Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@14:17:39 GMT

سود صنعتی چین ۵ درصد سقوط کرد

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۲۵۲۹

سود صنعتی چین ۵ درصد سقوط کرد

داده‌های اداره ملی آمار چین (NBS) اعلام کرد که شرکت‌های صنعتی چین در دو ماهه اول سال ۲۰۲۲، تحت فشار هزینه‌های بالاتر و فروش ضعیف‌تر، شاهد کاهش سود بودند.

به گزارش ایسنا و به نقل از استاک نیوز، ژو هونگ، از اداره ملی آمار چین گفت که نرخ رشد سود شرکت‌های صنعتی به‌طور قابل‌توجهی کمتر از ۱۷۸.۹ درصد سال گذشته در مدت مشابه بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شرکت‌های بزرگ صنعتی چین در بازه زمانی ژانویه تا فوریه سال ۲۰۲۲ به سود کل ۱۱۵۷.۵۶ میلیارد یوان (۱۸۲ میلیارد دلار) دست یافتند.

وی افزود: سود صنعتی از سال گذشته به روند بهبود ادامه داده است اما هشدار داد که فشارهای هزینه‌ای که شرکت‌ها با آن مواجه هستند افزایش یافته زیرا حاشیه سود و فروش کاهش یافته است.

هونگ می‌گوید: بهبود سود شرکت‌ها همچنان ناهموار و رشد سود صنایع پایین دستی به ویژه شرکت‌های کوچک، متوسط ‌و خرد کند است.

وی خاطر نشان کرد: از آنجایی که این شرکت‌ها هنوز با مشکلات و چالش‌هایی مواجه هستند، اداره ملی آمار چین به تضمین عرضه کالاهای فله با قیمت‌های ثابت برای کاهش هزینه‌های تولید شرکت‌ها ادامه می‌دهد، در حالی که سیاست‌های حمایتی برای صنعت تولید مانند سیاست‌های کاهش مالیات و هزینه‌ها را برای شرکت‌های کوچک و خرد اجرا می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اقتصادي صنعت چین شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی

به گزارش همشهری آنلاین، ۵ می روز جهانی ماماست و در قانون جوانی جمعیت هم به صورت ویژه به کمبود ماما در کشور اشاره شده است. این در حالی است که به ازای هر دو زایمان فعال باید یک ماما در کشور وجود داشته باشد اما به دلیل کمبود ماما در بیمارستان‌های کشور این بند قانونی اجرایی نشده است. قرار هم بود امسال حدود ۳۵۰۰ ماما در کشور استخدام شوند اما در ظرفیت پذیرش و استخدام وزارت بهداشت تنها حدود ۳۰۰ ماما در کشور ثبت شده است.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی در جشن روز ماما که با حضور نمایندگان جامعه مامایی از سراسر کشور برگزار شد هم به این نکته اشاره کرد و گفت: از ۷۶ هزار جمعیت مامایی کشور تنها ۱۰ درصد آن‌ها پروانه مطب دارند و این یعنی ۷ هزار و ۷۱۲ پروانه فعال مامایی. این در حالی است یکی از مهمترین مولفه‌های تشویق به فرزند آوری این است دوران زایمان و بارداری به تجربه خوشایند و مطمئنی تبدیل شود و هرقدر این تجربه شیرین باشد، تکرار آن محتمل‌تر خواهد بود و جمعیت عظیم جامعه مامایی در ایجاد این تجربه خوشایند نقش مهمی دارند که باید بکار گرفته شوند و این واقعیت‌ها را باید مسئولان عزیز کشور بدانند.

دکتر محمد رئیس‌زاده با بیان این که جشن روز ماما باید یک جشن واقعی افزایش جمعیت سالم و قوی باشد وحتما ما باید به آینده امیدوار باشیم و موظفیم که به نسل جدید امید و نشاط بدهیم، افزود: باید به شما جامعه بزرگ مامایی تبریک بگوییم که عمر و تجربه خود را صرف شیرین ترین و زیباترین تجربه هستی و خاطره یک خانواده می کنید و واسطه ظهور امن فیض خداوندی حیات بر روی زمین هستید و این حتما جای تقدیر دارد و جایگاه شما در جامعه پزشکی جایگاه بسیار رفیعی است. به اندازه ارزش جان یک سرزمین وتداوم خلقت. راز قوی بودن این کشور عزیز و دوست داشتنی که به جان نفوس خود وابسته است، به دستان شماست که از نفوس این دیار مراقبت می کنید، هم در دوران بارداری، هم در دوران زایمان و هم مراقبت‌های پس از زایمان.

به گفته این مسئول زیربنای اصلی توسعه پایدار و اقتدار هر کشور تناسب مستقیم با نیروی جوان مولد دارد و حتما یکی از مولفه‌های تقویت آن جمعیت سالم مولد، عملکرد جامعه عظیم ۷۶ هزار نفری مامایی کشور است. از این منظر جامعه مامایی ارزش بالایی دارد و باید برای تحقق آینده کشور برای جامعه مامایی سرمایه گذاری‌های کلان در بعد علمی و کارکردی انجام شود. این سرمایه گذاری‌های کلان لازمه توسعه و تعالی و جوانی جمعیت است. اگر ما می‌خواهیم از این سیاه چاله جمعیتی بیرون بیاییم و از آن پنجره طلایی جمعیت استفاده کنیم، حتما باید قدر جامعه مامایی را بدانیم.

رئیس زاده با بیان این که طی سال‌های ۹۲ تا ۱۴۰۰ یک شیب وحشتناک رو به نزول جمعیتی داشتیم، تاکید کرد: در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷، ۱۲ و ۴ دهم درصد کاهش موالید داشتیم. این کاهش را هنوز داریم اما سرعت شیب کمتر شده با اقدامات خوبی که در این دولت و با تلاش وزارت بهداشت شده است سرعت نزول کمتر شده است.

او ادامه داد: در ۱۴۰۰، یک میلیون و ۱۱۴ هزار تولد داشتیم. ۱۴۰۱ یک میلیون و ۷۵ هزار و در سال ۱۴۰۲، یک میلیون و ۵۷ هزار. لذا کاهش ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۳ و شش دهم بوده اما کاهش ۱۴۰۲ نسبت به ۱۴۰۱ یک و شش دهم بود و جلوی آن سقوط آزاد کاهش موالید گرفته شد.

کد خبر 849188 منبع: همشهری آنلاین برچسب‌ها زنان - مامایی سازمان نظام پزشکی طرح جوانی جمعیت

دیگر خبرها

  • سهام استارباکس ۳۱ درصد ضرر کرد
  • جلوی سقوط آزاد کاهش جمعیت گرفته شد
  • شیب سقوط آزاد کاهش موالید کم شده | 76 هزار ماما داریم و فقط 7 هزار پروانه فعال مامایی
  • ۲۰ شرکت برتر تولید کننده تسلیحات نظامی در سال ۲۰۲۴؛ از Rheinmetall تا Leonardo
  • کاهش‌ شهریه برخی مدارس غیردولتی | امسال افزایش شهریه درصدی نیست بلکه... | هزینه فوق برنامه چند درصد شهریه است؟
  • کاهش سهم آموزش و پرورش از بودجه ۱۴۰۳ / ۶۳ درصد منابع دانشگاه فرهنگیان با کسر از حقوق دانشجومعلمان تأمین می‌‎شود
  • فروش گوشی‌های اپل تقریباً در تمام بازارها کاهش یافت
  • تزریق۳۶همت‌ اعتبارشرکتهای دولتی در امورفرهنگی برای اولین بار
  • رشد تولید ماشین آلات صنعتی در دولت سیزدهم+ فیلم
  • تورم آلمان دوباره افزایش یافت