Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا-مدیرکل اطلاعات سمنان با صدور پیامی درگذشت آیت الله ری شهری را تسلیت گفت.

به گزارش خبر گزاری آریا از سمنان به نقل از روابط عمومی اداره کل اطلاعات استان سمنان دراین پیام آمده است :

با سلام و آرزوی سربلندی ملت بزرگوار ایران اسلامی و سرافرازی نظام مقدس جمهوری اسلامی در سال و قرن جدید
ضایعه رحلت عالم فرزانه آیت الله محمدی ری شهری، اولین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی را از طرف خود و به نمایندگی از سربازان گمنام امام عصر (عج) در اداره کل اطلاعات استان سمنان به ملت شریف، حوزه های علمیه، آستان قدس حضرت عبدالعظیم حسنی و به ویژه به ساحت مقدس امام زمان (عج) و نائب بر حقش، امام خامنه ای عزیز (مد ظله العالی) و به خصوص به بازماندگان محترم و ارادتمندان ایشان تسلیت می گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


ندای دلنشین درس های اخلاق آن استاد فرزانه در پایگاه عظیم مبارزه و جهاد همچنان در گوشهای ما طنین انداز است که در عین اقتدار دستگاه اطلاعاتی همگان را به رعایت اخلاق و انصاف در ایفای وظایف سفارش می فرمودند.
از خداوند سبحان علو درجات آن روحانی انقلابی و ولایتمدار و صبر و سلامتی برای خانواده، بازماندگان و همه ارادتمندان ایشان را خواستارم.

محمّد محمّدی نیک ری‌شهری» هفتم آبان ماه 1325 در خانواده‌ای متدین در شهر ری دیده به جهان گشود و در سال 1339 پس از پایان تحصیلات ابتدایی وارد حوزه علمیه شهر ری شد و در سال 1340 برای ادامه تحصیل به قم رفت و تا پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1357 ـ به‌جز مدّت کوتاهی که به دلایل سیاسی به حوزه‌های علمیه مشهد و نجف مهاجرت کرد ـ به گذراندن مدارج تحصیلی و تدریس در حوزه علمیه قم اشتغال داشت و پس از سال‌ها حضور در دروس خارجِ فقه و اصول، به درجه اجتهاد نایل آمد.

وی از ابتدای نهضت اسلامی به‌ویژه در جریانات 15 خرداد 1342 به جمع نیروهای انقلاب پیوست و بارها در این مسیر دستگیر، محاکمه، تبعید و زندانی شد و پس ‌از پیروزی انقلاب اسلامی نیز همچنان به ‌فعالیت‌های اجتماعی ـ سیاسی اشتغال داشت و مسئولیت‌های مختلفی همچون حاکم شرعی دادگاه‌های انقلاب، ریاست دادگاه انقلاب ارتش، دادستانی کل کشور و دادستانی دادگاه ویژه روحانیت را بر عهده گرفت و در ششم شهریور ماه 1363، با کسب آرای اکثریت قاطع نمایندگان مجلس شورای اسلامی به‌عنوان نخستین وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

دبیرکلّی جمعیت دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم حسنی (ع)، نمایندگی مردم استان تهران در مجلس خبرگان رهبری، عضویت در مجمع تشخیص مصلحت نظام، نمایندگی ولیّ فقیه و سرپرستی حجاج، ریاست مؤسسه علمی ـ فرهنگی دار الحدیث و ریاست دانشگاه و پژوهشگاه قرآن و حدیث از دیگر مسئولیت‌های مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی ری‌شهری بود.

وی در آخرین لحظات دوشنبه شب یکم فروردین ماه 1401 در بیمارستان خاتم الانبیاء (ص) تهران به لقاء الله پیوست.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ری شهری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۵۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکزکرمانشاه ، در این پیام آمده است:
خبر ارتحال حاج ماموستا ملااحمد فخری امام جمعه سابق جوانرود باعث تأسف و تآثر اینجانب شد.
ایشان انسانی بامحبت خوش خلق و منشأ اثرات حسنه فراوانی بودند.
اینجانب ضمن عرض تسلیت به خانواده محترم ماموستا ملا احمد فخری واهالی با محبت جوانرود برای ایشان از درگاه خداوند علو درجات و برای بازماندگان و عزیزان اهل سنت صبر و اجر جزیل مسئلت می‌نمایم.

دیگر خبرها

  • تسلیت دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • طرح نور باید با قاطعیت تداوم پیدا کند
  • طرح نور با رعایت ظرافت ها و مراقبت های لازم استمرار یابد
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • پیام تسلیت آیت الله نریمانی در پی درگذشت ماموستا ملااحمد فخری
  • مراسم گرامی داشت مقام آیت‌الله ترابی برگزار شد
  • حمایت حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا (س) از طرح نور
  • حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه‌الزهرا(س) بیانیه مشترک صادر کردند
  • پیام تسلیت امام‌جمعه و استاندار کرمانشاه در پی درگذشت امام جمعه سابق جوانرود
  • جامعه المصطفی، بازوی صادرکننده گفتمان انقلاب است