Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون آموزش ابتدایی گفت: لطمه به رشد مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان از صدمات اساسی آموزش مجازی است. خبرگزاری میزان-به گزارش روابط عمومی معاونت ابتدایی وزارت آموزش و پرورش معاون آموزش ابتدایی وزیر در گفتگوی ویژه‌ی خبری ششم فروردین ماه، به پژوهش‌هایی که در خصوص تاثیرات منفی تعطیلی آموزش حضوری و پیگیری آموزش از طریق فضای مجازی بر رشد عاطفی اجتماعی و رشد مهارت‌های ارتباطی دانش آموزان داشته است اشاره کرد و گفت: نتایج این پژوهش‌ها حاکی از آن است که تعطیلی آموزش حضوری نه تنها منجر به افت یادگیری دانش آموزان شده است بلکه باعث شده تا دانش آموزان از جهات عاطفی و تربیتی هم آسیب ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



حکیم زاده این آسیب را خصوصا در مقطع ابتدایی که دوره شکل گیری مهارت‌های پایه‌ی سواد است و برای تمام فرصت‌های بعدی در طول زندگی تحصیلی و شغلی دانش آموزان تعیین کننده و مهم است؛ بسیار جدی‌تر دانست.

معاون آموزش ابتدایی افزود: بچه‌ها با بیدار شدن در زمان مشخص و حضور در کلاس درس نظم در زندگی را یاد می‌گرفتند و تعطیلی آموزش حضوری نه تنها به این نظم پذیری لطمه زد بلکه موجب کم تحرکی دانش آموزان و بروز پیامد‌هایی برای سلامت جسمی آنان شد.

وی لطمه به رشد مهارت‌های ارتباطی و اجتماعی دانش آموزان، خصوصا کلاس اولی‌ها را نیز از صدمات اساسی آموزش مجازی دانست و افزود: تعطیلی آموزش حضوری باعث شد کودکان از جنبه‌های اجتماعی حضور در مدرسه محروم شدند و بر اساس گزارش‌های سازمان بهداشت جهانی در سراسر دنیا دانش آموزان در کنار افت یادگیری، آسیب‌های روحی روانی بسیاری را تجربه کردند.

حکیم زاده در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط دانش آموزان اذعان داشت: طی دو سال گذشته آموزش‌های متعدد و متنوعی برای دانش آموزان و خانواده‌ها از طریق رسانه‌ها، مدرسه و شبکه شاد ارائه شده است و با توجه به این آموزش‌ها و قدرت یادگیری بالای دانش آموزان و نظارت والدین و اولیاء مدرسه در خصوص رعایت پروتکل‌های بهداشتی مشکلی نخواهیم داشت.

وی در خصوص افت تحصیلی دانش آموزان یادآور شد: کشور‌های پیشرو در آموزش، با وجود اینکه فناوری پیشرفته داشتند، اما خیلی سریع آموزش حضوری را به دلیل نگرانی از افت تحصیلی از سر گرفتند چراکه بحث سواد یک نسل در میان است و آموزش مجازی هرچقدر هم که پیشرفته باشد نمی‌تواند در آغاز دوران تحصیل دانش آموزان بستر مناسبی برای یادگیری سواد پایه باشد.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با همکاری خوب خانواده‌ها و نظارت خوب مدیران مدارس و همت و تلاش والای معلمان عزیز بتوانیم در زمان پایانی سال تحصیلی قسمتی از این افت تحصیلی نگران کننده را جبران کنیم.   بیشتر بخوانید:
احتمال برگزاری دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه علمی کاربردی
انتهای پیام/ برچسب ها: ابتدایی مهارت های ارتباطی حکیم زاده

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: ابتدایی مهارت های ارتباطی حکیم زاده تعطیلی آموزش حضوری مهارت های ارتباطی دانش آموزان آموزش مجازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۸۹۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد

به گزارش خبرنگار گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدمهدی کاظمی، معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در صفحه ویراستی خود نوشت: نقش آموزش‌وپرورش در مهارت‌آموزی، سال‌هاست که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب بوده و در دیدار روز گذشته کارگران نیز مجدد به آن اشاره فرمودند.

وی افزود: از مسیر تقویت آموزش‌های فنی، حرفه‌ای و مهارتی، به عنوان یکی از قطعه‌های پازل توسعه اقتصادی کشور، برنامه‌ریزی شد؛ دولت مردمی در جلسه دیروز هیئت وزیران، به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش، آیین نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را تصویب کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • مسابقات فوتسال دانش آموزان ابتدایی جنوب فارس
  • آغاز طرح آموزش شنا به دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • مهارت‌آموزی دانش‌آموزان به تصویب رسید‌
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • طرح شنابرای۴۰۰۰دانش آموز کهگیلویه و بویراحمدی اجرا می شود
  • آموزش شنا به ۴ هزار دانش‌آموز ابتدایی کهگیلویه و بویراحمد