Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@16:17:15 GMT

چطور زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۸۵۳۸

چطور زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر زبان یکی از ابزارهای اصلی برای برقراری ارتباط با دیگران است. به وسیله زبان می‌توانید احساسات، ایده‌ها، خواسته‌ها و غیره را به دیگران منتقل کنید. در این راستا زبان انگلیسی به عنوان زبان بین‌المللی در بین کشورهای دنیا شناخته شده است و کاربرد فراوانی دارد. به‌طوری که با استفاده از زبان انگلیسی می‌توانید به اقصی نقاط جهان سفر نموده و با مردم ارتباط برقرار کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این ویژگی بارز موجب شده تا کلاس آنلاین زبان انگلیسی طرفداران زیادی در میان کاربران ایرانی و خارجی پیدا کند. علاوه بر این با استفاده از آموزش آنلاین زبان انگلیسی، بدون محدودیت زمانی و مکانی می‌توانید این زبان کاربردی و بین‌المللی را فرا بگیرید. در ادامه به بیان مطالبی در زمینه اهمیت آموزش زبان و روش‌های آموزش آنلاین زبان می‌پردازیم.

اهمیت یادگیری زبان انگلیسی

در دنیای امروزی فراگیری زبان‌های بیگانه در کنار زبان مادری یک مزیت محسوب می‌شود. این در حالیست که در مسائل مختلفی نظیر آموزش، پزشکی، تجارت، فناوری، سیاست، تکنولوژی و غیره از زبان انگلیسی استفاده می‌کتند. به همین سبب فراگیری زبان انگلیسی از اهمیت بالایی برخوردار است. لازم به‌ذکر است که در اکثر مقاطع دانشگاهی به ویژه رشته‌های فنی‌مهندسی و پزشکی آشنایی با زبان انگلیسی لازم و ضروری است. تمامی این عوامل دست‌به‌دست هم داده و برگزاری کلاس آنلاین زبان انگلیسی را به یک نقطه قوت در زمینه افزایش توانایی افراد برای خواندن مطالب لاتین و بهبود مکالمه انگلیسی تبدیل کرده است.

چرا باید زبان انگلیسی یاد بگیریم؟

آموزش زبان انگلیسی صرفاً برای سفر به کشورهای بیگانه نیست. بلکه برای تحصیل، استخدام و کسب درآمد در ایران نیز می‌بایست با زبان انگلیسی آشنایی داشته باشید. با اندکی تحقیق خواهید دید که بسیاری از افراد به عنوان مترجم و مدرس زبان انگلیسی در کشور مشغول به فعالیت هستند و از این طریق درآمد کسب می‌کنند. آنچه که موجب موفقیت این دسته از افراد شده، آشنایی و تسلط آنان بر زبان انگلیسی نسبت به سایر افراد جامعه است. بدین جهت با گذراندن دوره‌های آموزش آنلاین انگلیسی می‌توانید مهارت خواندن، نوشتن و مکالمه انگلیسی را در خود تقویت کرده و به یک مترجم حرفه‌ای تبدیل شوید.

مشکلات پیش‌روی فراگیری زبان انگلیسی

یکی از مشکلات اساسی در زمینه آموزش زبان و فراگیری آن عدم آشنایی افراد با نکات و قواعد گرامری زبان انگلیسی است. در این راستا با استفاده از کلاس آنلاین زبان انگلیسی، مشکلات گرامری برطرف شده و این فرآیند، یادگیری زبان را آسان‌تر می‌سازد. بعضی از نکات مهم در زمینه بهبود یادگیری قواعد گرامری و آموزش زبان عبارت است از:

فراگیری استثناها در زمینه خواندن، نوشتن و مکالمه زبان انگلیسی تلفظ صحیح کلمات آشنایی با معانی کلمات و زمان مناسب برای استفاده از آنها شناخت مترادف و متضاد کلمات آشنایی با اصطلاحات موجود در زبان انگلیسی

روش‌های یادگیری زبان انگلیسی

به‌طور کلی روش‌های مختلفی برای آموزش زبان انگلیسی وجود دارد. که فراگیران با توجه به محل زندگی، شرایط تحصیلی و کار نسبت به انتخاب روش موردنیاز و دلخواهشان اقدام می‌کنند. بعضی از کاربردی‌ترین روش‌های آموزش زبان عبارتند از:

