Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@17:14:43 GMT

میزبانی ابرکوه از قریب به ۸۶ هزار میهمان نوروزی

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۱۰۳۳

میزبانی ابرکوه از قریب به ۸۶ هزار میهمان نوروزی

ایسنا/یزد رئیس میراث فرهنگی ابرکوه گفت: از ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ تا پنجم فروردین سال جاری ۸۵ هزار و ۵۰۰ گردشگر از اماکن گردشگری شهرستان ابرکوه بازدید کرده‌اند.

«حمید مشتاقیان» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن اعلام خبر فوق، اظهار کرد: کمیته اسکان ستاد خدمات سفر نوروزی تعداد ۱۰ مدرسه، هفت بومگردی، دو مهمان‌سرا، یک زائرسرا، دو مجتمع خدمات رفاهی بین‌راهی و یک هتل را جهت اسکان مسافرین نوروزی پیش‌بینی کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مجموع ظرفیت اسکان در کل شهرستان هزار و ۲۰۰ نفر شب است، افزود: تا روز پنجم فروردین تعداد ۸۵ هزار و ۵۰۰ نفر از اماکن گردشگری شهرستان بازدید و دو هزار و ۶۸۳ نفر نیز در واحدهای گردشگری اقامت داشته‌اند.

مشتاقیان همچنین به بازدیدهای مکرر و نظارت بر مراکز اقامتی و خدماتی اشاره کرد و افزود: تاکنون ۴۲ مورد بازدید نظارتی صورت گرفته و دو اخطار نیز صادر شده است.

وی از استقرار دو پایگاه امدادی و شش پایگاه اطلاع‌رسانی هلال‌احمر در جاده جرقوئیه و فیض‌آباد خبر داد و گفت: در سطح شهرستان سه پایگاه امداد خودرو، هشت پایگاه امداد پزشکی، دو داروخانه شبانه‌روزی، یک بیمارستان و ۱۱ درمانگاه نیز جهت خدمت به مردم ابرکوه و گردشگران پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ابرکوه ادامه داد: در راستای راهنمایی میهمانان نوروزی سه مرکز خدمات اطلاع‌رسانی در موزه مردم‌شناسی خانه صولت، خانه آقازاده و محوطه درخت سرو کهن‌سال ابرکوه مستقر شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: ابركوه میراث فرهنگی نوروز گردشگر استانی فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۱۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون

به گزارش خبرنگار جام جم آنلاین یزد، زارع زاده در این زمینه اظهار داشت: مراحل اجرای پروژه مرمت بند تغذیه مصنوعی رحیم آباد ابرکوه (مرحله دوم) که از سال 1401 آغاز شده است، در مراحل پایانی به سر می برد. 

وی با بیان اینکه مرمت بند رحیم آباد ابرکوه تاکنون 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: به منظور تکمیل فرایند مرمت این بند، عملیات اجرایی در جناح راست با عنوان مرمت بند رحیم آباد ( مرحله سوم) با انتخاب مشاور و پیمانکار آغاز شده است.

مدیر بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت سهامی آب منطقه ای یزد همچنین اظهار داشت:عملیات لایروبی سیل بند دم هفت اردکان و بند تغذیه مصنوعی رودخانه شور ابرکوه نیز شروع شده است. 

زارع زاده در پایان هدف از مرمت و نگهداری بندهای تغذیه مصنوعی استان را افزایش حجم مخزن به منظور کنترل سیلاب و افزایش نفوذ آب و تغذیه سفره های آب زیرزمینی دانست.

دیگر خبرها

  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می شود
  • مساجد بدون کانون‌ها و پایگاه‌های بسیج رونقی ندارد
  • پایگاه اورژانس ۱۱۵ بانوان در کردستان
  • سومین جشنواره چند رسانه‌ای گردشگری کشور به میزبانی کرمان برگزار می‌شود
  • بهره برداری از پایگاه اورژانس ۱۱۵ در اردل
  • خریداران مسکن و مستاجران منتظر این تغییر باشند! / ابوالفضل نوروزی مطرح کرد
  • قدردانی استاندار و مدیرکل میراث فرهنگی کردستان از سوخت‌رسانی نوروزی
  • مرمت بندهای تغذیه مصنوعی استان از ابتدای سال تاکنون