Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک عضو مجمع نمایندگان استان گلستان درباره کم آبی در این استان پیشنهاد کرد که دولت با مدرن کردن آبیاری و جلوگیری از احداث چاه‌های غیرمجاز از هدررفت آب پیشگیری کند.

رحمت الله نوروزی در گفت‌وگو با ایران اکونومیست درباره کم‌آبی در علی‌آباد کتول گفت: ما در حوزه انتخابیه با مشکلات کم‌آبی مواجه هستیم. لازم است دولت تدابیر اساسی برای این بحران داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شهر گرگان تا سال ۱۳۹۰ چاه‌هایی زده شده که آب آشامیدنی منطقه را تأمین می‌کند.

نماینده مردم علی‌آباد درباره چاه‌های غیرمجاز گفت: بعضی چاه‌های غیرمجاز تا ۲۵۰ متر عمق دارند. این چاه‌ها باید بسته شوند تا بیش از این ذخیره زیرزمینی خالی نشود. از طرف دیگر، با هدررفت آب مواجه هستیم. دولت و مجلس باید فکری اساسی برای آبیاری مدرن و قطره‌ای کند تا بیش از آب هدر نرود. 

مصرف سرانه آب در ایران بالاست

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به بالا بودن هدررفت آب در تابستان گفت: این موضوع به فرهنگسازی و ساختاری نیاز دارد. میزان مصرف سرانه آب در کشور ما بالاست. ما ناچار به تفکیک آب شرب، از آب فاضلاب و شست‌وشو هستیم. سالیان سال است که در کشورهای خارجی تفکیک منابع آبی صورت گرفته است. 

نوروزی با استناد به موافقت مجلس و تخصیص اعتبار برای انتقال آب از دریای عمان به سیستان و بلوچستان گفت: انتقال آب یه پروژه نسبتا پر هزینه و زمان‌بر است. اگر برای تأمین آب سیستان و بلوچستان دیر می‌جنبیدیم، این منطقه خالی از سکنه می‌شد. به همین خاطر باید بگویم که پروژه انتقال آب چیزی نیست که برای هر منطقه‌ای تجویز شود. 

بهینه‌ترین اقدام مدرن کردن آبیاری است

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس درباره ایده خودکفایی برنج گفت: ما نباید به‌دنبال خودکفایی برنج باشیم چرا که میزان نیاز را وارد می‌کنیم و شرایط محیط زیستی ما اجازه این کار را به ما نمی‌دهد. ما در استان گلستان هزاران شالی‌کاری داریم که با رزق مردم گره خورده است. بهینه‌ترین اقدام مدرن کردن کشاورزی در این منطقه است. 

انتهای پیام

منبع: خبرگزاری ایسنا برچسب ها: بحران کم‌آبی ، کم آبی استان گلستان ، سرانه مصرف آب ، آبیاری نوین ، رحمت الله نوروزی

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بحران کم آبی کم آبی استان گلستان سرانه مصرف آب آبیاری نوین رحمت الله نوروزی استان گلستان کم آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 

دریافت 7 MB

تصویربردار: علی اکبر ملکی

کد خبر 6096524

دیگر خبرها

  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن!
  • (عکس) جدیدترین عکس یسنا کوچولو بعد پیدا شدن
  • شنبه‌های بدون دست‌فروش در محدوده مرکزی تبریز
  • توضیحات جدید پلیس از ربودن یسنا + جزئیات
  • پیشنهادات امیرعبداللهیان به دبیرکل سازمان همکاری اسلامی
  • ویژگی‌های یک نماینده شایسته در مجلس چیست؟
  • جزئیاتی تازه از دستگیری عوامل اصلی ربودن یسنا
  • جاری شدن سیل در روستای نوروزی خوشاب 
  • رها سازی آب سد سفیدرود از فردا در گیلان