Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@19:35:25 GMT

اردوهای جهادی فرصتی برای خدمت رسانی

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۷۶۹۹

اردوهای جهادی فرصتی برای خدمت رسانی

ایسنا/آذربایجان غربی اردوهای جهادی بیشتر از آنکه برای اقشار بی‌بضاعت مفید باشد، در خودسازی جوانان جهادگر موثر است.

در طول سال به ویژه تابستان و تعطیلات نوروزی اردوهای جهادی به همت بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی آذربایجان غربی برگزار می‌شود.همواره به آثار مثبت فعالیت‌های جهادی در اقشار محروم اشاره می‌شود، حال آنکه از اثر تربیتی بی‌نظیری نیز در بین جهادگران برخوردار بوده و به گفته خود آنها از غرور، خوپسندی و خودبزرگ‌بینی‌شان کم‌ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خدمت به مردم، عشق بی‌اندازه می‌طلبد

صبانوری واحد پزشک و مسئول گروه خدمات بسیج دانشجویی ارومیه در گفت و گو با ایسنا ، اظهار کرد: همراه یک گروه جهادی برای ویزیت رایگان به روستاها و مناطق محروم میاندوآب اعزام شده‌ایم، اجرای این طرح تا پایان عید نوروز ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از ۳۰۰ نفر مراجعه کننده را ویزیت می‌کنیم، اضافه کرد: بیش از ده روز است که به این منطقه اعزام شده ایم و در این مدت تعداد مراجعه کننده به معنای واقعی کلمه زیاد بوده است.

این جهادگر به چکاب بیماران برای شناسایی موارد فشارخون، قندخون و ... اشاره کرد و گفت: ویزیت همه سنین اعم از سالمندان، بزرگسالان و اطفال را انجام می‌دهیم.

وی ضمن ابراز خشنودی از حضور در اردوهای جهادی، خاطرنشان کرد: من برای خدمت به اقشار مختلف مردم به ویژه طبقه کم برخوردار جامعه علاقه ویژه‌ای دارم و این رغبت ذاتی من را به این عرصه‌ها می‌کشاند.

اردوهای جهادی فرصتی برای ایجاد عدالت و برابری است
فرید کمندی، دانشجوی سال آخر رشته مهندسی عمران با بیان اینکه همه ساله در اردوهای جهادی شرکت می‌کنم و در هر زمینه‌ای بتوانم کاری انجام می‌دهم، اضافه کرد: بعد از فارغ‌التحصیلی نیز در گروه جهادی محل زندگی ام فعالیت خواهم کرد.

وی ادامه داد: این سری فعالیت‌های جهادی فرصت مغتنمی است، تا روح برابری و عدالت در جامعه اسلامی دمیده شده و شکاف طبقاتی که بنا به دلایلی ایجاد شده است، برطرف شود.

این جواد جهادگر بابیان اینکه شرکت در این سری فعالیت‌های خداپسندانه به معنای واقعی کلمه از غرور و خودبینی انسان کم می‌کند، اضافه کرد: وقتی به کف جامعه می‌آیی و مجبور می‌شوی کار یدی و سخت انجام دهی، ناخودآگاه آن عُجب و خودبزرگ بینی از بین می‌رود.

جهادگران از کار تحقیقی و فرهنگی غافل نشوند
مسئول قرارگاه جهادی حضرت ولی عصر(عج) در چالدران گفت: جهادگران در صورتی که به فعالیت‌های فرهنگی و تحقیقاتی بپردازند، می‌توانند فعالیت موثری داشته باشند.
محسن عباس زاده امروز در گفت و گو با ایسنا بر لزوم توجه ویژه به فعالیت های تحقیقاتی و پژوهشی تاکید کرد و گفت: جوانان کار خیر و خداپسندانه رامنحصر بر فعالیت‌های عمرانی و کمک معیشتی ندانند.

این مسئول خاطرنشان کرد: جهادگران کارهای تحقیقاتی مفید و گسترده‌ای در اردوهای جهادی انجام داده‌اند، که می‌تواند در برگزاری اردوهای بعدی موثر واقع شود.

وی ادامه داد: عدم استفاده اصولی از خوراک دام، پیگیر نبودن دامپزشکی شهرستان در راستای واکسیناسیون دام و ضدعفونی، نبود آموزش کافی پیرامون نحوه بهره‌برداری بهینه از دام‌ها مشکلاتی هستند، که در بخش نگهداری دام احصاء شده است.

عباس‌زاده با بیان اینکه مشکلات آموزشی را هم بررسی کرده‌ایم، اضافه کرد: همچنین در این منطقه دانش آموزان مستعد زیادی وجود دارد، که به دلیل ضعیف بودن سطح علمی معلمان و نبود رشته‌هایی نظیر ریاضی فیزیکی، احتمال این وجود دارد، که بعضی استعدادها هدر برود و یا اینکه از روستاها حتی خود شهرها نیز مهاجرت کنند.

وی از مسئول بسیج سازندگی و بسیج دانشجویی آذربایجان غربی به واسطه حمایت‌های همه‌جانبه قدردانی کرد و گفت: با پشتیبانی مسئولان می‌توان در مناطق محروم بیش از پیش اثربخش بود.

فعالیت جهادی دانشجویان بیانگر دلبستگی آنها به نظام اسلامی است

حجت منتظر خراسان، مسئول بسیج دانشجویی آذربایجان غربی در گفت و گو با ایسنا، گفت: با حمایت بنیاد مستضعفان،قرارگاه جهادی شهید باکری بسیج دانشجویی استان آذربایجان غربی در روستاهای مرزی و  مناطق کم برخوردار شهرستان چالدران در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: به همت گروه های جهادی بسیج دانشجویی خدمات پزشکی و دندان پزشکی،مامایی،دامپزشکی،آموزش و فرهنگی در مناطق محروم ارائه شده و داروی رایگان در مناطق کم برخوردار نیز توزیع می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ارزش ریالی خدمات گروه های جهادی بیش از دو میلیارد تومان است، که در مجموع ۲۳۰ میلیون تومان برای اجرای این اردو هزینه شده است.

به گزارش ایسنا،اردوهای جهادی فرصتی برای برقراری ارتباط بین قشر دانشجو و فرهیخته با خانواده‌های کم‌ برخوردار می‌باشد، که این موضوع بدون شک آثار مثبت و ماندگار زیادی را در فرهنگ، تفکر و روحیه هر دو قشر ایجاد می‌کند.حضور داوطلبانه و صد در صد اختیاری در اردوهای جهادی آثار مثبت آن را بیش از پیش ماندگار کرده و خاطرات شیرین زیادی را رقم می‌زند، چون به معنای واقعی کلمه شرکت در این سری فعالیت‌ها از سر اختیار و تصمیم گیری شخصی است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی اردوهای جهادی اردوهای جهادی آذربایجان غربی بسیج دانشجویی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۷۶۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم

رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان گفت: یکی از موضوعات محرومیت‌زدایی، آب است که تحت قرارگاه امام حسن مجتبی در کشور مشغول به فعالیت است و سه شهرستان سمیرم، نایین و فریدونشهر درگیر مسئله آب هستند که بسیج سازندگی به هر سه شهرستان وارد شد که آب را تصفیه کرده و به دست مردم رسانده است.

سرهنگ حسن عجمی افزود: در نایین تا کنون ۴۰ روستا از آب شرب سالم با کمک بسیج سازندگی برخوردار شدند.

او با اشاره به اقدامات بسیج سازندگی در مسکن محرومان گفت: گروه‌های جهادی در سطح استان خانه‌های محرومین را شناسایی کرده و آن چه در توان دارند برای اتمام مسکن محرومین به کار می‌گیرند.

سرهنگ عجمی با اشاره به بهسازی کانال آب، ساخت استخر و ذخیره آب، آبیاری کشاورزی برای کمک به کشاورزان، عنوان کرد: یک طرحی بسیج سازندگی با حمایت‌های حوزه‌های دانش‌آموزی و دارای کل دانش‌آموزی در استان با عنوان طرح شهید عجمیان را آغاز کردند که به ۵۵۰ مدرسه کمک‌هایی برای آماده‌سازی انجام شد.


رئیس سازمان بسیج سازندگی استان اصفهان عنوان کرد: ۴ هزار و ۴۰۰ تن قیر وارد استان برای اسفالت جاده بین مزارع و بین روستا‌ها شد؛ یکی از این راه‌های بین مزارع؛ منطقه پرزان بود که خودرو وارد این مزارع برای جمع‌آوری محصول نمی‌شد، اما هم اکنون با اسفالت شدن این مسیر، این مزارع مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • فعالیت گروه جهادی منجی در امین شهر
  • محرومیت زدایی از ماموریت‌های گروه‌های جهادی برای کمک به مردم
  • بسیج سازندگی پای کار مسکن محرومین
  • ارائه خدمت ۱۹۵ گروه جهادی در استان چهارمحال و بختیاری
  • اجرای ۲۰۰ عنوان ویژه برنامه درهفته بسیج سازندگی در گیلان
  • اجرای ۱۰۲۵ عنوان برنامه خدمت‌رسانی در هفته بسیج سازندگی فارس
  • اجرای ۲۰۰عنوان برنامه به مناسبت هفته بسیج سازندگی درگیلان
  • تأمین آب ۱۲۰ روستای کهگیلویه و بویراحمد
  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • رسالت بسیج، تسهیل خدمت‌رسانی به مردم است