری در سایه ی صلح  و مهربانی بوده‌اند؛ شایسته است که پیام آوران ِ صحنه نیز در سراسر دنیا، درجهت‌دهی به هنر خویش و نگاه دقیق به آورده خود بر صحنه هم،  چنین باشند و از رنج انسان معاصر بگویند و شان و زیبایی و هویّتی که از روابط آدمیان، گریخته است و گمشده و نیاز بزرگی که نامش «ایمان» است!

مدیرکل هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در انتهای این پیام آورد: روز ملی هنرهای نمایشی، روز تلاش برای یادآوری این بیان و ایمان و تجدید پیمان با انسانیت است در تمامی گیتی. بی تردید چنین یاد کرد و کارکردی، این روز راجهانی و تاثیرگذار خواهد کرد و امید که این چنین باد !

به گزارش ایرنا، از سال ۱۹۶۱ و به پیشنهاد انستیتو بین‌المللی تئاتر (ITI)، سالانه روز جهانی تئاتر در تاریخ ۲۷ مارس (هفتم فروردین ماه) جشن گرفته می‌شود. پیام سالانه این روز هر سال توسط یکی از صاحب نظران و هنرمندان عرصه تئاتر انتخاب می‌شود و به تأثیر و تقابل تئاتر در عرصه بین‌المللی اختصاص دارد. همزمان با روز جهانی تئاتر، در کشورمان نیز مطابق تقویم فرهنگی و در هفتم فروردین ماه شاهد گرامی داشت روز ملی هنرهای نمایشی  هستیم.

ادوارد آلبی، آگوستو بوال، ژان کوکتو، آرتور میلر، پابلو نرودا و... از جمله افرادی بودند که پیام روز جهانی تئاتر را نوشته‌اند. پایم روز جهانی تئاتر در سال ۲۰۲۲ به قلم پیتر سلرس بازیگر و مدرس تئاتر انگلیسی و آمریکایی نوشته شده و در ایران نیز پیام روز ملی هنرهای نمایشی توسط رضا بابک بازیگر پیشکسوت تئاتر، سیما و تئاتر نگاشته شده است.

برچسب‌ها تئاتر نمایش روز جهانی تئاتر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تئاتر نمایش روز جهانی تئاتر تئاتر نمایش روز جهانی تئاتر روز ملی هنرهای نمایشی روز جهانی تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۷۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارشناس داوری: پنالتی و اخراج علیه استقلال اعلام نشد

دیدار حساس تراکتور و استقلال در هفته بیست و پنجم لیگ برتر در شرایطی با تساوی بدون گل به پایان رسید که چند صحنه مشکوک قضاوت پیام حیدری در این مسابقه را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش تابناک ورزشی؛ مهم‌ترین و اولین صحنه مشکوک این مسابقه حساس در دقیقه ۲۲ رخ داد؛ جایی که دست مهرداد محمدی برخوردی شدید با صورت شجاع خلیل‌زاده داشت که باعث شد پیام حیدری بازیکن استقلال را با کارت زرد جریمه کند.

این تصمیم در شرایطی صورت گرفت که تراکتوری‌ها اعتقاد داشتند محمدی باید اخراج می‌شد. 

بعداز مسابقه ادعا شد که دندان خلیل‌زاده شکسته شده است و سعید مظفری‌زاده گفت: دندان شجاع لق شد. 

حیدر سلیمانی کارشناس داوری درباره قضاوت پیام حیدری در دیدار تیم‌های تراکتور تبریز و استقلال اظهار داشت: در دقایق ابتدایی بازی و روی ارسال کرنر، ابوالفضل جلالی با هر دو دست اقدام به هُل دادن مهاجم تراکتور کرد که داور نتوانست صحنه را ببیند. اگر حیدری صحنه هُل دادن را می‌دید، حتماً پنالتی اعلام می‌کرد.

این کارشناس در مورد برخورد مهاجم استقلال با مدافع تراکتور تبریز خاطرنشان کرد: مهرداد محمدی در دقیقه 22 با آرنج به صورت شجاع خلیل‌زاده ضربه زد و باید با کارت قرمز جریمه می‌شد.

دیگر خبرها

  • از آغاز پیش‌فروش بلیت یک نمایش تا «مدرسه در دست بچه‌ها»
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد
  • بلیت‌فروشی «دوازده سی‌وشش» آغاز شد/ آغاز اجرا از ۲۵ اردیبهشت
  • «شهر آفتاب مهتاب» اتفاقی آوانگارد در تئاتر دهه ۴۰
  • بازگویی مشکلات و دغدغه‌های روز جامعه اولویتم در اجرای نمایش است
  • عکس| جدیدترین عکس سجاد افشاریان در پشت صحنه تئاتر
  • عزیمت مادران و دختران اصفهانی برای تجدید پیمان با سردار دل‌ها به کرمان
  • کارشناس داوری: پنالتی و اخراج علیه استقلال اعلام نشد
  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • تجدید پیمان دختران و مادران نصف‌جهان با سردار دل‌ها