Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-30@19:36:12 GMT

شمشیر قدس در غلاف نمی‌ماند

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۷۴۹۸

شمشیر قدس در غلاف نمی‌ماند

مردم فلسطین با برگزاری تظاهرات‌های گسترده در مناطق مختلف، روز زمین را گرامی داشتند.

به گزارش گروه بین الملل ایران اکونومیست، مردم فلسطین در سراسر این سرزمین از نوار غزه تا قدس اشغالی و همچنین اراضی اشغالی 1948 با برگزاری تظاهرات بزرگی «روز زمین» را گرامی داشتند.

شبکه المیادین گزارش داد که فلسطینیان در مناطق مختلف با برگزاری تظاهرات‌هایی به‌مناسبت ‌روز زمین، بر حق بازگشت فلسطینیان و پایبندی به مقاومت به عنوان یک ابزار مشروع برای تحقق این امر تاکید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در همین زمینه «خالد البطش» عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که شمشیر قدس هرگز در غلاف نمانده است و همچنان برای حمایت از فلسطینیان در منطقه النقب و محله شیخ جراح قدس اشغالی و همه مناطق باقی خواهد ماند.

وی تاکید کرد که در نتیجه ادامه مقاومت ملت فلسطین، موازین بین المللی امروز به نفع مسئله فلسطین تغییر کرده است. مردم در منطقه النقب درقلب درگیری برای مقابله با پروژه صهیونیستی هستند و ما در نوار غزه با همه ابزارها به حمایت و پشتیبانی از آنها ادامه خواهیم داد.

« اسماعیل رضوان» یکی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نیز به نوبه خود در این زمینه اعلام کرد، تحرکات امروز فلسطینیان در نوار غزه همزمان با تحرکات فلسطینیان در داخل اراضی اشغالی 1948 صورت می‌گیرد و این مسئله بر وحدت ملت فلسطین و آرمان و هدف مشترک آنها تاکید می‌کند.

با بیان اینکه پیام ما در روز زمین این است که به حق بازگشت فلسطینیان به سرزمینشان پایبند هستیم افزود، یک رویداد بزرگ در 30 مارس رخ خواهد داد تا ما بگوییم اجازه نمی‌دهیم که رژیم اشغالگر ما را از سرزمین‌هایمان بیرون کند. ما همچنین بر حمایت از مردم خود در داخل اراضی اشغالی 1948 تاکید و از آنها حمایت می‌کنیم.

مردم و شخصیت‌های فلسطینی در نوار غزه نیز در مراسم بزرگداشت روز زمین اعلام کردند که برای حمایت از فلسطینیان در داخل اراضی 1948 و برای مقابله با رژیم آپارتاید و جنایتکار اسرائیل که زمین‌های ما را غصب کرده، به میدان آمده‌ایم. ما هرچقدر که عذاب بکشیم هرگز فلسطینیان را در مناطق اشغالی 1948 رها نخواهیم کرد.

«محسن ابو رمضان» رئیس کمیسیون ملی حمایت از مردم فلسطین در اراضی اشغالی 1948 اعلام کرد، ملت فلسطین برای مقابله با شهرک سازی‌ها در منطقه النقب (واقع در اراضی اشغالی 1948) در کنار یکدیگر ایستاده‌اند. امروز مردم فلسطین در نوار غزه تاکید می‌کنند که در مقابله با سیاست پاک‌سازی نژادی رژیم اشغالگر صهیونیستی و با هدف نابودی پروژه دشمن اشغالگر ، در کنار فلسطینیان اراضی اشغالی 1948 ایستاده‌اند و ما برای مقابله با توطئه رژیم صهیونیستی در یهودی‌سازی اراضی النقب، با یکدیگر متحد هستیم.

روز گذشته «زیاد النخاله» دبیر کل جنبش جهاد اسلامی در سخنانی به مناسبت روز زمین اعلام کرد، در این شرایط که کشورهای عربی به مسئله فلسطین پشت پا زده‌اند و در این دنیایی که همه چیز در آن پیدا می‌شود جز عدالت، جمهوری اسلامی ایران در کنار ملت فلسطین ایستاده و همچنان از آنها پشتیبانی و حمایت می‌کند.

مقامات صهیونیست روز 30 مارس سال 1976 هزاران هکتار از زمین‌های فلسطینیان در منطقه 'الجلیل' واقع در شمال فلسطین اشغالی را مصادره کردند. در پی این اقدام جنایتکارانه، مردم فلسطین به اعتصاب غذا و تظاهرات اعتراض آمیز دست زدند.

اعتراض فلسطینی‌ها به اقدام غاصبانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی به درگیری‌های شدید بین آنها و نظامیان اسرائیلی انجامید که در این درگیری‌ها 6 فلسطینی به ضرب گلوله اشغالگران به شهادت رسیده و هزاران نفر دیگر زخمی شدند.

بر این اساس، مردم فلسطین هم در کرانه باختری و هم در نوار غزه و سایر مناطق حتی در اردوگاه‌های آوارگان هر ساله روز 30 مارس را با هدف پاسداشت شهدای سال 1976 گرامی داشته و تظاهرات ضد صهیونیستی در این روز برگزار می‌کنند. این روز «روز زمین» نام گرفته است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اراضی اشغالی 1948 برای مقابله مردم فلسطین نوار غزه ملت فلسطین روز زمین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۷۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم

ولیعهد عربستان بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

به گزارش تسنیم، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی تاکید کرد که این کشور تمام تلاش خود را برای برقراری ارتباط با همه طرف‌ها جهت توقف اقدامات تشدید آمیز و جلوگیری از گسترش آن به کار می‌گیرد. ولیعهد سعودی همچنین بر مخالفت قاطع این کشور با کوچ اجباری ملت فلسطین تاکید کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی عربستان، ولیعهد سعودی همچنین تاکید کرد که این کشور در کنار مردم فلسطین برای آنچه دستیابی به حقوق آن‌ها برای داشتن یک زندگی شایسته و دستیابی به صلح عادلانه خواند، ایستاده است.

فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان همچنین بر برقراری آتش فوری در غزه تاکید کرد و گفت: به مسیری که منجر به تشکیل کشور فلسطینی شود، نیاز داریم.

وی تاکید کرد: نیازمند آتش بس فوری و دائمی در نوار غزه هستیم.

دیگر خبرها

  • بلینکن وارد اراضی اشغالی شد
  • «بلینکن» وارد اراضی اشغالی شد
  • ببینید | حمله هولناک یک مرد شمشیر سامورایی به مردم در خیابان
  • فیلمی از حمله هولناک و مرگبار با شمشیر سامورایی به مردم!
  • وضعیت عجیب در پایتخت؛ شکل‌گیری محل جدید برای کاسبی مردم! +تصویر
  • ولیعهد عربستان: با کوچ اجباری فلسطینیان مخالفیم
  • اروپا در حال سرکوب اعتراضات مسالمت آمیز در حمایت از فلسطین است
  • یمن آماده ورود به اراضی اشغالی و نبرد طوفان الاقصی می‌شود+ فیلم
  • هرج و مرج در شمال اراضی اشغالی و هجمه تند ضد مقامات صهیونیست
  • تنها راه برای جلوگیری از درگیری در فلسطین اشغالی، تقسیم اراضی است