۱- برگزاری کلاس آنلاین زبان انگلیسی

امروزه پیشرفت تکنولوژی در زمینه فناوری اطلاعات و گسترش شبکه اجتماعی باعث شده تا آموزش‌های آنلاین به یکی از روش‌های مؤثر و نتیجه بخش آموزشی در دنیا مبدل شود. به‌طوری که بسیاری از مؤسسات و مراکز آموزشی از این روش جهت ارائه آموزش‌های خود به فراگیران استفاده می‌کنند. در رابطه با کلاس آنلاین زبان انگلیسی نیز این امر صادق است و کلاس‌های آموزش آنلاین زبان انگلیسی تا به‌حال توانسته نیاز بسیاری از کاربران را در جهت فراگیری زبان انگلیسی برطرف سازد. شما نیز می‌توانید با استفاده از آموزش آنلاین زبان مهارت خواندن، نوشتن و مکالمه به زبان انگلیسی را در خود توسعه دهید. خاطر نشان می‌شود که این کلاس‌های غیرحضوری برای رفع مشکلات درس زبان در دوره متوسطه اول و دوم نیز مناسب‌اند و به وسیله این دوره‌های آموزشی مشکلات یادگیری زبان انگلیسی در بسیاری از دانش‌آموزان برطرف گردیده است.

۲- مراجعه به کلاس‌های حضوری آموزش زبان انگلیسی

بعضی از افراد تأثیر کلاس‌های حضوری را بر یادگیری زبان انگلیسی بیشتر می‌دانند. به همین سبب با مراجعه به مراکز آموزش زبان (کانون زبان) و طی دوره‌های مختلف (از مبتدی تا حرفه‌ای) نسبت به یادگیری زبان انگلیسی اقدام می‌کنند. در این روش برخلاف آموزش آنلاین انگلیسی شما به‌صورت حضوری در کلاس درس حاضر می‌شوید. با توجه به تعامل چهره به چهره بین مدرس و فراگیر میزان یادگیری افراد افزایش می‌یابد. اما توجه داشته باشید که کلاس آنلاین زبان انگلیسی نیز ویژگی و کارآیی خاص خود را دارد و با استفاده از آن می‌توانید زبان انگلیسی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن فرا بگیرید. علاوه بر کلاس‌های آنلاین می‌توانید از نرم‌افزارها و فایل‌های صوتی و تصویری کلاس آنلاین زبان انگلیسی جهت بهبود فرآیند یادگیری استفاده نمائید. اگر ساکن جنوب تهران هستید، یکی از بهترین آموزشگاه‌ها، آموزشگاه زبان فراست نوین است که می‌توانید برای فراگیری زبان‌های خارجی به این مرکز مراجعه کنید.

۳- تقویت شنوایی برای بهتر شنیدن و فراگیری زبان انگلیسی

یکی از روش‌های مؤثر و رایج در زمینه آموزش زبان انگلیسی، یادگیری زبان به صورت ضمنی و ناخودآگاه است. این روش آموزش زبان، زمانی محقق می‌شود که فرد حافظه شنیداری خود را تقویت نماید و فرآیند یادگیری زبان انگلیسی را سرعت ببخشد. بدین منظور می‌بایست به موسیقی و فایل‌های صوتی انگلیسی گوش فرا دهد. علاوه بر این فیلم‌های خارجی با زبان اصلی را تماشا نموده، تا با اصطلاحات و طرز تلفظ کلمات انگلیسی آشنا شود. با استفاده از این روش به‌طور ناخودآگاه لغات، لهجه‌ها، صداها و گرامر زبان انگلیسی را یاد می‌گیرد.

۴- کشف شباهت‌های زبان انگلیسی

یکی از دشوارترین قسمت‌های یادگیری هر زبان به ویژه زبان انگلیسی آشنایی با آواها و صداهای آن است. به‌عنوان مثل در زبان انگلیسی آواهایی استفاده می‌شود که ما در زبان مادری خود به‌هیچ عنوان با آنها سروکار نداریم. از این‌رو در زمینه بهبود سرعت و کیفیت یادگیری زبان، شناسایی شباهت‌ها و درک آنها اهمیت فراوانی دارد. در صورتی‌که قصد شرکت در کلاس زبان انگلیسی دارید، با دقت به صداها و آواها گوش کنید و شباهت‌های انگلیسی را یاد بگیرید.

۵- بکارگیری صحیح لغات در جمله‌ها و عبارت‌ها

همان‌طور که می‌دانید کلمات یک معنا دارند و تنها زمانی که در عبارت یا جمله قرار می‌گیرند، معنای متفاوتی ایجاد می‌شود. بدین ترتیب باید با آشنایی کامل نسبت به معنای لغات، از آنها به طور صحیح در جمله‌ها و عبارت‌ها استفاده کنید. در تمامی زبان‌های دنیا این امر صدق می‌کند و برای ساختن جملات و عبارات مناسب می‌بایست از لغت‌های صحیح و به‌جا استفاده کرد. در کلاس آنلاین زبان انگلیسی و سایر مراکز آموزش آنلاین زبان انگلیسی نحوه صحیح جمله‌سازی و استفاده از کلمات مناسب به فراگیران آموزش داده می‌شود.

