Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روسیا الیوم، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفت: آمریکا به کشورهای حوزه بالکان برای مخالفت با روسیه چراغ سبز نشان داده است. آمریکا و ناتو می‌خواهند بر منطقه ما سیطره یابند.

لاوروف که در نشست خبری با رسانه‌های صربستان سخن می‌گفت، افزود: برخی کشورها استقلال خود را از دست داده و به تحریم‌ها علیه روسیه پیوسته‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدف فشارها بر روسیه، منزوی کردن و سلب استقلال ما است. نمی‌توان روسیه را منزوی کرد چرا که نظام جهانی، چند قطبی است. وجه تمایز این دور از فشارها علیه روسیه با دوره‌های سابق، انفجار احساسات روسیه هراسی در میان همه کشورهای غربی است.

وی تصریح کرد: آمریکا از کشورهای دیگر می‌خواهد دموکراسی را رعایت کنند در حالی که رویکرد دیکتاتوری را علیه روسیه در پیش گرفته است. غرب از اینکه برنامه‌هایش از سال ۲۰۱۴ برای تبدیل اوکراین به دشمن روسیه شکست خورده است، احساس شرم می‌کند و به همین علت راه تحریم علیه روسیه را در پیش گرفته است. تحریم‌های اخیر غرب بخشی از حمله گسترده علیه مسکو با هدف جلوگیری از پیشرفت روسیه به عنوان یک کشور مستقل است.

لاوروف تأکید کرد: پوتین مخالف دیدار با زلنسکی نیست ولی زمینه این دیدار باید به خوبی فراهم شود تا نتیجه بخش باشد. دیدار پوتین و زلنسکی به محض دریافت توضیحات اساسی درباره مسائل اساسی که روسیه مطرح کرده امکانپذیر است. در هر توافقی با اوکراین باید خلع سلاح هسته‌ای و ریشه کردن شدن نئونازی‌ها در این کشور تضمین شود.

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه اظهار داشت: کشورهای غربی تلاش می‌کنند از نظام حاکم بر اوکراین حمایت کنند در حالی که برخی طرف‌ها در اروپا با این گرایش مخالفند. غرب همیشه حقوق حاکمیتی سایر کشورها را نادیده گرفته است.

وی ادامه داد: روابط ما با چین در بهترین حالت تاریخی قرار دارد و ما با هند، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا نیز شراکت داریم. ما نباید برخی ارزش‌های جعلی لیبرالیسم جدید را بر یکدیگر دیکته کنیم. رویکرد غرب در روابط بین الملل هیچ ارتباطی با دموکراسی ندارد بلکه نشان دهنده سلطه جویی و استبداد است.

لاوروف در پایان گفت: ما به موفقیت دور جدید مذاکرات با اوکراین در ترکیه تمایل داریم و اینکه این مذاکرات به توقف کشتار غیرنظامیان در دونباس توسط کی یف منجر شود.

کد خبر 5455005

منبع: مهر

کلیدواژه: سرگئی لاوروف روسیه اوکراین ایالات متحده امریکا اروپا اوکراین روسیه جنگ اوکراین آخرین اخبار اوکراین حمله روسیه به اوکراین عراق عربستان سعودی فلسطین ایالات متحده امریکا رژیم صهیونیستی ایران جنگ 2015 یمن هیئت هماهنگی شیعی سوریه علیه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۴۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اذعان به اینکه همه کشورهای عضو این بلوک، روسیه را «تهدید» اصلی علیه قاره اروپا نمی‌دانند، گفت که حتی برخی مسکو را «کشور دوست» می‌دانند و این خطرناک است!

بورل با اشاره به اینکه در روابط و امور جهانی، شاهد تقابل بیشتر و همکاری کمتر است، گفت: وقتی پای ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و جنگ اوکراین به میان می‌آید، برخی کشورها تمایلی به تبعیت از بروکسل ندارند!

وی مدعی شد: امروز پوتین برای همه ما تهدیدی است که موجودیت ما را به خطر می‌اندازد. اگر پوتین در اوکراین موفق شود، آنجا متوقف نخواهد شد. پیروزی روسیه، امنیت اروپا را تضعیف خواهد کرد. با این حال، در اتحادیه اروپا همه چنین نظری ندارند!

دیپلمات ارشد اتحادیه اروپا اضافه کرد: برخی اعضای شورای اروپا می‌گویند که «نه، روسیه تهدیدی وجودی نیست. دست کم از نظر من اینطور نیست و شخصاً روسیه را دوست خوبی می‌دانم»! در اتحادیه‌ای که اجماع در آن حکمرانی می‌کند، سیاست‌های ما در قبال روسیه همواره با تنها یک رای مخالف «تهدید» می‌شود و همان یک رای کافی است!

اتحادیه اروپا از زمان آغاز جنگ اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، چندین دور تحریم علیه مسکو اعمال کرده است. با این حال، ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان و رابرت فیکو، همتای اسلواکیایی او از ارسال سلاح به اوکراین خودداری و بر حل و فصل دیپلماتیک جنگ تاکید کرده‌اند.

بوداپست همچنین ماه‌ها مانع تصویب بسته کمک ۵۴ میلیارد دلاری اتحادیه اروپا برای اوکراین شد اما در نهایت اوربان در فوریه امسال، مجبور به موافقت شد و وتوی خود را پس گرفت!

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه اوایل هفته یک بار دیگر درباره احتمال اعزام نیرو از ناتو به اوکراین صحبت کرد و مدعی شد که «بقای اروپا در معرض خطر قرار دارد.»

کد خبر 6097025

دیگر خبرها

  • هاآرتص: تل‌آویو نگران همه گیر شدن تحریم علیه اسرائیل است
  • با سقوط اوکراین آمریکا وارد جنگ می شود؟/ اوکراین: ترور زلنسکی توسط روسیه خنثی شد/ تهدید بلاروس به اقدام نظامی علیه لهستان
  • اوکراین مدعی خنثی سازی ترور زلنسکی شد
  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • لاوروف: هر دو حزب آمریکا، روسیه و چین را دشمن می‌دانند
  • بالاگرفتن جنگ لفظی بین مقامات فرانسه و روسیه
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی با روسیه آماده نیستند
  • لاوروف: غرب و اوکراین برای مذاکره جدی آماده نیستند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد