Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-30@01:35:59 GMT

جویبار؛ شهر پل‌های تاریخی در انتظار گردشگران

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۲۱۶۲

جویبار؛ شهر پل‌های تاریخی در انتظار گردشگران

به گزارش خبرگزاری فارس از مازندران، جویبار یکی از شهرهای مرکزی استان مازندران است که از شمال به دریای مازندران، از جنوب به شهرستان قائم‌شهر، از شرق به شهرستان ساری و از غرب به شهرستان بابلسر امتداد می‌یابد.

این شهرستان به‌عنوان پایتخت کشتی جهان شناخته شده است و در میدان ورودی شهر تمثال کشتی به چشم می‌خورد که امید است با راه‌اندازی موزه کشتی، گردشگران بسیاری به این شهرستان سرازیر شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

از نقاط بکر شهرستان می‌توان به ساحل زیبای چپکرود و ساحل زیبای لاریم اشاره کرد که به دلیل مسافت نزدیکی که این سواحل با شهرستان جویبار دارند هر مسافر و گردشگری را جذب خود می‌کند و جز برنامه‌های هفتگی اکثر شهروندان این شهرستان به شمار می‌رود.

شهرستان جویبار را شهر پل‌های تاریخی می‌نامند و اگر قصد سفر به این شهرستان را دارید و علاقه‌مند به آثار تاریخی هستید،حتماً از پل تاریخی جمعه بازار، سیکا پل و پل آزان دیدن کنید‌.

تکیه تاریخی کردکلا مربوط به دوره قاجاریه، تکیه و سقاتالار روستای بیزیکی مربوط به دوره قاجاریه از دیگر نقاط دیدنی این شهرستان به شمار می‌روند.

شهرستان جویبار دارای تالاب و آب بندان‌ها و استخرهای طبیعی و محل سکونت پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی بوده که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند و از نقاط بکر و بی‌نظیر این شهرستان به شمار می‌رود.


محمد مدانلو بخشدار مرکزی جویبار در این زمینه گفت‌وگویی، اظهار کرد:  جویبار یکی از قطب‌های گردشگری استان مازندران بوده که به‌واسطه وجود ۱۸ کیلومتر نوار ساحلی که یکی از بهترین، زیباترین و امن‌ترین ساحل دریای مازندران در استان‌های شمالی است و مقصد سفر بسیاری از گردشگران را به این شهرستان فراهم کرده است.

 

وی افزود: در سال‌های اخیر ورود بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در سواحل جویبار و احداث واحدهای اقامتی موجب رونق این شهرستان شده است.


بخشدار مرکزی جویبار وجود بیش از ۲۳۰ هکتار آب‌بندان در این شهرستان اشاره کرد و گفت: هر کدام از این آب‌بندان‌ها می‌توانند ظرفیت خوبی برای ایجاد تاسیسات گردشگری آبی در این شهرستان فراهم کنند.


این مسوول  خاطرنشان کرد: مزارع زیبای کلزا به‌ویژه در ایام نوروز طبیعت چشم‌نوازی را برای این شهرستان ایجاد می‌کند.


مدانلو با بیان اینکه بیش از ۱۵ اثر تاریخی ثبت در آثار ملی در این شهرستان قرار دارند، گفت: تکیه کردکلا، آستانه روستای انارمرز ، تکیه و سقا تالار روستای بیزیکی، بقاء و امامزادگانی که در این شهرستان وجود دارند می‌توانند مقصد خوبی برای گردشگری و جذب مسافر به این شهرستان باشند.


وی با اشاره به اینکه جویبار برخلاف شهرهای ساحلی استان مازندران طبعاً امکانات و منابع و سرمایه‌گذاران را به خود جذب کرده است، اظهار کرد: آنچه که برای این شهرستان مهم و یکی از برنامه‌های درازمدت مسوولان و دغدغه مردم است، تسهیل کردن راه دسترسی جویبار به دریا است که انتظار می‌رود در دولت جدید زیرساخت‌های مربوط به راه که بتواند دسترسی گردشگران و مسافران را به دریا فراهم کند، انجام شود.


مدانلو ادامه داد: در این خصوص دو پروژه در حال اجرا بوده که بخشی از کارهایش انجام شده است.

بخشدار مرکزی جویبار افزود: آسفالت پروژه راه دسترسی جویبار به بیکار آیش و طرح دریای چپکرود بعد از ۱۵ سال به دلیل مسائل و مشکلات مالی و اعتباری شروع شده است و سه کیلومتر آن انجام شده است.

این مسوول با بیان اینکه بسیاری از روستاهای این شهرستان ظرفیت جذب گردشگر را دارند، اضافه کرد: از متولیان و مسوولان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انتظار می‌رود در احداث اقامت‌گاه‌ها یا بوم‌گاه‌های روستایی همت بیشتری کنند.

 

لازم به ذکر است رئیس میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرستان جویبار از گفت‌وگو با خبرنگار فارس امتناع نموده است.

انتهای پیام/۸۶۰۳۴/ج

منبع: فارس

کلیدواژه: گردشگری شهرستان جویبار نوروز ۱۴۰۱ استان مازندران شهرستان جویبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا

مدیرکل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد گفت: مدیران گردشگری و نمایندگان مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای جذب حداکثری بازار گردشگری غرب آسیا هم‌قسم شدند.

به گزارش ایسنا، محمدفرزاد میرزایی قلعه با اشاره به برگزاری کارگاه دوروزه با هدف شناسایی و حل مسائل پیش روی جذب بازار گردشگری غرب کشور، اظهار کرد: مناطق آزاد در سال ۱۴۰۲ میزبان بیش از ۶۰ میلیون بازدید بود، که از این تعداد بالغ بر دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی بودند، که بیشتر آنها از بازار گردشگری عراق بودند.

مدیر کل گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شورای‌عالی مناطق آزاد در ادامه گفت: با توجه به نظام مسائل مناطق آزاد در این نشست دوروزه، اهم مسائل به تفکیک شناسایی و راحل آن مشخص شد و امید داریم با توجه به هدف‌گذاری سه میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ـ اقامت مسافر خارجی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم سهم قابل دفاعی از بازار گردشگری غرب آسیا را برای ایران رقم بزنیم.

میرزایی افزود: در این نشست دوروزه که در قالب کارگاه دانش‌افزایی برگزار شد از اساتید و فعالان بخش خصوصی دعوت شد تا برای برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی در کشورهای پیرامون ایران، با هدف معرفی ظرفیت‌ها و شکل‌گیری زنجیره ارزش گردشگری برای کشور، گام‌های مثبتی برداشته شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گردشگری اولین رکن سند توسعه و پیشرفت نایین است
  • توقیف ۲۸ تن گندم خارج از شبکه توزیع 
  • توقیف خودرو‌های حامل گندم خارج از شبکه توزیع در جویبار
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر
  • دهیاران می‌توانند مدیریت مناطق گردشگری بام ایران را دریافت کنند
  • نخستین مسجد اسلام گسترش می‌یابد
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • با قدم زدن در خانه تاریخی زینت الملک قوامی به تاریخ سفر کنید + فیلم
  • هم‌قسم شدن مدیران مناطق آزاد برای جذب گردشگران غرب آسیا
  • ظرفیت های گردشگری روستای «طولاب» ایلام در انتظار سرمایه گذاری