Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-02@03:04:50 GMT

راهنمای خرید یو پی اس مناسب

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۹۳۶۴

راهنمای خرید یو پی اس مناسب

UPS انواع مختلفی دارد که  از نظر فناوری به سه دسته یو پی اس آنلاین، آفلاین و لاین اینتراکتیو و از نظر عملکرد نیز به سه گروه یو پی اس صنعتی، یو پی اس اداری و خانگی تقسیم می‌شود. یو پی اس آنلاین یکی از نمونه‌های پرفروش موجود در بازار است که می‌تواند علاوه بر تامین برق مورد نیاز در زمان تغییرات ولتاژ و قطعی برق، از دستگاه‌های الکتریکی محافظت کرده و مانع از خرابی آنها شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شما می‌توانید با توجه به نیازتان انواع یو پی اس را خریداری کنید اما برای اینکه بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید حتما قبل از آن باید نکاتی را در نظر بگیرید. در این مقاله می‌خواهیم به نکات مهم در زمان خرید یو پی اس بپردازیم‌؛ با ما همراه باشید.

نکات مهم خرید یو پی اس توان مورد نیاز و توان مصرفی

یکی از نکات مهم در زمان خرید یو پی اس، بررسی توان مصرفی دستگاه‌ها و تجهیزاتی است که قرار است به آن وصل شوند. در واقع شما باید ابتدا توان مصرفی هر یک از دستگاه‌ها را برآورد کرده و در آخر مجموع آنها را محاسبه کنید. پس از حساب کردن توان دستگاه‌های الکتریکی، باید یو پی اس را انتخاب کنید که توان آن بیشتر از مجموع توان تجهیزات الکتریکی باشد. انجام این‌کار مزیت‌های زیادی دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

خرید UPS با توان بیشتر از تجهیزات الکتریکی، باعث افزایش طول عمر یو پی اس می‌شود. در واقع چون UPS با حداکثر توان خود کار نمی کند، منجر به افزایش طول عمر آن می‌گردد. در صورتی که تمام تجهیزات با هم کار کنند، یو پی اس می‌تواند برق مورد نیاز آنها را در زمان نوسانات شدید ولتاژ تامین کند. در واقع در بدترین شرایط بهترین عملکرد را خواهد داشت. در صورت اضافه شدن یک کامپیوتر یا تجهیزات الکتریکی جدید به مجموعه، دیگر نیازی به ارتقاء یا تعویض یو پی اس نیست. امکان تنظیم پارامترها

یکی از نکات مهم در زمان خرید ups قابلیت تنظیم پارامترها است. یو پی اس دارای پارامترهای مختلفی است که برای عملکرد بهتر باید به طور صحیح تنظیم شود. توجه داشته باشید که در برخی از برندها تمام پارامترها در کارخانه تنظیم شده و امکام تنظیم پارامترها توسط کاربر وجود ندارد. پیشنهاد می‌کنیم یو پی اسی را خریداری کنید که امکان تغییر و تنظیم پارامترها از جمله جریان شارژ و over load توسط کاربر وجود داشته باشد.

میزان زمان پشتیابی

از آنجاکه یوپی اس برای کار کردن در زمان قطعی برق نیاز به باتری دارد، دانستن این نکته که UPS در زمان قطعی برق چند ساعت می‌تواند برق مورد نیاز دستگاه‌ها را تامین کند بسیار اهمیت دارد. پس از برآورد توان مصرفی دستگاه‌ها و یو پی اس به راحتی می‌توانید میزان آمپر باتری را حساب کنید.

قابلیت باتری داخلی یا خارجی

در توان‌های بالا، نیاز به نصب باتری خارجی برای یو پی اس وجود دارد. باتری‌های خارجی معمولا در محفظه ای قرار می‌گیرند تا علاوه براینکه از دسترس دور باشند، فضای کمتری نیزاشغال کنند. همچنین  در توان‌های پایینی از باتری داخلی استفاده می‌شود.

انتخاب یو پی اس آفلاین، آنلاین و لاین اینتراکتیو

همانطور که قبلا هم اشاره کردیم UPS از نظر فناوری به  سه دسته آفلاین، آنلاین و لاین اینتراکتیو تقسیم می‌شوند. در توان‌های پایین معمولا از یو پی اس آفلاین یا لاین اینتراکتیو استفاده می‌گردد که دارای قیمت ارزان تری از یوپی اس آنلاین هستند. همچنین در توان‌های بالا از ups آنلاین استفاده می‌شود. UPSهای لاین اینتراکتیو به دلیل داشتن استابلایزر داخلی نسبت به نمونه‌های آنلاین به تعداد باتری‌های کمتری نیاز دارند. همچنین علاوه بر تصحیح  تغییرات شدید ولتاژ، از نظر قیمت هم  مقرون به صرفه‌تر هستند.

خدمات و پشتیبانی

ups هم مانند هر دستگاه الکتریکی نیاز به پشتیبانی و خدمات پس از فروش دارد. در زمان خرید انواع یو پی اس توجه کنید که حتما دارای گارانتی و پشتیبانی باشند. دقت داشته باشید که دستگاه‌هایی که توسط تولیدکنندگان برتر ایرانی تولید می‌شوند از گارانتی و خدمات پس از فروش بهتری برخودار هستند. حتما در زمان خرید Ups این موضوع را مد نظر بگیرید.

توجه به وسایل برقی

در صورت استفاده از ups برای دستگاه‌های تکثیر و پرینترهایی که دارای سیکل گرمایی هستند، حتما این موضوع را در نظر بگیرید که توان مصرفی مورد نیاز بیشتر از توان ذکر شده در برچسب دستگاه باشد. پس حتما در زمان خرید ups برای این دستگاه ها باید به این موضوع توجه کنید.

معرفی انواع یو پی اس

یو پی اس از نظر فناوری به سه دسته آفلاین، لاین اینتراکتیو و آنلاین تقسیم می‌شود که در ادامه توضیح مختصری درباره هرکدام می‌دهیم.

یو پی اس آفلاین

UPS آفلاین وظیفه تامین برق مورد نیاز دستگاه‌های الکتریکی را در زمان قطعی برق یا نوسانات ولتاژ دارد. دستگاه‌هایی که از ups آفلاین استفاده می‌کنند، به صورت مستقیم به برق شهری متصل هستند و فقط در زمان اختلالات یا قطعی برق، یو پی اس فعال می‌شود. یکی از معایب این ساختار، مدت زمان بالای آن در تغییر حالت مسیر bypass به حالت اینورتر است. در واقع نمونه‌های آفلاین از دستگاه‌های الکتریکی در برابر نوسانات شدید ولتاژ محافظت نکرده و در صورتی که تجهیزات به تغییرات لحظه ای برق حساس باشند، خسارت‌های جدی به آنها وارد می‌شود.

یو پی اس لاین اینتراکتیو

UPS با فناوری لاین اینتراکتیو در تجهیزات آی تی، شبکه ها، سایت‌ها و سرورها مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این ساختار اینورتر در حالت عادی فعال است و تنها باتری یو پی اس را شارژ می‌کند. هم چنین در زمان قطعی برق علاوه بر تامین برق مورد نیاز تجهیزات، امکان تنظیم ولتاژ نیز وجود دارد که از بروز خسارت به دستگاه‌ها جلوگیری می‌شود. UPS آفلاین و لاین اینتراکتیو به دلیل توان محدود بیشتر در یو پی اس  خانگی کاربرد دارند.