جمع‌بندی

با توجه به اهمیت زبان انگلیسی در جامعه کنونی می‌توان گفت که فراگیری آن در بین اقشار جامعه مسئله‌ای بسیار مهم بوده به نحوی که اکثرخانواده‌ها، فرزندان خود را از سنین کم به کلاس آموزش زبان می‌فرستند. در سال‌های اخیر گسترش فناوری اطلاعات سبب شده تا کلاس آنلاین زبان انگلیسی به یک فرصت استثنایی برای علاقه‌مندان به زبان انگلیسی تبدیل شود تا به‌راحتی از این طریق بتوانند زبان بین‌المللی انگلیسی را یاد بگیرند. شما نیز می‌توانید با استفاده از روش‌های مختلف آموزش آنلاین زبان انگلیسی مهارت‌های خواندن، نوشتن و مکالمه را در خود تقویت نموده و توسعه دهید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کلاس‌های آنلاین زبان انگلیسی و دریافت مشاوره جهت شرکت در این کلاس‌ها می‌توانید به سایت فرالن به آدرس feralan.com مراجعه نمائید.

این مطلب یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد

کد خبر 5455283 محمدحسین سیف اللهی مقدم

منبع: مهر

کلیدواژه: آموزش زبان انگلیسی آموزش زبان خارجی آموزش آنلاین گروه صنعتی ایران خودرو سلامت پوست پوست زیبا ترموود دانلود جوکر کرم دست لاستیک میز اداری ثبت شرکت قهوه شهر تهران گروه خودروسازی سایپا میلگرد صنعت خودروسازی آموزش آنلاین زبان انگلیسی کلاس آنلاین زبان انگلیسی فراگیری زبان انگلیسی یادگیری زبان انگلیسی آموزش زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی زبان انگلیسی کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمی؛ همیشگی ترین عشق است

ایسنا/گیلان معلم یک مدرسه استثنایی با بیان اینکه شغل معلمی یک کار ویژه است در پاسخ به این سوال که آیا از این انتخاب راضی هستید؟ تاکید کرد: با علاقه شدید قلبی و با کمال میل این شغل را انتخاب کردم و هر روز با عشق سر کلاس می روم.

۱۲ اردیبهشت ماه؛ روز معلم؛ فرصت تجلیل از آموزگاران و دبیران، اساتید دانشگاه و همه آنهایی است که سهم و نقشی در آموزش، تعلیم و تربیت ما دارند. معلمان مدارس استثنایی از آن دسته شاغلان حرفه آموزش و پرورش هستند که عشق و علاقه چاشنی کارشان است وگرنه شاید نمی شد در این مسیر ثابت قدم بود.

در همین رابطه مرتضی عابدپور لنگرودی، معلم جوان ولی با تجربه یکی از مدارس استثنایی رشت در گفت‌وگو با ایسنا از زیبایی های شغلش می گوید.

 وی که متولد ۱۶ تیر ۱۳۶۹ در لنگرود گیلان است و از چندین دهه پیش ساکن رشت شده، در خصوص نحوه ورود به این حرفه اظهار کرد: کارشناسی عمران و ارشد ادبیات دارم و با توجه به روحیه جستجوگری که در وجودم بود از زمانی که توانستم وارد بازار کار شوم، مشاغل مختلفی را امتحان کردم ولی هیچ شغلی نمی‌توانست روح مرا اغنا کند و خستگی، چیزی بود که در وجودم باقی می‌ماند و در مدت کوتاهی سعی می کردم شغل دیگری را پیشه کنم.

 او که شاعر و منتقد ادبی است، گفت: بیش از یک دهه است که در انجمن‌ها و کلاس‌های ادبی، منتقد بودم و در دانشگاه‌ها و موسسات ادبی، تدریس داشتم تا اینکه دو سال پیش وارد مدرسه شدم و امسال به صورت رسمی معلم بچه‌های استثنایی شدم.

