Web Analytics Made Easy - Statcounter

در مطالعه‌ای که در مارس ۲۰۲۲ منتشر شد، محققان توضیح دادند، چگونه اپلیکیشن آن‌ها به نام مای ژن رنک (MyGeneRank) اطلاعات ژنتیکی افراد شرکت‌کننده را از شرکت آزمایش‌کننده ژنتیک وارد می‌کند و یک امتیاز خطر CAD را بر اساس داده‌های DNA خروجی می‌دهد.

از ۷۲۱ شرکت‌کننده‌ای که اطلاعات کاملی ارائه کردند، احتمال استفاده از داروی استاتین‌ها یا سایر درمان‌های کاهش دهنده کلسترول در افرادی که امتیازات پرخطر داشتند، در مقایسه با افرادی که امتیازات کم خطر داشتند، بسیار بیشتر بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حدود دو برابر نرخ شروع استاتین را در گروه پرخطر ژنتیکی در مقابل گروه کم خطر ژنتیکی مشاهده شد، که نشان می‌دهد استراتژی‌هایی مانند این می‌تواند سهم بزرگی در سلامت عمومی داشته باشد.

نویسنده ارشد این مطالعه، دکتر علی ترکمانی مدیر ژنومیکس و انفورماتیک ژنوم در موسسه ترجمه تحقیقاتی اسکریپس می‌گوید: حدود ۱۸ میلیون بزرگسال آمریکایی مبتلا به CAD هستند که شایع‌ترین شکل بیماری قلبی است و شامل سخت شدن و باریک شدن شریان‌های تغذیه‌کننده عضله قلب است. سالانه بیش از ۳۰۰۰۰۰ آمریکایی بر اثر حملات قلبی جان خود را از دست می‌دهند.

استاتین‌هایی مانند آتورواستاتین و سیمواستاتین و همچنین سایر دارو‌های غیراستاتینی که سطح کلسترول خون و سایر مولکول‌های مرتبط با چربی به نام لیپید‌ها را کاهش می‌دهند، در حال حاضر به طور گسترده استفاده می‌شوند و به کاهش میزان مرگ و میر سالانه ناشی از CAD در دو سال گذشته کمک کرده‌اند.

محققان تخمین می‌زنند در آمریکا تقریباً نیمی از مردان و حدود ۱۰ درصد از زنان بین ۴۵ تا ۶۵ ساله در معرض خطر CAD هستند. با این حال فقط حدود یک سوم از این افراد دارو‌های کاهش دهنده چربی مصرف می‌کنند.

منبع: سایت ساینس دیلی

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حملات قلبی اپلیکیشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۵۹۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار

فرارو- ردمی A۲ پلاس در دسته ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار قرار می‌گیرد و فروشنده‌های موبایل آن را با ۶۴ گیگ فضای حدود چهار میلیون می‌فروشند.

گلکسی A۰۵s که جزو گوشی‌های جدید سامسونگ است، با همین فضای ذخیره‌سازی چهار میلیون و ۸۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود و خرید A۱۵ سامسونگ نزدیک شش میلیون آب می‌خورد.

آیفون ۱۳ پرو مکس در طرف مقابل گرانقیمت‌ترین گوشی فعلی بازار است و در یکسری از مغازه‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی تا مرز ۱۳۵ میلیون قیمت خورده است.

پوکو X۶ پرو شیائومی را این وسط می‌توانیم یکی از محبوب‌ترین میان‌رده‌های بازار بدانیم. ۱۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارد و رقیبی بریا میان‌رده‌های گردن‌کلفت سامسونگ محسوب می‌شود.

پرفروش‌ترین گوشی‌های بازار موبایل

مدل

قیمت

گلکسی A15 نسخه 128+4

شش میلیون تومان

گلکسی A05s نسخه 64+4

چهار میلیون و 850 هزار تومان

گلکسی A54 نسخه 256+8

16 میلیون و 800 هزار تومان

گلکسی A55 نسخه 256+8

22 میلیون و 500 هزار تومان

گلکسی A34 نسخه 128+8

11 میلیون تومان

گلکسی A35 نسخه 256+8

16 میلیون تومان

گلکسی S24 اولترا نسخه یک ترابایت

95 میلیون تومان

ردمی نوت 13 4G نسخه 256+8

هشت میلیون و 900 هزار تومان

ردمی نوت 13 پرو پلاس نسخه 512+16

23 میلیون تومان

ردمی A2 پلاس نسخه 64+3 گیگ

چهار میلیون تومان

ردمی  A3 نسخه نسخه 128+4

پنج میلیون و 400 هزار تومان

ردمی 13C نسخه 256+8

شش میلیون و 300 هزار تومان

پوکو X6 پرو نسخه نسخه 512+12

17 میلیون و 250 هزار تومان

آیفون 13 نسخه 128 گیگ پارت‌نامبر CH

41 میلیون و 500 هزار تومان

آیفون 13 پرو مکس نسخه یک ترابایت پارت‌نامبر ZAA

135 میلیون تومان

دیگر خبرها

  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر
  • ژنتیک و قرارگیری در معرض آفت کش ها خطر پارکینسون را افزایش می دهد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳/ ارزان‌ترین گوشی هوشمند بازار
  • ‌رویداد تخصصی بازساختی ـ پزشکی آینده در شیراز برگزار می‌شود
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • پایش مزارع خرمشهر پژوهشگران
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • خطرات استفاده از تلفن هوشمند با دمای بالا