Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@11:34:28 GMT

صداقت و امانتداری در حجت‌الاسلام شفیعی موج می‌زد

تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۱۱۹۹

صداقت و امانتداری در حجت‌الاسلام شفیعی موج می‌زد

ایسنا/خوزستان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، در مراسم بزرگداشت ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، گفت: بنده در ۲۵ سال دوستی با آقای شفیعی حقیقتاً به یاد ندارم یکبار سخن از امکانات دنیوی و حق و حقوق مگر درباره دیگران داشته باشد؛ صداقت، دوستی و امانتداری در او موج می‌زد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد محمدیان، معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، هفتم فروردینماه در مراسم بزرگداشت ارتحال حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی، رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها، وزرای علوم، بهداشت، ورزش و جوانان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، اطلاعات، دادگستری و صولت مرتضوی، معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد، گفت: شاید سخت‌ترین صحبت بنده در طول دوره طلبگی این سخنرانی باشد که بخواهم درباره صمیمی‌ترین دوست و همکار و دلسوزترین سربازان این نظام سخنرانی کنم لذا سخن گفتن در این محفل برای بنده بسیار سخت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در سوره شعرا از زبان اهل جهنم نقل شده است «فَمَا لَنَا مِنْ شَافِعِینَ؛ وَلَا صَدِیقٍ حَمِیمٍ؛ ما نه شافعی داریم و نه دوست و صدیقی» یعنی افسوس می‌خورند که دوست صمیمی ندارند تا دست آنان را بگیرد؛ امام صادق(ع) فرمودند که خداوند در این آیه شریفه عظمت دوست و رفیق را خیلی بالا گرفته است؛ خدا اینقدر جایگاه برای دوست قائل شده که اهل جهنم دنبال این هستند که دوستی داشته باشند تا به او استغاثه کرده و پناه ببرند.

محمدیان بیان کرد: امام علی(ع) فرمودند هر کسی که رفیق و دوست خوبی داشته باشد حتماً عذاب نمی‌شود چون به داد او می‌رسند و ما از آقای شفیعی هم چنین انتظاری داریم که دست ما را بگیرد و خدا را شاکر هستیم که با امثال ایشان دوست بودیم و این دوستی ان‌شاءالله آن دنیا به کمک ما خواهد آمد. این بیت در ذهن بنده  بسیار جلوه دارد: «مردان خدا پرده پندار دریدند/ یعنی همه جا غیر خدا یار ندیدند»

وی افزود: بنده در ۲۵ سال دوستی با آقای شفیعی حقیقتاً به یاد ندارم یکبار سخن دنیایی و از امکانات دنیوی و حق و حقوق مگر درباره دیگران داشته باشد؛ من در محضر خدا شهادت می‌دهم یکبار نشد درباره خودش و موقعیت و امکانات مادی حرفی زده باشد و هر وقت صحبت می‌کرد دغدغه نظام و اعتلا و پیشرفت نظام و حل مشکلات مردم، دلسوزی برای دانشجویان و نظام و پیشرفت علمی کشور را مدنظر داشت.

صداقت و امانتداری

محمدیان تصریح کرد: صداقت و امانتداری از تمام وجود ایشان می‌بارید، هر چه می‌گفت بر دل می‌نشست زیرا از دلش برمی‌آمد؛ حقیقتاً اهل دل بود و هیچ وقت احساس نکردم حتی یکبار بخواهد اظهار فضل و خودنمایی کند و هر چه می‌گفت بر دل می‌نشست و دوستان نهاد رهبری در دانشگاه‌ها گواهی می‌دهند هر وقت می‌خواستیم از دوستان برجسته در این نهاد نام ببریم ایشان در این لیست وجود داشت و به تمام معنا اهل دل و ولایتمدار بود. علاقه ایشان به حضرت آقا بسیار زیاد بود و بصیرت دینی و سیاسی ایشان بالا و فوق جناحی بود.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری بیان کرد: جناح‌های مختلف سیاسی به او اعتماد داشتند؛ رعایت تقوا داشت و در اظهارنظرهای خود دقت می‌کرد تا مبادا آبروی افراد از بین برود. مراقب رعایت حدود و مرزها بود و در جلسات متعدد احساس می‌کردیم که چقدر در انتخاب کلمات دقت می‌کند به خصوص در قضاوت درباره افراد ولو اینکه فردی از یک جریان سیاسی مخالف او باشد؛ او با کمال انصاف و با  دقت درباره افراد در جناح‌های مختلف حرف می‌زد. بنده معتقدم یکی از عوامل توفیق آقای شفیعی احترام و خدمت به والدینش بود.

وی اضافه کرد: بارها و بارها زمینه مسئولیت‌های بزرگتر در ستاد و مجموعه‌های دیگر برای او پیش آمد ولی چون در خدمت والدین خود بود نتوانستیم او را از اهواز به تهران بیاوریم و این توفیق خدمت به والدین، افتخار بزرگی بود که خداوند به او داد. هر شب بدون استثناء به پدر و مادر سر می‌زد و محبت می‌کرد و بعد به خانه می‌رفت. محبت و صفا و صمیمیت در وجود آقای شفیعی موج می‌زد و چنان با محبت صحبت می‌کرد که انسان احساس می‌کرد سال‌های سال با او زندگی کرده است.

