Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@17:02:22 GMT

قدرت هیأت رئیسه مجلس کاهش یابد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۸۴۱۹

قدرت هیأت رئیسه مجلس کاهش یابد

مسعود رضایی نماینده ادوار مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری فارس، در مورد لزوم اصلاح در آیین نامه داخلی مجلس ضمن اشاره به قدرت زیاد هیئت رئیسه مجلس گفت: هیئت رئیسه قدرت زیادی دارد که باید در اصلاحات آیین نامه داخلی این اختیارات کاهش یابد. معتقد هستم این قدرت باید در دست اکثریت مجلس باشد نه تعداد محدودی که عضو هیئت رئیسه مجلس هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضایی با اشاره به بررسی بودجه در مجلس افزود: بررسی بودجه باید زودتر شروع شود، رسیدگی به این امر خطیر در نیمه دوم سال امر مبارکی نیست چرا که مصادف شدن با ایام آخر سال  باعث می شود برخی از موارد بودجه با عجله بررسی شود.

وی گفت: یکی از اصلاحاتی که باید در آیین نامه داخلی مجلس صورت بگیرد اولویت بندی در بررسی لوایح و طرح ها است، باید ساز و کاری اندیشیده شود تا مسائلی که بیشتر مورد نیاز مردم هستند مطرح گردند.

رضایی با اشاره به حجم زیاد تذکرات و اخطارهای صحن  مجلس گفت: این موضوع موجب اتلاف وقت مجلس می‌شود و یکی از مشکلات فعلی آیین نامه داخلی مجلس است چراکه در بسیاری از تذکرات بحث‌هایی که دارای ارزش زیادی  نیستند مطرح می شود.

وی افزود: برای حل این مشکل باید قانونی وضع کرد تا تذکرات، قبل از مطرح شدن در صحن  توسط کمیسیون هایی که نگاه حقوقی در آنها غالب است بررسی شود و پس از تایید، در صحن مطرح شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مسعود رضایی اصلاح آیین نامه داخلی مجلس نماینده ادوار مجلس آیین نامه داخلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۴۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس

به گزارش خبرنگار مهر، «علی کریمی فیروزجایی» عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در جلسه نوبت عصر امروز (دوشنبه ۱۰ اردیبهشت ماه) صحن مجلس، اعلام کرد: سردار احمدرضا رادان، فرمانده کل انتظامی کشور طی پیامی از نمایندگان، اعضای کمیسیون فرهنگی و به ویژه از هیات رئیسه و رئیس مجلس شورای اسلامی به جهت صدور بیانیه حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب تشکر کرد.

کد خبر 6092229 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • قدردانی فرمانده کل انتظامی کشور از نمایندگان مجلس
  • قدردانی و تشکر سردار رادان از نمایندگان مجلس
  • قدردانی «سردار رادان» از نمایندگان مجلس
  • تنها «حمل» دارو از طریق سکوی اینترنتی است/ به هیچ وجه «فروش» دارو مطرح نیست
  • مخالفت عضو هیئت رئیسه مجلس با جدایی ری از تهران
  • تقاضای بررسی لایحه توسعه سواحل مکران اعلام وصول شد
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • التهابات بازار خودرو، ارز و مسکن کاهش می‌یابد
  • لغو محدودیت اعطای پایه‌های تشویقی اعضای هیات علمی