Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-28@22:14:10 GMT

آمریکا رکورد تلفات جهانی کرونا را شکست

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۸۴۴۲

آمریکا رکورد تلفات جهانی کرونا را شکست

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۸۱ میلیون و ۲۷۰ هزار و ۳۹۲ نفر رسیده و تاکنون مرگ شش میلیون و ۱۴۶ هزار و ۲۷ نفر نیز بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۱۵ میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۹۳ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین آمریکا با بیش از ۸۱.۶ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.

آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل نیز از ۲۹.۸ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است. برزیل در عین حال با بیش از ۶۵۸ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود.

پس از آن هند با بیش از ۵۲۱ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

همچنین در اروپا، روسیه با گذشتن از آمار ۳۶۷ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۲۴.۹ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

جدول به‌روز شده پاندمی جهانی کرونا

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (یکشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۱) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان ۱ ایالات متحده ۸۱,۶۱۶,۹۳۶ ۱,۰۰۳,۴۲۵ ۲ هند ۴۳,۰۱۹,۴۵۳ ۵۲۱,۰۳۴ ۳ برزیل ۲۹,۸۳۲,۱۷۹ ۶۵۸,۸۱۲ ۴ فرانسه ۲۴,۹۱۹,۳۹۹ ۱۴۱,۶۳۱ ۵ انگلیس ۲۰,۶۹۱,۱۲۳ ۱۶۴,۴۵۴ ۶ آلمان ۲۰,۱۷۰,۱۳۰ ۱۲۸,۷۵۷ ۷ روسیه ۱۷,۷۳۹,۴۶۲ ۳۶۷,۰۱۳ ۸ ترکیه ۱۴,۷۸۹,۴۸۳ ۹۷,۷۳۶ ۹ ایتالیا ۱۴,۳۰۴,۱۱۱ ۱۵۸,۷۰۰ ۱۰ کره جنوبی ۱۱,۸۱۵,۸۴۱ ۱۴,۸۹۹

 

کره جنوبی، اولین کشور شرق آسیایی در لیست ۱۰ کشور آلوده

بر اساس آمار فوق کره جنوبی نیز اولین کشور شرق آسیایی است که از ابتدای همه گیری تاکنون به فهرست ۱۰ کشور نخست این جدول با بالاترین آمار مبتلایان پیوسته است.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، انگلیس، آلمان، روسیه، ترکیه، ایتالیا، کره جنوبی، اسپانیا، آرژانتین، ویتنام، هلند، ایران، ژاپن، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، اوکراین، استرالیا، مالزی، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، آفریقای جنوبی، اتریش، فیلیپین، پرو، پرتغال، تایلند، شیلی، کانادا و سوئیس نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۵ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن ویروس کرونا همه گیری کرونا آمار مبتلایان آمار قربانیان کرونا آمار جهانی آمریکا مذاکرات وین نوروز 1401 انصارالله یمن قیمت گوشی بالاترین آمار میلیون مبتلا کره جنوبی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید

در دیداری معوقه از هفته ۲۹ لیگ برتر انگلیس 2023/24، منچسترسیتی مقابل برایتون به برتری ۴-۰ دست یافت. شاگردان پپ گواردیولا در ۳۰ بازی اخیر خود در همه رقابت ها، شکست ناپذیر بوده اند.

به نقل از اوپتا؛ منچسترسیتی سومین تیم تاریخ در سطح اول فوتبال انگلیس است که از مرز +۳۰ بازی شکست ناپذیری در همه رقابت ها عبور می کند. (۲۴ برد و ۶ تساوی) ناتینگهام فارست در سال ۱۹۷۸ رکورد ۴۰ بازی متوالی بدون باخت را ثبت کرد. منچستریونایتد نیز در دو مقطع در +۳۰ بازی پیاپی شکست نخورده است. (۳۴ بازی از سال ۱۹۹۳ تا ۱۹۹۴ و همچنین ۳۳ بازی از سال ۱۹۹۸ تا ۱۹۹۹)

آخرین باخت آنها به حدود ۵ ماه پیش یعنی اوایل دسامبر برمی گردد. (۱-۰ مقابل استون ویلا) 

از دست ندهید ????????????????????????

درخواست دروسی: سردار را در رم حفظ کنید اختلاف علنی رئیس فدراسیون با مجری تلویزیون اعتراض هوادار بارسلونا: ژاوی، مرد سر حرفش می‌ماند! رد پای آرتتا؛ اورتون بعد از 14 سال لیورپول را در خانه شکست داد!

دیگر خبرها

  • ناتینگهام فارست در نقش رئال مادرید؛ رکورد عجیب پپ گواردیولا در آمار شوت
  • چند باوراشتباه درباره بیماری ام اس
  • وقتی تیم های حریف بایرلورکوزن فکر می کنند رکورد شکست ناپذیری این تیم را پایان داده اند (فان) / فیلم
  • ثبت رکورد جهانی هنرهای رزمی توسط ورزشکار هوراندی
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • (ویدئو) رکورد جهانی اسکی پرش شکست
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • افزایش مبتلایان به مالاریا در افغانستان
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • منچسترسیتی به رکورد شکست‌ناپذیری در ۳۰ بازی پیاپی رسید