Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمود شالویی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران در بوشهر افزود: از اهم برنامه‎های دولت سیزدهم این است تا برنامه‎های فرهنگی و هنری که به کل کشور و بویژه مناطق دوردست تسری داده شود.

وی بیان کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در کنار سایر دستگاه این مسئولیت را بر عهده خود دید تا برنامه های فرهنگی هنری جدی‌تری در عید نوروز اجرا کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شالویی ادامه داد: به مناسبت عید نوروز در همه جای کشور برنامه‌های متعدد و متنوع وجود دارد که عمده آن جنبه مردمی داشته و دستگاه‌های اداری کمتر در آن ایفای نقش می‌کنند.

وی اظهار کرد: این جشن ملی چنان در بین مردم ریشه دوانده است که خود احساس مسئولیت عمیق و جدی در برگزاری آن دارند.

شالویی ادامه داد: یکی از مهم‎ترین برنامه‎های دولت این  است تا در کنار تلاش‌ها در حوزه اقتصاد، سیاست و سایر موارد به اجرای برنامه‎های فرهنگی و هنری نیز اهتمام جدی داشته باشد.

وی گفت: در نیمه دوم سال گذشته نیز دولت در تمام بخش‎های فرهنگی و هنری سنگ تمام گذاشت و سعی کرد که اهتمام وافری در این حوزه داشته باشد.

شالویی افزود: با حلول سال جدید به طور طبیعی برنامه‌ها رشد و شکوفایی بیشتری دارند و توجه به آنها بسیار عمیق‌تر و جدی تر است.

وی اظهار کرد: در راستای افزایش شور و نشاط برگزاری برنامه‌های مختلفی برای جشن ملی نوروز مدنظر قرار گرفت و یک ستاد ویژه با نام ستاد جشن ملی نوروز در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی شکل گرفت.

شالویی عنوان کرد: در این زمینه برنامه‌ریزی شد تا جشن‌های ملی نوروز برابر با ارزش های ملی و معنوی با ویژه برنامه‌های مشخصی اجرایی شود.

وی ادامه داد: در آغاز سال نو باید پیوند مبارکی بین عید و رمضان محقق شود که در این راستا برنامه‌های فرهنگی هنری متنوعی از جمله نمایش خیابانی، پخش فیلم‌های سینمایی بویژه به صورت سیار در مناطق محروم و دور افتاده تدارک دیده شد.

شالویی اضافه کرد: بیش از ۶۵ کشور دنیا جشن‌های نوروز برگزار می‌کنند که این نشان از اهمیت عید نوروز در سطح فراملی است.

وی یادآور شد: بوشهر بعد از خوزستان دومین استان کشور در پذیرش مهمانان نوروزی است که این استقبال تنها دلیلش موقعیت جغرافیایی نبوده بلکه خونگرمی، مهر و محبت این استان‎ها منجر به حضور بیشتر مسافران نوروزی شده است.

شالویی اظهار کرد: در عید نوروز همه استان‌ها میزبان جشن ملی نوروز هستند و مسئولان وزارت فرهنگ و ارشاد با تدارک دیده شده سعی کردند تا در چند استان از نزدیک در جریان برگزاری جشن ملی نوروز قرار گیردند.

وی گفت: در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری بوشهر در برگزاری برنامه‌های آیینی استانی شناخته شده و دارای ظرفیت بالا است که باید از فرصت پیش آمده برای اجرای این برنامه‌ها استفاده کرد.

شالویی ادامه داد: در برنامه‎های پیش بینی شده برنامه‌ریزی در سطح استان انجام می‌شود ولی با این حال در جشن نوروز و سایر عیدها و مناسبت‌های ملی پیش بینی شده از برنامه‌های آیینی نهایت استفاده صورت گیرد.

وی بیان کرد: این مهم در راستای توجه به اصالت، هویت و فرهنگ خودمان در راس برنامه‌های فرهنگی هنری قرار دارد که باید به صورت ویژه به آن پرداخته شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر گفت: بوشهر میزبان جشن ملی نوروز شده است که این جشن با حضور هنرمندان هم استانی‎ها عصر امروز در تالار لیان برگزار می‎شود.

عبدالرحیم افروغ افزود: در این برنامه با همکاری انجمن موسیقی استان بوشهر یک قاب موسیقی در مدت زمان حدود ۱۰ دقیقه‏‎ای پخش می‎شود که این اثر تلفیقی از آواها و نواهای بوشهری است و سازهای مختلفی در آن گنجانده شده است.

وی ادامه داد: در این راستا از تلاش‎های اصحاب رسانه‌ برای پوشش برنامه‎های فرهنگی وهنری تجلیل می‎شود و انتظار است در راستای طراوت، نشاط و معنویت مردم این برنامه‌ها به بهترین نحو ممکن اجرایی شود.

برچسب‌ها بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی جشن نوروز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی بوشهر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محمود شالویی جشن نوروز فرهنگ و ارشاد اسلامی وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه های فرهنگی فرهنگی و هنری جشن ملی نوروز برنامه ها عید نوروز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۵۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از ساخت پنج‌هزار خوابگاه متأهلی دانشجویی تا پایان کار دولت سیزدهم خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، محمدعلی زلفی‌گل، امروز_ شنبه، هشتم اردیبهشت _ در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه یاسوج، با اشاره به اینکه کنکور امسال در کمال صحت و امنیت برگزار شد، اظهار کرد: بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی هر سال دو بار کنکور برگزار می‌شود، الحمدالله روزهای پنجشنبه و جمعه شاهد برگزاری کنکور سالم و با امنیت کامل بودیم.

وی افزود: در یک منطقه‌ای که به دلیل سیل، مشکل پیش آمده بود، کنکور را تکرار خواهیم کرد و داوطلبان کنکور در این منطقه نگرانی نداشته باشند.

وزیر علوم تحقیقات و فناوری، گفت: چند مورد مشکل و تخلف در کنکور امسال داشتیم، برخورد لازم انجام و به هیئت مرتبط خود معرفی می‌شوند.

وی تصریح کرد: هم‌اکنون سه هزار خوابگاه متأهلی در سراسر کشور در دست ساخت است که طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده این تعداد تا پایان دولت سیزدهم به پنج‌هزار خوابگاه می‌رسد.

زلفی‌گل خاطرنشان کرد: واقعیت امر توسعه فیزیکی زیرساخت‌ها از دستور کار خارج شده و افزایش کیفیت زیرساخت‌هایی دانشجویی اولویت کاری وزارتخانه بوده که در این راستا برنامه‌ریزی‌های مدون و منسجمی صورت گرفته است.

وی افزود: خوابگاه دانشجویی یاسوج با زیربنایی دو هزار ۶۲۰ متر مربع در چهار طبقه و ۳۵ واحد ساخته خواهد شد.

کد خبر 748448

دیگر خبرها

  • ۵ هزار خوابگاه متأهلی تا پایان دولت سیزدهم احداث می‌شود
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / درباره «اقبال لاهوری» فیلم با کیفیت می‌سازیم
  • سفر به ۲ کشور منطقه در روزهای آینده / فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» می‌سازیم
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: می‌خواهیم فیلم با کیفیت درباره «اقبال لاهوری» بسازیم
  • گوش شنوای دولت برای شنیدن مشکلات و نیازهای مردم
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری