Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@21:50:30 GMT

دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۸۳۶۲

دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران

دکتر عباس علیپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تشریح آخرین وضعیت کرونایی مازندران افزود: طی روزهای اخیر موارد بستری کرونایی در استان به صورت مختصری افزایش یافته و تعداد بیماران بستری  از میزان ترخیصی پیشی گرفته است.

وی توضیح داد: این افزایش در حال رخ داده است که پیش از شروع تعطیلات میزان بستری های کرونایی کمتر از میزان ترخیصی بوده و روند ابتلا به کرونا در استان  سیر کاهشی را طی می کرد ولی اکنون پس از یک هفته آمار برابر میزان ترخیص و بستری شاهد افزایش میزان بستری در استان هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی مازندران  از افزایش بیماران سرپایی از ابتدای فروردین ماه سال جاری خبر داد و گفت: طی یک هفته گذشته ۳۵ درصد بیماران سرپایی کرونایی در استان افزایش یافته است که از این میزان ۱۲ درصد متعلق به مراجعه مسافران و ۲۳ درصد مراجعه بومیان استان بوده است.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود که طی دو هفته آینده بیماران بستری استان نیز افزایش یابد و به تبع آن در چهار هفته بعدی  موارد فوتی نیز بیشتر می شود.

دکتر علیپور با اشاره به اینکه قله دوم در مازندران اتفاق افتاده است گفت: سیر کاهشی بیماران کرونایی به سطح قبل از قله اول نرسیده است و ما مجددا در استان شاهد افزایش بیماران کرونایی هستیم و این حاکی از دو قله ای شدن موج ششم کرونا در مازندران می باشد.

وی با بیان اینکه وضعیت مناسب واکسیناسیون در مازندران از شدت پیک ششم کاسته است گفت: در حال حاضر حدود ۵۹ در صد از  افراد بالای ۱۸ سال تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران  دز سوم واکسن کرونا را دریافت کردند و همین امر سبب کاهش مرگ و میر و میزان بستری کرونایی شده است.

معاون بهداشت و درمان مازندران تنها راه مقابله با ویروس کرونا را در واکسیناسیون دانست و گفت: با توجه به اینکه  مردم دیگر قادر به تحمل خانه نشینی نیستند تنها راه مقابله و کاهش ابتلا به کرونا تزریق دز سوم واکسن است که می تواند ایمنی بالایی ایجاد کند.

وی از مردم خواست با توجه به افزایش شیوع کرونا در استان هرچه سریع تر برای تزریق دز سوم واکسن کرونا اقدام کنند تا با واکسنه شدن ۸۰ درصد از جامعه هدف استان میزان ابتلا  به کووید ۱۹ کاهش یابد و شدت بیماری نیز کمتر شود.

پررنگ تر شدن نقشه کرونایی مازندران در هفته های آتی

دکتر علی پور با بیان اینکه رعایت پروتکل های بهداشتی  استان مازندران طی هفته های اخیر کاهش یافته است گفت: رعایت پروتکل های بهداشتی در استان به زیر ۵۰ درصد رسیده است و با توجه به پایین بودن این عدد و همچنین افزایش بیماران سرپایی احتمال نارنجی  و قرمز شدن شهرستان های استان در هفته های آتی وجود دارد.

وی افزود: طی آخرین ارزیابی وزارت بهاشت شهرستان رامسر در استان مازندران به رنگ قرمز کرونایی در آمده است و علت آن نیز توریستی بودن این شهرستان و مراجعه غیر بومیان به بیمارستان های این شهرستان است.

معاون بهداشت و درمان مازندران  با بیان اینکه ارزیابی رنگ بندی کرونایی بر اساس میزان بستری است گفت: مراجعه بیماران از شهر های کوچک گیلان به رامسر را از  علت های قرمز شدن این شهرستان است و در حال حاضر نیز حدود ۴۰ درصد از بستری شده های رامسر متعلق به غیر بومیان و مسافران است.

 وی همچنین افزود: رنگ آبی کونایی در سه شهرستان دیگر استان نیز نباید سبب امنیت خاطر و عادی انگاری شود زیرا پیش بینی می شود این شهرستان ها نز در هفته های آتی به رنگ زرد کرونایی تغییر کند.

بنابر آخرین ارزیابی وزارت کشود هم اکنون شهرستان رامسر در وضعیت قرمز و سه شهرستان بابلسر، جویبار و نوشهر در وضعیت آبی و ۱۸ شهرستان دیگر مازندران در وضعیت زرد قرار دارند.

راساس آخرین اعلام علوم پزشکی مازندران و بابل در حال حاضر ۱۹۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۶۲ نفر در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

برچسب‌ها کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی محدودیت های کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی کرونا مازندران دانشگاه های علوم پزشکی محدودیت های کرونا میزان بستری علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت

موسسه «گالوپ» گزارش داد، در سال میلادی گذشته ایالات متحده جایگاه خود را به‌عنوان تاثیرگذارترین قدرت جهانی در آفریقا از دست داده و دیگر کشورها - مخصوصا چین - محبوبیت بیشتری پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، نظرسنجی تازه موسسه گالوپ نشان می‌دهد میزان محبوبیت ایالات متحده در آفریقا که معیار قدرت نرم این کشور است، در سال میلادی گذشته سه درصد کاهش یافت و از ۵۹ درصد به ۵۶ درصد رسید. این نظرسنجی نشان داد در میان چهار قدرت بزرگ جهانی (آمریکا، چین، روسیه و آلمان)، ایالات متحده تنها کشوری بود که شاهد کاهش میزان محبوبیت خود در آفریقا بود؛ درحالی‌که محبوبیت چین در این منطقه ۶ درصد افزایش یافت.

علاوه بر این، روسیه هم که با آغاز جنگ اوکراین شاهد کاهش محبوبیت خود در آفریقا بود، در سال میلادی گذشته جایگاه خود را احیا کرد و به محبوبیت ۴۲ درصدی دست یافت؛ یعنی محبوبیتی که پیش از جنگ اوکراین در ۲۰۲۱ داشت. میزان محبوبیت آلمان در آفریقا هم از ۵۱ درصد به ۵۴ درصد افزایش یافت.

چین در ۲۰۲۳ بیشترین میزان محبوبیت یک دهه اخیر خود در آفریقا را به ثبت رساند؛ تا جایی که محبوبیت پکن در بسیاری از کشورهای آفریقایی افزایش ۲ رقمی داشت. شاخص‌ترین میزان افزایش محبوبیت چین در میان کشورهای آفریقایی متعلق به غنا (۱۵ درصد) و ساحل عاج و سنگال (هر یک ۱۴ درصد) است.

در سال‌های گذشته نفوذ و سرمایه‌گذاری چین در کشورهای آفریقا افزایش چشمگیری داشته و این کشور به بزرگ‌ترین شریک تجاری آفریقا بدل شده است. پکن با طرح کمربند و جاده توانسته بخش بزرگی از پروژه‌های زیرساخت آفریقا را تحت پوشش قرار دهد.

بیشترین میزان کاهش محبوبیت آمریکا در آفریقا متعلق به کشورهای اوگاندا (۲۹ درصد کاهش)، گامبیا (۲۱ درصد کاهش) و کنیا (۱۴ درصد کاهش) است. بر اساس داده‌های موسسه گالوپ، آمریکا در کشورهای لیبی و سومالی با ۲۳ و ۲۵ درصد، کمترین میزان محبوبیت را دارد.

روزنامه واشنگتن‌پست پیش‌تر گزارش داد آمریکا با یک عقب‌نشینی استراتژیک در آفریقا مواجه است و شواهد حکایت از آن دارد که واشنگتن باید قید نفوذ خود در این منطقه را بزند. آمریکا اخیرا به درخواست نیجر برای خارج‌کردن نیروهای آمریکایی از این کشور آفریقایی پاسخ مثبت داد.

به گزارش این روزنامه، تحولات اخیر در نیجر و چاد نشان از این دارد که دوره آمریکا در آفریقا به سر آمده است. این عقب‌نشینی نه‌تنها به معنای کاهش حضور نظامی، بلکه نشانه یک تغییر قابل‌توجه در مناسبات ژئوپلیتیک است. افزایش محبوبیت و نفوذ روسیه و چین در آفریقا امری است که چالش‌های بزرگی را متوجه سیاست خارجه آمریکا خواهد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت
  • ایجاد یک‌هزار شغل با شناسایی ۴۲ فرصت سرمایه‌گذاری در مازندران
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • ۱۰ درصد از تولیدات گل و گیاه مازندران صادر می‌شود
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • مسمومیت ۵۳ نفر با قارچ وحشی
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌های سمی؛ ۱۴نفر بستری شدند
  • چین در آفریقا از آمریکا پیشی گرفت
  • دومین اجلاس بین المللی ایران و‌ آفریقا؛ بستری برای افزایش صادرات موسسه رازی