Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در واکنش به کاهش بودجه فرهنگی این وزارتخانه گفت: متأسفانه درلایحه بودجه ۱۴۰۱ بودجه فرهنگی کل کشور از ۲.۵ درصد به ۱.۷ درصد کاهش پیدا کرده که این اتفاق خوبی نیست. - اخبار استانها -

سیدمحمد هاشمی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار تسنیم در سنندج در پاسخ به سؤالی درباره‌ کاهش بودجه فرهنگی‌ اظهار داشت: متأسفانه در لایجه بودجه امسال در زمینه بودجه فرهنگی اتفاق بزرگی رخ نداده و بودجه فرهنگی کل کشور از 2.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 درصد به 1.7 درصد کاهش پیدا کرده که این اتفاق خوبی نیست.

وی با بیان اینکه نسبت به کاهش بودجه فرهنگی اعتراض شدیدی کرده‌ایم، افزود: دولت و مجلس باید چونه فرهنگ را بزرگ بگیرند چرا که اکنون چونه فرهنگ کوچک گرفته شده و همه تلاش‌ها نیز به جایی نخواهد رسید. 

معاون حقوقی، مجلس و امور استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از واگذاری فعالیت‌های فرهنگی به مؤسسات جبهه انقلاب خبر داد و تصریح کرد: شعار این دولت، مردمی کردن فرهنگ است و در این راستا کارها را دست مؤسسات مردمی برآمده از ارزش‌های انقلابی اسلامی ایرانی خواهیم داد. 

وی با تأکید بر اینکه باید کارهای فرهنگی به خود مردم واگذار شود، گفت: یقیناً از همه ظرفیت‌های موجود برای ارتقا حوزه فرهنگ و هنر در کشور بهره‌ خواهیم گرفت.

معاون وزیر ارشاد در سنندج: توسعه حوزه فرهنگ و هنر جزو برنامه‌های اولویت‌دار دولت استمدیرکل ارشاد استان کردستان معارفه شد

هاشمی در پاسخ به سؤال دیگر خبرنگار تسنیم که آیا در خصوص تولید فیلم‌های سینمایی وزارت ارشاد تجدید نظر خواهید کرد؟ توضیح داد: بله، وزارت ارشاد برای این حوزه در سال 1401 برنامه ویژه‌ای دارد و سرفصل‌ها و محتواهای جدید در نظر گرفته شده و یقیناً امسال به شرط تخصیص اعتبارات، اتفاقات بزرگی در حوزه سینمایی ایجاد خواهد شد.

انتهای پیام/481/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کاهش بودجه فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۰۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر، عبدالرحیم افروغ در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان که با حضور مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاداسلامی برگزار شد، گفت: در تعداد اجراهای موسیقی، استان بوشهر جز برترین استان های کشور قرار گرفته است.

در این نشست هنرمندان تک به تک با بیان مشکلات، دیدگاهها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

کد خبر 6092845

دیگر خبرها

  • جوابیه وزارت فرهنگ و ارشاد به عصر ایران: مُهر وزارت چهار روزه ساخته شد
  • دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور تغییر کرد
  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • لایحه امنیت شغل کارگران امروز در دولت تصویب شد
  • معاون رسانه ای وزیر ارشاد با مهر از کاستی های حوزه طنز می گوید
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است
  • ۱۰نظرسنجی مربوط به پیمایش حجاب انجام شده/احیای مرکز طرح‌های ملی
  • بودجه فرهنگی ایران نصف شاخص بین‌المللی است / موازی‌کاری فرهنگی داریم!
  • بوشهر در تعداد اجراهای موسیقی از برترین استان‌های کشور است
  • وزارت ارشاد: محمد خزاعی می‌ماند