Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@20:48:55 GMT

یک جوان تبعه افغانستان در ساحل پارک آفتاب قشم غرق شد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۵۹۴۳۸

یک جوان تبعه افغانستان در ساحل پارک آفتاب قشم غرق شد

دکتر محمدرضا اسلامی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: با غرق شدن این جوان ۱۸ ساله تبعه افغانستان آمار قربانیان شنا در دریا و سواحل جزیره قشم از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز هفتم فروردین سال جدید چهار گردشگر بر اثر غرق شدگی در سواحل این جزیره جان باختند.

به گزارش ایرنا، در مدت یادشده یک جوان بیرجندی، یک جانباز ۷۰ درصد اصفهانی، یک جوان کرمانی و یک تبعه افغانستانی در سواحل جزیره قشم دچار غرق شدگی شده و جان باختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 سن فوت شدگان ناشی از غرق شدگی در سواحل قشم به ترتیب ۱۷، ۶۶، ۳۲ و ۱۸ سال است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

برچسب‌ها نوروز 1401 مسافرین نوروزی غرق شدگی سازمان پزشکی قانونی کشور خلیج فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوروز 1401 مسافرین نوروزی غرق شدگی نوروز 1401 مسافرین نوروزی غرق شدگی سازمان پزشکی قانونی کشور خلیج فارس غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۵۹۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد

به گزارش خبرنگار مهر، کیا عاشوری صبح یکشنبه در نشست ستاد ساماندهی سواحل شهرستان در بخش خشکبیجار با اشاره به در پیش بودن فصل گرم و زمان بازگشایی طرح‌های سالم سازی در نیمه خرداد ماه هر سال اظهار کرد: شهرستان رشت دارای ۲۲ کیلومتر نوار ساحلی که از ۱۰ روستای ساحلی بخش‌های خشکبیجار و لشت نشا تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه سال گذشته تمامی مطالبات ناجیان غریق پرداخت شد، افزود: البته تلاش‌های شوراهای اسلامی و دهیاران این مناطق انکار ناپذیر است که جای قدردانی دارد لذا امسال باید یک شناگاه در این مناطق ایجاد شود.

عاشوری با اشاره به اینکه تمهیدات لازم برای بازگشایی طرح‌های سالم‌سازی انجام گیرد، گفت: آموزش و استقرار منجیان غریق، پوشش مناطق خطرآفرین، رعایت موازین شرعی و قانونی باید درد دستور کار قرار گیرد.

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه ارائه برنامه‌های فرهنگی متنوع از عمده مسائلی است که در این ایام باید به آن پرداخته شود، اضافه کرد: داشتن مناطق دیدنی و امکان میزبانی از هموطنان و گردشگران در عمده ایام سال، ظرفیت و فرصت استثنایی برای معرفی شایسته رشت فراهم آورده که باید به بهترین نحو مورد استفاده قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه شوراها و دهیاران با استقرار امکانات و آلاچیق‌های سنتی از ظرفیت‌های گردشگری مناطق خود استفاده کنند، افزود: انتظار داریم برنامه‌های فرهنگی در طرح‌های دریا با هدف ترویج عفاف و حجاب و اشاعه فرهنگ ناب اسلامی با همکاری دستگاه‌های متولی تقویت شود.

فرماندار رشت بر لزوم مدیریت آسیب‌های اجتماعی در سواحل شهرستان رشت تاکید کرد و ادامه داد: جذب سرمایه گذار برای توسعه بخش گردشگری در سواحل شهرستان رشت مورد توجه قرار گرفته و ما نیز قطعاً کمک خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شده و تحت پوشش قرار دارد، اضافه کرد: نیاز است صدا و سیما نسبت به فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در خصوص سواحل در سطح کلان اقدام کند.

کد خبر 6096948

دیگر خبرها

  • افشای شگرد مادر و پسر تهرانی برای آدم‌ربایی مردان جوان
  • بررسی علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • علل سیاه شدگی میوه پسته باغات مزرعه کلانتر
  • غرق شدگی کودکی تیرانی در کانال آب
  • فوت یک دختربچه درپی غرق شدگی در کانال آب تیران
  • غرق شدگی ۵ نفر در شهرستان‌های فارس
  • دیدنی‌های رایگان دبی؛ معرفی تفریحات رایگان دبی
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • (ویدئو) لحظه فرود اضطراری یک هواپیما در ساحل
  • برگزاری جشنواره سیلینگ در ساحل جزیره هرمز