Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@22:51:58 GMT

نابودی ۳۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در فارس

تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۷۲۲۸

نابودی ۳۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد در فارس

عبدالحسین فرحبخش به بازدید‌های روزانه کارشناسان بهداشت استان از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، مکان‌های عمومی، مراکز بین راهی و سامانه‌های آب رسانی اشاره و از انجام هزار و ۲۹۲ بازدید خبر داد که با شناسایی، جمع آوری و معدوم سازی ۳۲۴ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و خارج شده از مسیر مصرف همراه بود.

 نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه، تعداد مراکز متخلف شناسایی شده در این بازدید‌ها که به مراجع قضایی معرفی شده اند را نیز ۴۵ واحد اعلام کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت: مراکز خدمات جامع سلامت استان فارس در ایام نوروز نیز پذیرای مراجعان هستند و در شبانه روز گذشته، به ۶ هزار و ۵۵۷ بیمار مراجعه کننده به این مراکز، خدمت رسانی شده و همچنین در این روز، دو مادر باردار پرخطر به بیمارستان اعزام شده اند.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه به خدمت رسانی به هشت هزار و ۷۷۶ بیمار مراجعه کننده به بخش‌های اورژانس مراکز آموزشی درمانی و بیمارستان‌های استان اشاره و گفت: در این روز ۳۰۵ عمل جراحی در بیمارستان‌های استان فارس انجام شده است.

فرحبخش دیگر خدمات درمانی روز گذشته در استان فارس را خدمت رسانی به ۴۹۲ مصدوم حوادث ترومایی مراجعه کننده به اورژانس بیمارستان‌ها و مراکز آموزشی درمانی، ۲۱۶ بیمار دارای علایم تنفسی و ۲۷۲ بیمار دارای علایم گوارشی اعلام کرد.

تعداد ماموریت‌های امدادگران اورژانس فارس در ۲۴ ساعت گذشته، دیگر آمار اعلام شده از خدمات سلامت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از سوی نماینده هیات رئیسه دانشگاه بود.

فرحبخش از مجموع ۷۸۰ ماموریت امدادگران اورژانس فارس در هفتمین روز از تعطیلات نوروزی، ۷۵ ماموریت را مربوط به سوانح ترافیکی شهری، ۳۵۲ ماموریت مربوط به سوانح غیرترافیکی شهری، ۷۸ ماموریت مربوط به سوانح ترافیکی جاده‌ای و ۲۷۵ ماموریت را نیز مربوط به سوانح غیرترافیکی جاده‌ای اعلام کرد.

او در ادامه آمار‌های خدمات مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی فارس گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته، چهار ماموریت و ۳۴ مشاوره مرتبط با کروناویروس از سوی کارشناسان این مرکز به مردم استان ارایه شد و ۹ مورد اعزام به بیمارستان‌های استان نیز مرتبط با کرونا بوده است.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام خدمت رسانی به ۱۹۴ مصدوم حوادث ترافیکی طی ۲۴ ساعت گذشته گفت: از این تعداد ۳۷ مصدوم خدمات درمانی را به صورت سرپایی دریافت کردند و ۱۵۷ نفر در مراکز درمانی استان بستری شدند.

فرحبخش تعداد مسمومیت با گاز مونواکسیدکربن در هفتمین روز از فروردین را نیز چهار مورد عنوان کرد.

نماینده هیات رئیسه در ستاد سلامت نوروزی دانشگاه گفت: همچنین ۷۰ بازدید با حضور کارشناسان معاونت غذا و داروی دانشگاه انجام شده که ۳۸ مورد مربوط به کارخانه‌ها و صنایع غذایی و ۳۲ مورد نیز مربوط به داروخانه‌ها بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز نابودی مواد غذایی فاسد نماینده هیات رئیسه مربوط به سوانح بیمارستان ها خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۲۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید

آفتاب‌‌نیوز :

به نقل از دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت، اگر به آسم یا سایر بیماری‌های تنفسی مبتلا هستید و یا آلودگی هوا نفس شما را تنگ کرده است با مصرف مواد غذایی زیر می‌توانید راحت‌تر نفس بکشید.

افراد می توانند با مصرف سیر، غلات کامل، لوبیا و سیب با وجود داشتن بیماری اسم راحت تر تنفس کنند.

بیماران مبتلا به آسم یا سایر بیماری های تنفسی با مصرف روغن زیتون، قهوه، ماهی سالمون، چای سبز، دانه ها و سبزیجات چلیپایی راحت تر نفس بکشند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال
  • این تخم‌مرغ‌ها را مصرف نکنید
  • اعمال محدودیت ترافیکی در ۲ محور گیلان
  • سگ گزیدگی؛ ماموریت روزمره در مراکز درمانی! | حجم بالای حمله سگ های بدون صاحب به شهروندان | ویدئو
  • نابودی یک تن مواد غذایی غیرقابل مصرف در چناران
  • اگر می خواهید راحت تر نفس بکشید این مواد غذایی را مصرف کنید
  • معدوم‌سازی بیش از ۲۳۰ کیلوگرم انواع مواد غذایی فاسد در لامرد
  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • امحاء۲۰۰ کیلوگرم گوشت منجمد فاسد در آمل
  • کشف ۹۰۰ کیلوگرم موادغذایی فاسد در آبادان