Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر محمدرضا اسلامی گفت: با غرق شدن این جوان گردشگر غیر بومی آمار قربانیان شنا در دریا و سواحل قشم از روز ۲۵ اسفند ۱۴۰۰ تا روز هشتم فروردین به پنج نفر رسید.

وی با تکرار هشدار نسبت به این موضوع که این افراد در سایه نبود مکان ‌مناسب و ایمن برای شنا و بی‌توجهی به هشدارها در دریا جان خود را از دست داده اند،گفت: به همه مسافران و گردشگران نوروزی توصیه می کنم از شنا کردن در دریا هنگامی‌ که شرایط طوفانی است پرهیز کنید، اگر شناگر ماهری نیستند، به مناطق عمیق نزدیک نشوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در هنگام شنا از همراهانشان دور نشوند. همیشه هنگام شنا کردن با یک همراه باشند.

رییس اداره پزشکی قانونی شهرستان قشم گفت: کودکان حتماً به همراه یک بزرگ‌تر شنا کنند. فقط در مناطقی شنا کنند که غریق نجات‌ها حضور داشته باشند. هرگز به دروغ تظاهر به غرق شدن نکنند. در مناطق ناشناخته شنا نکنند. هنگام شنا کردن حتی‌الامکان از بلع آب خودداری کنند. از سواحل دریا به اندازه‌ای که کارشناسان تعیین کرده‌اند دورتر نشوند.

در مدت یادشده یک جوان بیرجندی، یک جانباز ۷۰ درصد اصفهانی، یک جوان کرمانی، یک تبعه افغانستانی و یک جوان اهل شهرستان خواف استان خراسان رضوی در سواحل جزیره قشم دچار غرق شدگی شده و جان باختند.

سن فوت شدگان ناشی از غرق شدگی در سواحل قشم به ترتیب ۱۷، ۶۶، ۳۲، ۱۸ و ۱۹ سال است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

انتهای پیام/چ

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 1401 غرق شدن در دریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۹۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | لحظه دلهره آور ریزش قبر در هنگام خاکسپاری

261 215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901480

دیگر خبرها

  • آغاز طرح های سالم سازی دریا در گیلان از اول خرداد
  • مصاف سوارکاران مازندران در سواحل بابلسر
  • مهدی آشنا برگزیده جشنواره عکس نوروز تاجیکستان شد
  • ببینید | لحظه دلهره آور ریزش قبر در هنگام خاکسپاری
  • سالفه دریانوردان، دورهمی اهل دریا با داستان‌هایی از قشم تا هند و آفریقا
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون
  • (عکس) ساخت اسکله شناور در سواحل غزه
  • پرداخت بیش از ۵.۶ همت تسهیلات ازدواج و فرزند آوری از ابتدای سال تاکنون
  • «روز کارگر» تعطیل رسمی است
  • امروز چهلم بهار است؛ جشنی که از یاد رفته!