Web Analytics Made Easy - Statcounter

بایژو چن، یک کارشناس اقتصاد چین، در مصاحبه با بیزینس ایسنایدر، روند کاهش ارزش دلار آمریکا را مثبت ارزیابی و اعلام کرد که این کاهش ارزش دلار، در نهایت موجب می‌شود یوان چین به یک ارز ذخیره جهانی معتبر در معاملات تبدیل شود و برای این اتفاق لازم است که دولت مرکزی پکن کنترل خود را بر اقتصاد چین و روند معاملات یوان در سطح جهان، به شدت کاهش دهد و برای دادن پاسخ مثبت به تردید جهانی و این سوال که آیا یوان می‌تواند به عنوان ذخیره‌ی ارز جهانی و یک پناهگاه امن در هنگام اطمینان نداشتن یا جنگ در سراسر جهان تلقی شود، بسیار تلاش کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش بیزینس اینسایدر آمده است که تحریم‌های غرب در واکنش به حمله روسیه به اوکراین و مسدود کردن دارایی‌های روسیه قدرت دلار در جهان را نشان داد و در عین حال خطرات ناشی از اتکا به این واحد پولی را برجسته‌تر کرد.

این استاد امور مالی و اقتصاد تجاری در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در ادامه افزود: «استفاده از یوان چین به ناچار گسترش خواهد یافت و این پول، نقش بسیار بیشتری در جهان ایفا خواهد کرد. به دلیل اینکه دلار یک ارز غالب در جهان است، برخی کشور‌ها احساس می‌کنند که اقتصادشان می‌تواند گروگان سیاست‌های آمریکا باشد. به همین دلیل کشور‌ها می‌خواهند ریسک کنند و واحد ارزی مبادلاتی خود را تنوع بخشند.»

این کارشناس همچنین تصریح کرد که در حال حاضر بیش از ۷۰ بانک مرکزی کشور‌های مختلف مقداری یوان را به عنوان ارز ذخیره نگهداری کرده اند و بسیاری از کشور‌های آفریقایی و برخی در خاورمیانه به طور منظم از آن برای معاملات استفاده می‌کنند.

در این گزارش نوشته شده است که در هفته‌های اخیر، تلاش‌های بیشتری برای کاهش وابستگی به دلار آمریکا مشاهده شده است. عربستان و چین به دنبال استفاده از یوان در یک قرارداد جدید نفتی هستند. روسیه و هند در حال مذاکره برای احیای «دفتر کل روپیه» هستند. مسکو همچنین از اروپا خواسته است که برای پرداخت گاز طبیعی خود از روبل استفاده کند و حتی ممکن است برای پرداخت به بیت کوین روی آورد.

 توماس فیلیپسون، سرپرست سابق شورای مشاوران اقتصادی کاخ سفید پیشتر هشدار داده بود که اگر دلار جایگاه خود را به عنوان ارز ذخیره جهانی از دست بدهد، نرخ بهره بدهی بزرگ تاریخی واشنگتن نیز افزایش خواهد یافت و این بدان معناست که مصرف‌کنندگان و کسب‌وکار‌های آمریکایی با هزینه‌های استقراضی بیشتری مواجه خواهند شد و مالیات واردات نیز احتمالاً افزایش خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اقتصاد بین الملل

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: یوان چین دلار آمریکا اقتصاد جهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی

مردم غزه با در دست گرفتن پلاکارد، از دانشجویان معترض در دانشگاه‌های آمریکایی تشکر کردند؛ چراکه رژیم صهیونیستی خواستار اخراج این دانشجویان شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از الجزیره، اعتراضات دانشجویان جهان به ویژه آمریکا علیه رژیم صهیونیست و حمایت از مردم مظلوم غزه همچنان ادامه دارد. 

 مردم در شمال و مرکز غزه نیز از دانشجویانی که در دانشگاه‌های آمریکا در اعتراض به جنگ غزه اعتراض کرده‌اند، قدردانی کردند.

در دیرالبلاح، در مقابل بیمارستان شهدای الاقصی، پزشکان، پرستاران و کادر پزشکی تابلوهایی را در دست داشتند که حاوی پیام‌هایی بود که شامل «متحد علیه نسل‌کشی»، «کشتار کودکان باید متوقف شود» و «به مبارزه برای عدالت ادامه دهید». میشد. 

دکتر سعد ابوشاربان به سی‌ان‌ان درباره وصف حس و حالش از حمایت‌های مردم جهان گفت که با تماشای تصاویر معترضان در کشورهای دیگر انگار «بر فراز ماه» بوده است. زیرا این بدان معناست که «در سرتاسر جهان انسان‌هایی هستند که می‌دانند الان اینجا در نوار غزه چه می‌گذرد».

فلسطینیان غزه چند روزی است که از معترضان آمریکایی حمایت می‌کنند. در چند اردوگاه آوارگان در فلسطین در روز چهارشنبه، کودکانی نیز دیده شدند که تابلوها و بنرهایی با نام دانشگاه‌های مختلف آمریکا که در آن تظاهرات حامی فلسطین برگزار شده است، در دست دارند که روی آن نوشته شده بود: «از همبستگی شما متشکرم!»

نادیا الدیبس، مادری که فرزندانش بنرهایی را پشت سر او در دیرالبلاح در دست داشتند، به سی ان ان گفت که از «دانشجویان شجاع» دانشگاه‌های آمریکا به خاطر همبستگی آنها با غزه و درخواست آتش بس تشکر می‌کند.

وی گفت: جمعیت‌های عرب زبان به ما اهمیتی نداده‌اند، در حالی که دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا با ما احساس همدردی می‌کنند، خونی را که از مردم ما می‌ریزد، ساختمان‌های ما که بر سرمان آوار میشود و بچه‌های ما که زندگی‌شان ویران می‌شود را احساس کرده‌اند... هزاران سپاس از آنها.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تشکر مردم غزه از دانشجویان آمریکایی
  • اینسایدر: برنامه پوتین جنگ همه‌جانبه با ناتو نیست، تضعیف درونی است
  • گشتی در اقتصاد جهان | خوش‌بینی صندوق بین‌المللی پول به اقتصاد آسیا
  • چرا فلسطین طی ۷ ماه جنگ همواره اصلی‌ترین موضوع جهانی بوده است؟
  • استرالیا نخستین رایانه کوانتومی کاربردی جهان را می سازد
  • فوق‌ستاره ژاپنی جایگزین گران‌ترین والیبالیست جهان
  • ارسال اولین محموله کمک چین به افغانستان
  • رکوردی که نتانیاهو ثبت کرد
  • قیمت نفت چند دلار شد؟
  • جدیدترین قیمت رمزارزها در جهان: ۱۱ ارديبهشت