Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان در تشریح مهمترین اقدامات سال ۱۴۰۰، از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی از بنادر گیلان نسبت به سال ۹۹ خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از سازمان بنادر و دریانوردی، حمیدرضا آبایی درباره اهم اقدامات بندری و دریایی گیلان در سال گذشته، اظهار داشت: طی سال گذشته شاهد رشد تخلیه و بارگیری کالا در سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۲ ماه سال ۹۹ بودیم و بیش از ۱ میلیون و ۶۷۶ هزار تن کالا در بنادر انزلی و آستارا تخلیه و بارگیری شد که نسبت به سال ۹۹، رشد ۴ درصدی را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از این میزان، یک میلیون و ۶۶۰ هزار تن مربوط به کالاهای غیرنفتی و حدود ۱۷ هزار تن نیز مربوط به کالاهای نفتی بود که در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان از رشد ۵۱ درصدی صادرات کالاهای غیرنفتی در بنادر این استان خبرداد و خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵۳۳ هزار تن کالای نفتی از بنادر استان گیلان به کشورهای حاشیه دریای خزر صادر شده است که به ترتیب شاهد رشد ۷۹ و ۸ درصدی در مجتمع بندری انزلی و بندر آستارا بودیم.

آبایی با بیان اینکه در سال گذشته ۶۵۶ کشتی وارد بنادر استان گیلان شده است، بیان کرد: ۶ هزار و ۴۳۳ TEU در سال ۱۴۰۰ در بنادر استان گیلان تخلیه و بارگیری شده است که از این مقدار، سهم بنادر انزلی و آستارا به ترتیب  ۵ هزار و ۳۰۴ TEU و یک هزار و ۱۲۹ TEU بوده است.

وی در خصوص مهم ترین اهداف حوزه بندری و دریایی بنادر استان گیلان نیز اعلام کرد: پیاده سازی سند راهبردی و نقشه راه بازاریابی، توسعه بازار، استفاده بهینه از تجهیزات استراتژیک بندری، ارتقای سطح ایمنی دریانوردی در آبراه های تحت حاکمیت و همچنین جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در سواحل استان از جمله مهم ترین اهداف حوزه بندری و دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان در سال جاری خواهد بود.

برچسب هاانزلی سازمان بنادر و دریانوردی (PMO) صادرات گمرک

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: انزلی سازمان بنادر و دریانوردی PMO صادرات گمرک آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو بنادر استان گیلان بنادر و دریانوردی کالاهای غیرنفتی تخلیه و بارگیری سال ۱۴۰۰ هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۶۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟

به گزارش همشهری آنلاین، آخرین جزئیاتی که از ریز مبادلات ایران و عراق منتشر شده مربوط به ۹ ماهه ۱۴۰۲ است که نشان می‌دهد در این بازه زمانی، حدود ۲۰ درصد از تجارت ۷.۳ میلیارد دلاری ایران و عراق به صادرات گاز اختصاص داشته و مابقی کالاهای غیرنفتی و مصرفی بوده است.

بنا بر اعلام سازمان توسعه تجارت، در ۹ ماهه پارسال، علاوه بر گاز، محصولات فولادی، پلاستیکی، لبنی، معدنی فلزی، صنایع تبدیلی، کاشی و سرامیک، شیرینی و شکلات مهم‌ترین محصولات صادراتی ایران به عراق بوده‌اند.

بیشتر بخوانید:

ایران بازار عراق را از دست می‌دهد؟ | واکنش معاون وزیر صمت به رقابت ترکیه با ایران در بازار عراق

کد خبر 847420 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها صادرات تجارت خارجی عراق

دیگر خبرها

  • بهبود شاخص ایمنی عملیات بندری بنادر کشور/ افزایش ضریب ایمنی بندرانزلی
  • تامین ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات از مرز ۴٫۲ میلیارد دلار گذشت
  • تامین بیش از یک میلیارد دلار ارز برای کالاهای اساسی
  • تامین ۴.۲ میلیارد دلار ارز کالاهای اساسی، صنایع و خدمات
  • آغاز ساخت پایانه مکانیزه مواد معدنی در مجتمع بندری امام خمینی
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • علاقه مندی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • اعلام آمادگی روس‌ها برای سرمایه گذاری در بندر امیرآباد
  • افزایش ۳۵ درصدی بارگیری راه آهن لرستان در نخستین ماه سال