یو پی اس آنلاین

در این نوع ups جریان ورودی متناوب توسط رکتیفایر به جریان مستقیم و سپس توسط اینورتر به جریان خروجی متناوب تبدیل می‌شود. Ups با فناوری آنلاین این مزیت را دارد که بار ورودی به دستگاه‌های الکتریکی توسط یک ولتاژ تنظیم شده تامین می‌گردد و از بروز خسارت و آسیب به تجهیزات حساس در زمان نوسانات شدید برق، تغییرات ولتاژ و قطعی برق  جلوگیری می‌شود. از این نوع سیستم  در انواع یو پی اس صنعتی، یو ‌پی اس اداری، دستگاه‌های حساس صنعتی پزشکی، آزمایشگاهی، مخابراتی وغیره استفاده می‌گردد.

در این مقاله به نکات مهم در زمان خرید یو پی اس و معرفی انواع یو پی اس اشاره کردیم. انواع یو پی اس باکیفیت و قیمت‌های مختلف در بازار عرضه می‌شود. همانطور که قبلا هم اشاره کردیم ups تولید داخلی، علاوه بر اینکه از نظر کیفیت با نمونه‌های خارجی برابری می‌کنند از خدمات و گارانتی بهتری نیز برخودار هستند. پس اگر قصد خرید یو پی اس را دارید، نمونه‌های داخلی بهترین گزینه می‌باشند. شرکت بهین صنعت به عنوان  یکی از تولیدکنندگان برتر انواع Ups با بالاترین کیفیت و مناسب‌ترین قیمت فعالیت می‌کند. اگر نگران قطعی برق یا نوسانات ناگهانی ولتاژ و آسیب به تجهیزات و وسایل الکتریکی حساس و گران قیمت هستید، کافیست با متخصصین بهین صنعت تماس بگیرید تا ضمن مشاوره با کارشناسان مجرب و متخصص این شرکت، بهترین نمونه‌ها را با توجه به نیازتان به شما معرفی کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت https://www.behin-sanat.com بازدید فرمایید.

کد خبر 1616132

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: دستگاه های الکتریکی نکات مهم در زمان زمان قطعی برق انواع یو پی اس برق مورد نیاز خرید یو پی اس زمان خرید پی اس آنلاین دستگاه ها توان مصرفی نمونه ها خرید ups خرید UPS

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۳۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توضیحات زاکانی درباره نحوه کمک شهرداری تهران در طرح نور

دریافت 9 MB

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که شهرداری تهران چگونه می‌خواهد در طرح نور مشارکت کند، گفت: ما به هر کسی که در شهر بخواهد کاری کند، کمک می‌کنیم، به طور نمونه به معلم به اساتید کمک می شود.

او درباره اینکه آیا شهرداری می‌خواهد مامور یا ضابط تعیین کند، افزود: اما آنها (پلیس) باید اعلام کند که به چه خدمتی نیاز دارد و ما چگونه می توانیم به او کمک کنیم.

شهردار تهران با بیان اینکه نظام خدمت ما مشارکتی است و کار را با دستگاه‌ها پیش می‌بریم، افزود: هر کسی نیاز به کمک داشته باشد می‌گوید و ما در آن زمینه کمک می‌کنیم.

کد خبر 848631 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها پلیس راهور - شهر علیرضا زاکانی شهردارى تهران شهردار

دیگر خبرها

  • انواع کیف دوشی های مناسب برای استایل بهتر + 3 مدل عک
  • توضیحات زاکانی درباره نحوه کمک شهرداری تهران در طرح نور
  • اتصال آنلاین اطلاعات خرید و فروش به سامانه املاک و اسکان
  • آیا با هواپیما می‌توان سفری ارزان به مشهد داشت؟
  • راهنمای انتخابی هوشمندانه در خرید چیلر تراکمی
  • خطر تحریم در واردات اتوبوس‌های جدید/ تولیدکنندگان داخلی توان رفع نیاز شهر‌های کشور به اتوبوس را ندارند
  • راهنمای خرید، چاپ لیبل فوری ارزان 1 روزه از کجا ؟
  • آیا می توان گیاهان را به صورت خودکار آبیاری کرد؟
  • راهنمای جامع انتخاب و خرید دزدگیر منزل
  • آزمون ناتی تضمینی ، راهنمای اخذ مدرک NAATI صفر تا صد