پایبندی به حقیقت

محمدیان گفت: ‌در عالم دوستی گوی سبقت را از همه دوستان ربوده بود و در عین صمیمیت در رعایت اصول هیچ وقت کوتاه نمی‌آمد؛ بسیار صراحت لهجه در بیان حقایق ولو تلخ داشتند و شفاف حرف می‌زدند ان‌شاءالله خداوند روح او را شاد کند و در عالم برزخ و ملکوت  با علاقه‌ای که به قرآن و  اهل بیت(ع) داشت، حال خوبی داشته باشد. 

وی با اشاره به علاقه وافر آن مرحوم به قرآن کریم بیان کرد: در سوره مبارکه طه در آیات ۱۰۳ و ۱۰۴ فرموده است که روز قیامت مردم در محشر با همدیگر آهسته نجوا می‌کنند که به دلیل جو غالب بر آن فضاست؛ آنها طولانی بودن روز قیامت را می‌بینند و آنقدر برایشان حیرت‌انگیز است که آن را با دنیا مقایسه می‌کنند و آنقدر زندگی دنیا در برابر آن کوتاه است که به یکدیگر می‌گویند همه دنیا بیش از ۱۰ روز نبود ولی خدا فرموده است که ما بهتر می‌دانیم که چه می‌گویند. کسانی که درک و فهم بیشتری دارند می‌گویند دنیا یک روز بیشتر نبود.

محمدیان تصریح کرد: اینها تذکر به ما هست که عمر دنیا بسیار کوتاه است و سعی کنیم به آن دل نبندیم و خود را برای آن آماده کنیم، وَتَظُنُّونَ إِنْ لَبِثْتُمْ إِلَّا قَلِیلًا ﴿۵۲﴾ یا در آیه ۵۶ روم فرمود: وَقَالَ الَّذِینَ أُوتُوا الْعِلْمَ وَالْإِیمَانَ لَقَدْ لَبِثْتُمْ فِی کِتَابِ اللَّهِ إِلَی یَوْمِ الْبَعْثِ فَهَذَا یَوْمُ الْبَعْثِ وَلَکِنَّکُمْ کُنْتُمْ لَا تَعْلَمُونَ. گفته شده مرحوم قاضی این شعر را زیاد می‌خواند و گریه می‌کرد. عن قریب است که از ما اثری باقی نیست / جام بشکسته و می ریخته و ساقی نیست.

معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری، افزود: چهره عده‌ای آنچنان درخشان است که همه می‌بینند می‌خندد. وُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ نَاضِرَةٌ؛ إِلَی رَبِّهَا نَاظِرَةٌ ﴿۲۳﴾؛ وَوُجُوهٌ یَوْمَئِذٍ بَاسِرَةٌ ﴿۲۴﴾ تَظُنُّ أَنْ یُفْعَلَ بِهَا فَاقِرَةٌ.  او خوشبخت از دنیا رفت و با سعادت زیست و آبرومندانه دنیا را سپری کرد. 

یادآور می‌شود، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن شفیعی، رئیس فقید نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان خوزستان، فرزند آیت‌الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری و عضو هیئت امنای مؤسسه آموزش عالی جهاددانشگاهی خوزستان بود. این مدرس دانشگاه و حوزه، نزدیک به ۱۱ سال عهده‌دار مسئولیت دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان خوزستان بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی سیاسی اخبار سیاسی خوزستان معاون ارتباطات حوزوی دفتر مقام معظم رهبری حجت الاسلام والمسلمین آقای شفیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۱۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام دوست

به تازگی ویدیوی جالبی از نعیمه نظام‌دوست در فضای مجازی منتشر شده است که مربوط به سریال ساعت خوش است.

او در این سریال تنها ۲۰ سال سن دارد و با مهران مدیری همبازی است.

اخیرا حضور نعیمه نظام دوست در برنامه «اسکار» مهران مدیری موردتوجه مخاطبان قرار گرفته است.

 

 

دیگر خبرها

  • پائز و چند انتخاب سورپرایز کننده
  • پیکر مرتضی شفیعی در اصفهان خاکسپاری شد
  • اعزام  زائر از هرمزگان به حج عمره
  • ۷ دادگاه علنی برخط در مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران برگزار می‌شود
  • رهبر ارکستر ملی موسیقی اصفهان درگذشت
  • خواستگاری مهران مدیری از نعیمه نظام دوست
  • این ۶ جمله را تنها از افراد با شخصیت واقعی و صادق می شنوید
  • کلوپ: هر کجای دنیا باشم، لیورپول را تماشا خواهم کرد
  • پیام تسلیت حجت الاسلام سید موسی موسوی در پی درگذشت ماموستا فخری
  • مقابله با هجمه‌های فرهنگی دشمنان در گرو بصیرت‌افزایی است