عابدپور با بیان اینکه شغل معلمی یک کار ویژه است و ویژه‌تر از آن دانش آموزان استثنایی هستند، در پاسخ به این سوال که آیا از این انتخاب راضی هستید؟ و آیا ممکن است که بعد از مدتی از این کار هم به شغل دیگری روی بیاورید؟ تاکید کرد: شاید اغراق نباشد اگر بگویم از معدود انسان‌های کره زمینم که از شغل خودم راضی هستم و با علاقه شدید قلبی و با کمال میل این شغل را انتخاب کردم و هر روز با عشق سر کلاس می روم.

وی افزود: شاید از بیرون اگر نگاه کنیم جز سختی در این شغل چیز دیگری نباشد، شاید عده‌ای به دنبال میز و مسئولیت باشند ولی من از آن نقطه فرار کردم و امروز آموزگار بچه‌هایی هستم که عادی نیستند، مثل بقیه نمی بینند، نمی شنوند حتی نمی توانند مثل بقیه راه بروند و حرف بزنند ولی مملو از عشق و مهر و احساس هستند.

عابدپور با تاکید بر اینکه در این شغل یک مِهر نانوشته بین معلم و شاگرد است، در پاسخ به این سوال که خستگی در این کار چقدر است؟ گفت: اگر قِلق کار را بلد باشی و بدانی با هر دانش آموز چطور باید رفتار کنی، نه تنها خسته نمی شوی، بلکه از آموزش دادن و بودن در کلاس لذت هم می بری.

 از این آموزگار می‌خواهم در یک جمله معلمی را تعریف کند، می‌گوید: نمی‌شود! با یک جمله نمی‌توان عظمت این شغل را بیان کرد.

عابدپور تاکید کرد: وقتی خداوند انسان را خلق کرد به او یاد داد و انسان توانست اسماء حسنی را بیان کند، در واقع اولین ارثی که انسان برد آموزش دادن و آموزش گرفتن بود و شاید همین باعث شد که انسان اشرف مخلوقات باشد.

این معلم تصریح کرد: در واقع معلمی شغل نیست بلکه یک فطرت است. انسان‌ها همواره و در هر حرفه و پیشه‌ای که باشند، معلم هستند. پدر و مادر وقتی به کودک خود آموزش می‌دهند، معلم هستند، هر کدام از ما در هر شغل و حرفه‌ وقتی نکته ای را آموزش می‌دهیم، معلم هستیم. معلمی مثل لذت بردن از زندگی، مثل دوست داشتن و عشق ورزیدن؛ بخشی از زندگی است. منتها در جامعه امروزی و بر اساس نیاز اجتماعی برای این شغل چهارچوب تعریف شده و حکم و فیش دارد.

این آموزگار در پایان با بیان اینکه سیستم آموزش و پرورش نیازمند تحول بنیادی به ویژه در سیستم آموزشی استثنایی است، تاکید کرد: به جز دانش آموزان نابینا، دانش آموزان مدارس استثنایی عمدتاً نمی‌توانند به دانشگاه بروند و بر اساس سیستمی که تعریف شده وارد دوره متوسطه نمی‌شوند بلکه دوره حرفه‌ای و پیش حرفه‌ای دارند.

وی افزود: شاید این دانش آموزان نخبه علمی نشوند ولی باید تلاش کنیم تا جایی که امکان فراگیری دارند، مهارت های زندگی را به آنها یاد بدهیم تا به عنوان یک شهروند مفید وارد جامعه شوند. لذا پشت میز و صندلی نشستن در کلاس درس زیاد مفید نیست بلکه حداقل دو روز در هفته باید با معلم خود به کارگاه بروند و بر اساس علاقه و توانمندی خودشان حرفه‌ای را یاد بگیرند این کار باعث می‌شود علاوه بر اعتماد به نفس، یک شغل هم یاد بگیرند تا بتوانند به یک شهروند برای خود کسب درآمد داشته باشند.

عابدپور تصریح کرد: بهترین وسیله آموزش برای بچه‌های استثنایی، بازی است البته نه بازی محض سرگرمی، بلکه فعالیتی که ذهن آنها را تقویت کند. این در حالی است که هنوز برای این مدارس زمین بازی مناسب تعریف نشده است و مثل بچه‌های عادی سر کلاس درس می‌نشینند.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • گفته و ها و ناگفته های معلمان در دیدار با رئیس‌جمهور
  • هوش مصنوعی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان
  • زبان برنامه نویسی پایتون چیست و چگونه می‌توان آن را یاد گرفت؟
  • معلمی؛ همیشگی ترین عشق است
  • از معلم‌بلاگری تا عجیب‌ترین هدیه‌ برای روز معلم!
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • افتتاح نمایشگاه فرصت‌های متنوع یادگیری در هفته گرامیداشت مقام معلم
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • مدرک تی تی سی چقدر هزینه دارد؟
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد