Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/همدان نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی مسئله اشتغال را یک بحران در کشور دانست و گفت: اشتغال باید در راه اندازی هر مجموعه تولیدی مد نظر قرار گیرد پس باید در مجموعه‌های تولیدی سرمایه گذاری کنیم که اشتغال زایی بیشتری ایجاد کنند.

دکتر هادی بیگی نژاد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به شعار سال ۱۴۰۱ اظهار کرد: ما در تولید و تامین نیازهای اساسی کشور در زمینه های مختلف از جمله نهاده های دامی، اقلام دامی مانند گوشت، مرغ و گندم تا برخی کالاهای ساده مانند لوازم خودرو مشکل داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیگی نژاد به موضوع دانش بنیان اشاره و مطرح کرد: ایران کشوری ثروتمند اما بی پول است یعنی ثروت خود از معادن، نفت و گاز را به پول تبدیل نمی کند و دانش بنیان می تواند ثروت آفرینی کند.

وی ادامه داد: به طور مثال دانش بنیان می تواند با تبدیل ماده اولیه معادن به آلیاژی پر کاربرد در صنایع خودروسازی، کشتی سازی و هواپیما سازی، علاوه بر ثروت آفرینی برای کشور، مانع از خروج ارز از کشور شود.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه کار دانش بنیان تولید کالاهایی با تکنولوژی بالاست، افزود: با کمک دانش بنیان و فناوری های دانشی می توانیم زنجیره ارزش را در حوزه های مختلف معدن، پالایشگاه، پتروشیمی و یا نفت و گاز تکمیل کرده و برای کشور ثروت آفرینی کنیم.

بیگی نژاد تصریح کرد: با قرار گرفتن شرکت های دانش بنیان در کنار تولید، محصولات با ارزشتری تولید شده و از خام فروشی جلوگیری می شود.

وی مسئله اشتغال را یک بحران در کشور دانست و بیان کرد: اشتغال باید در راه اندازی هر مجموعه تولیدی مد نظر قرار گیرد پس باید در مجموعه های تولیدی سرمایه گذاری کنیم که اشتغال زایی بیشتری ایجاد کنند.

نماینده مردم ملایر در خانه ملت تاکید کرد: گاهی اوقات ممکن است با سرمایه گذاری بالا، اشتغال‌زایی زیادی نداشته باشیم اما در مجموعه تولیدی دیگری با سرمایه گذاری کمتر، بتوانیم اشتغال‌زایی بیشتری ایجاد کنیم.

بیگی نژاد به تصویب قانون جهش تولید دانش بنیان در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: این قانون سال قبل تصویب شده و امسال باید به دنبال اجرای آن باشیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها اشتغال سرمایه گذاری اشتغال زایی دانش بنیان بیگی نژاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۶۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان

به گزارش خبرگزاری مهر، روح‌الله حسنی گفت: جذب سرمایه، کاهش مصرف آب با توسعه سیستم‌های نوین آبیاری و تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی بخش کشاورزی سه محور اصلی استان زنجان برای تحقق شعار «جهش تولید و مشارکت مردمی» در سال جاری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان افزود: یکی از محورهای اصلی این استان، جذب سرمایه با مشارکت مردمی برای ایجاد واحدهای تولیدی جدید و به‌روزرسانی واحدهای موجود به منظور افزایش تولید است.

حسنی ادامه داد: دولت نیز به دنبال کاهش فرآیندها و تسهیل در صدور مجوزها برای سرمایه‌گذاری است.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان همچنین در خصوص کاهش مصرف آب با بکارگیری سیستم‌های نوین آبیاری با مشارکت مردم اظهار داشت: این طرح از سال‌ها پیش در حال اجرا است، اما امسال سرعت بیشتری خواهد گرفت.

حسنی در مورد تکمیل واحدهای نیمه‌تمام تولیدی در بخش کشاورزی نیز تصریح کرد: امسال طرح‌های نیمه‌تمام تکمیل می‌شود ضمن آنکه برای طرح‌های غیرفعال برنامه داریم و با تزریق منابع مالی امیدواریم این واحدها به چرخه تولید بازگردند و منجر به افزایش تولید شوند.

کد خبر 6097626

دیگر خبرها

  • نتایج مشارکت مردم در اقتصاد دانش‌بنیان چیست؟
  • ضرورت توجه به اقتصاد دانش‌بنیان برای تحقق مشارکت مردم در جهش تولید
  • صرفه‌جویی ۵ هزار مگاواتی برق با افزایش بازدهی ۲۰ میلیون کولر آبی
  • ده فراخوان جذب سرمایه‌گذاری در جشنواره شیخ بهایی اعلام می‌شود
  • اشتغال زایی مستقیم ۱۴۳ هزار نفری در صنعت پتروشیمی
  • رئیس سازمان اوقاف: فناوری منزلت می‌آورد
  • آغاز مذاکرات صادرات دانش قطعه‌سازی به چهار کشور
  • تولید فنرهای مورد نیاز صنایع ریلی و خودروسازی
  • جذب سرمایه گذاری برای تکمیل وایجاد واحدهای بخش کشاورزی در زنجان
  • بازگشت واحد تولیدی فرآورده‌های گوشتی سامان به چرخه تولید