Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@21:42:06 GMT

کرونا اثر مخربی بر حوزه نمایش خوزستان گذاشت

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۸۵۶۵

کرونا اثر مخربی بر حوزه نمایش خوزستان گذاشت

محمد یاقوت پور روز یکشنبه به مناسبت هفتم فروردین روز جهانی تئاتر، در گفت وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: در پی تلاش شبانه روزی دفاتر بیست و هفت‌گانه انجمن‌ هنرهای نمایشی شهرستان‌های خوزستان در سال‌های اخیر جان دوباره‌ای یافت، اما به دلیل تعطیلات کرونایی در ۲ سال گذشته تئاتر استان صدمه بسیاری دید.

وی افزود: زمانی می‌توانیم بگوییم تئاتر رونق پیدا کرده که تماشای تئاتر در سبد فرهنگی خانواده‌ها به شکل ثابت و منظم قرار بگیرد و این مهم یک برنامه ریزی دراز مدت و مدون را می‌طلبد ، لذا این هنر تحول آفرین است و بازیگر توسط نقش متحول می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یاقوت پور گفت: شخصیت با صحنه تحول می‌یابد و تماشاچیان از تجربه تماشای تاتر متحول می‌شوند، به همین دلیل در تئاتر اطمینان پیدا می‌کنیم که تحول امکان‌پذیر است.

وی با بیان اینکه باید در راستای تحول در برنامه ریزی رویدادهای نمایشی نیز گام برداریم ادامه داد:  رویدادی فاخر و آموزش محور همچون "رپرتوار تئاتر خوزستان جان" با نگاه گریز از جشنواره های مرسوم رقابتی و تنها در حمایت از تولید آثار فاخر و توجه به اجرای عموم  در گستره جغرافیایی کل استان تدوین و برنامه ریزی شد و باید دیگر رویدادها و جشنواره‌های تئاتری نیز آسیب شناسی و به روز رسانی شود.

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با بیان اینکه برای بازیابی قدرت تئاتر و نوسازی شکل شکوهمند باستانی آن در این روزگار تاخت و تاز در فضای مجازی، باید تلاش شود،گفت: ماجراجویی در قلمروهای ناشناخته و اشتیاق یافتن رویکردهای تازه در اجرا ، و زیر سوال بردن مرزها و کندوکاو در  نحوه سیاست گذاری و رویکرد اجرایی جشنواره ها و پیگیری نوآوری حتی در نحوه تولید آثار نمایشی و شیوه تبلیغات تئاتری و نیز نحوه اجرای عمومی این هنر نمایشی باید مورد توجه قرار گیرد.

یاقوت پور افزود: هنر کهن نمایش باید بتواند مجدد در روزهای فارغ از کرونایی جایگاه و نقش سرنوشت ساز خود را در بطن فرهنگ جامعه باز آفرینی کند.

وی ادامه داد: تئاتر به مخاطبان امکان می‌دهد در رابطه با آنچه به آنها ارایه می‌شود به جای دریافت‌کنندگان منفعل، خالقانی فعال مبدل شوند.

اردیبهشت ۱۴۰۱ رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان برگزار می‌شود

رییس انجمن هنرهای نمایشی خوزستان با بیان اینکه پارسال ۲ اتفاق خوب در تئاتر خوزستان رخ داد ادامه داد: یکی از این رویدادها جشنواره تئاتر ملی لاله‌های سرخ در خوزستان بود که به دلیل شرایط کرونایی به صورت نمایشنامه نویسی با حضور ۱۲ تیم نمایشی از سایر استان ها به میزبانی اندیمشک برگزار شد و دیگری برگزاری رپرتوار تئاتر خیابانی به میزبانی خوزستان با نام "سردار شهید سلیمانی" بود.

وی از برگزاری رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان در اردیبهشت ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: فراخوان رپرتوار تئاتر صحنه‌ای خوزستان پارسال منتشر و ۴۵ اثر به دبیرخانه ارسال شد که در مرحله اول بازبینی ۲۳ اثر مورد پذیرش قرار گرفت و در مرحله دوم ۱۳ اثر به مرحله پایانی راه یافتند. 

یاقوت پور گفت: پارسال در ۲۷ شهرستان خوزستان ۱۱۰ نمایش به اجرای عموم رسید که با توجه به محدودیت‌کرونایی با ظرفیت ۵۰ یا ۳۰ درصدی به روی صحنه رفتند.

برچسب‌ها بازیگر تئاتر هنرمند تئاتر تئاتر خیابانی خوزستان روز جهانی تئاتر اهواز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بازیگر تئاتر هنرمند تئاتر تئاتر خیابانی بازیگر تئاتر هنرمند تئاتر تئاتر خیابانی خوزستان روز جهانی تئاتر اهواز رپرتوار تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایش «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» به نویسندگی دلارام موسوی و سروین کیانی با کارگردانی دلارام موسوی و تهیه‌کنندگی ژاله احمدی کبیر از اسفند ۱۴۰۲ در سالن اصلی تالار مولوی روی صحنه رفته بود که برای دور دوم اجرا از ۱۷ اردیبهشت در تئاتر هامون به صحنه می‌رود.

سیما غلامی، محمدعلی براتی، علی حدادی، نیلوفر جبارزارع، علیرضا ولیپور، فرزانه سیری، محمد جهانشاهی بازیگران این اثر نمایشی هستند.

«نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» داستان زندگی ۲ خانواده است که در اثر جنگ جهانی دوم به هم گره می‌خورد.

پیش‌فروش این اثر نمایشی و دیگر اطلاعات اجرایی به‌زودی اعلام می‌شود.

کد خبر 6091077 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • نکوداشت اکبر زنجان‌پور همراه با شرم و حیای نوید محمدزاده
  • اثر نمایشی «۴۴۴» از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور راه یافت
  • «نقش هیتلر در آلبوم خانوادگی» مجددا مرور می‌شود
  • لیلا بلوکات با «خارشتر» به صحنه تئاتر می‌آید
  • تونس حوزه هنری را نماینده تئاتر ایران می‌داند/مفاهیم مشترک تئاتری
  • موافق اجرای نمایش در سالن‌های خصوصی نیستم/ اقتصاد تئاتر رضایت‌بخش نیست
  • همکاری سازمان عقیدتی سیاسی ارتش و اداره کل هنرهای نمایشی برای تولید آثار نمایشی
  • یک هشدار دیگر درباره «سنگلج» و شروع «جادوی شهرزاد»
  • تفاهم ارتش واداره‌کل هنرهای نمایشی درحمایت از نمایشنامه‌های برتر
  • گروه های جشنواره هنرهای نمایشی مازندران معرفی شدند