Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@07:08:13 GMT

کاهش شدید دما در خراسان رضوی همراه با وقوع خسارت  

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۵۳۲۷

کاهش شدید دما در خراسان رضوی همراه با وقوع خسارت  

ایسنا/خراسان رضوی هواشناسی خراسان رضوی با صدور اطلاعیه‌ای با پیش‌بینی کاهش دما و احتمال وقوع خسارت هشدار سطح زرد صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است که طبق بررسی نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی از اواخر وقت روز دوشنبه با توجه به نفوذ جریانات سرد شمال شرقی به خراسان رضوی و همچنین افزایش فشار انتظار می‌رود ضمن کاهش محسوس دما به ویژه در نیمه شمالی شاهد افزایش شدت وزش باد در بیشتر نقاط استان به خصوص در نوار شرقی استان باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اطلاعیه پیامد عملکرد سامانه جوی را وقوع بارش‌های پراکنده در نیمه شمالی استان اعلام کرد که طی فردا در نواحی سردسیر و کوهستانی تبدیل به بارش باران و برف خواهد شد. همچنین در ساعات گرم روز دمای هوا ۸ تا ۱۰ درجه‌ و در ساعات خنک روز ۳ تا ۵ درجه‌ کاهش می‌یابد که این کاهش دما به خصوص در نواحی سردسیر و اوایل وقت روز سه‌شنبه محسوس است به طوری که روز چهارشنبه دمای حداقل شبانه به کمتر از صفر درجه خواهد رسید.

 از دیگر پیامدهای این سامانه وزش باد شدید که در برخی از نقاط همراه با گرد و خاک، کاهش میدان دید، کاهش کیفیت هوا و احتمال بروز خسارت به ویژه در نوار شرقی خراسان رضوی و تشکیل مه و کاهش دید در بیشتر مسیرهای مواصلاتی سردسیر و کوهستانی استان، لغزندگی مسیرها و معابر به ویژه مسیرهای کوهستانی نیمه شمالی استان رخ خواهد داد.

در این اطلاعیه زمان شروع فعالیت این سامانه اواخر وقت امشب و زمان پایان آن روز چهارشنبه اعلام شده و در خصوص افت قابل ملاحظه دما و رعایت نکات ایمنی به مدیران اماکن استقرار و پذیرایی زائران و صاحبان گلخانه‌ها، دامداری‌ها و مرغداری‌ها هشدار داده شده است.

همچنین در این اطلاعیه تاکید شده است که تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از افزایش شدت وزش باد و همچنین به همراه داشتن تجهیزات زمستانی در ترددهای جاده‌ای استان  لازم است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کاهش دمای هوای مشهد وزش باد شدید هشدار هواشناسی خراسان رضوي خراسان رضوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!

تگرگ شدید به طور همزمان چندین استان چین را درنوردید. محصولات کشاورزی، از جمله مزارع چای در استان گوئیژو، به شدت توسط وسایل نقلیه آسیب دیدند. طوفان و سیل شدید پرجمعیت ترین (بیش از 125 میلیون نفر) استان گوانگدونگ چین را درنوردید. منبع: viral vids

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • خسارت وقوع طوفان سهمگین در اوکلاهما | ویدئو
  • هشدار هواشناسی خوزستان درباره وقوع گرد و خاک
  • خسارت هزار و ۴۷۰ میلیارد ریالی بارش‌های بهاری در خراسان رضوی
  • تصاویری جدید از میزان خسارت تورنادو مرگبار به شهر ۱۲۵ میلیونی چین!
  • تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • ببینید | تصاویری آخرالزمانی از وقوع زلزله شدید در ژاپن
  • خبری خوب برای خسارت دیدگان بخش مسکونی در یزد
  • پیش بینی کاهش دما در خراسان رضوی/آسمان ابری خواهد بود
  • سازش ۲۵ درصدی در پرونده‌های طلاق خراسان رضوی
  • ببینید | اولین تصاویر از وقوع زلزله شدید در ژاپن