Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به تعریف هشت میلیارد دلار طرح برای توسعه میدان‌های مشترک غرب کارون، گفت: یکی از این طرح‌ها، توسعه فاز دوم میدان آزادگان جنوبی با تشکیل کنسرسیومی از شرکت‌های ایرانی است.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شرکت ملی نفت ایران، محسن خجسته‌مهر اظهار کرد: در ماه‌های آغاز فعالیت دولت سیزدهم در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۰ به‌دلیل درک درست و واقع‌بینی که از بخش بالادستی صنعت نفت وجود داشت، تصمیم‌هایی برای توسعه میدان‌های نفت و گاز کشور گرفته شد، این تصمیم‌ها ناظر بر شتاب‌دهی به طرح‌های نیمه‌تمام میدان‌های مشترک نفت و گاز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دومین اولویت در دولت سیزدهم، انعقاد قراردادهای جدید بود که سهم قابل‌توجهی مربوط به توسعه و تولید از میدان‌های مشترک است، همچنین در سومین اقدام افزایش تولید از میدان‌هایی که قبلاً توسعه یافته بودند، در دستور کار قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با بیان اینکه یکی از میدان‌ها در این زمینه، مربوط به توسعه میدان مشترک آزادگان جنوبی است، گفت: در مدت هفت ماه که از عمر فعالیت دولت سیزدهم می‌گذرد، تولید از میدان مشترک آزادگان جنوبی افزایش داشته است.

وی تأکید کرد: توسعه فاز دوم میدان آزادگان جنوبی را مصوب کردیم و یکی از برنامه‌ها این است که با تشکیل یک کنسرسیوم از توان شرکت‌های ایرانی برای توسعه این میدان مشترک نفتی استفاده کنیم؛ این امکان همواره وجود دارد تا از سرمایه‌گذاران خارجی هم برای توسعه میدان‌های نفتی و گازی کشور استفاده کنیم.

خجسته‌مهر با تأکید بر اینکه در مجموع در منطقه غرب کارون بالغ بر ۸ میلیارد دلار مربوط به توسعه میدان‌های مشترک وجود دارد، توضیح داد: برنامه‌هایی برای توسعه میدان‌های گازی نیز داریم که در بخش خشکی شرکت نفت مناطق مرکزی و در بخش دریا شرکت نفت فلات قاره و شرکت نفت و گاز پارس مسئول پیگیری آن هستند، توسعه میدان‌های نفتی سپهر و جفیر در غرب کارون نیز توسط پیمانکاران در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: قیدی که در شروع دولت سیزدهم داشتیم این بود که به این طرح شتاب دهیم و نظارت کنیم تا در موعد مقرر و زودتر از آن تولید نفت از این میدان‌ها را آغاز کنیم و در سال جدید از میدان‌های نفتی سپهر و جفیر تولید نفت خواهیم داشت.

کد خبر 564311

منبع: ایمنا

کلیدواژه: اهواز خوزستان شرکت ملی نفت ایران توسعه تولید نفت ایران کلانشهر اهواز شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق برای توسعه میدان میدان های مشترک آزادگان جنوبی میدان های نفت دولت سیزدهم میدان ها غرب کارون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۳۸۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند

به گزارش شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی، شرکت داروسازی "بریستول مایرز اسکوئیب" روز پنجشنبه گزارش درآمد سه‌ماهه نخست خود را منتشر کرد که نشان می‌داد به‌دلیل هزینه‌های یکباره مربوط به معاملات اخیر، دچار ضرر و زیان شده است.

این شرکت آمریکایی همچنین اعلام کرد قصد دارد تا سال ۲۰۲۵، ۱.۵ میلیارد دلار از هزینه‌های خود را کاهش دهد و این پول را دوباره در توسعه دارو سرمایه‌گذاری کند.

بر اساس این گزارش، بریستول مایرز امسال به‌منظور صرفه‌جویی در هزینه‌ها ۲۲۰۰ کارمند را اخراج و تولید برخی از داروها را متوقف می‌کند.

این شرکت داروسازی همچنین اعلام کرد که برنامه استخدام خود را حذف و کارخانه‌های خود را یکپارچه می‌کند و لایه‌های مدیریتی را نیز کاهش می‌دهد.

بریستول مایرز سرمایه‌گذاری در برندهای دارویی کلیدی خود را اولویت‌بندی خواهد کرد و عملیات تولید و توسعه را نیز در سراسر این شرکت بهینه می‌کند.

سهام بریستول مایرز در روز سه‌شنبه بیش از ۷ درصد سقوط کرد.

بریستول مایرز، که یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های داروسازی جهان محسوب می‌شود، در سه‌ماهه نخست سال جاری میلادی ضرر خالص ۱۱.۹ میلیارد دلاری یا ۵.۸۹ دلار به‌ازای هر سهم را گزارش کرد.

این رقم در مقایسه با درآمد خالص ۲.۳ میلیارد دلار یا ۱.۰۷ دلار به‌ازای هر سهم برای مدت مشابه سال قبل است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • امضا تفاهم‌نامه‌ همکاری شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • جهش ۴۳درصدی تولید طلای سیاه ایران در دولت سیزدهم
  • نقدینگی‌های جامعه باید به‌سمت بخش مولد اقتصاد یعنی نفت و گاز هدایت شود
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • میدان‌داری شرکت‌های ایرانی در میادین نفت و گاز غرب کارون
  • اپل با هوش مصنوعی به میدان می‌آید
  • چگونگی مردمی‌سازی توسعه بالادست صنعت نفت و گاز با توان بخش خصوصی و سرمایه‌های خرد مردمی
  • غول داروسازی آمریکا بیش از ۲هزار نفر را اخراج می‌کند