Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه انگلیس پس از تعیین شرط برای رفع تحریم‌ها علیه روسیه گفت که هرگونه حل و فصل بلندمدت جنگ اوکراین باید شامل بکارگیری مکانیسم اسنپ‌بک برای بازگرداندن تحریم‌ها باشد تا در صورت تکرار آنچه او تجاوز مجدد روسیه خواند، تحریم‌ها به طور خودکار اعمال شود.

 لیز تراس با ایراد سخنانی در مجلس عوام مدعی شد: ما نباید فقط پوتین را در اوکراین متوقف کنیم، بلکه باید به بلندمدت نیز نگاه و اطمینان حاصل کنیم که مذاکرات آینده منجر به تکرار اشتباهات گذشته نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما نمی توانیم اجازه دهیم پوتین از این تجاوز وحشتناک پیروز شود. پوتین باید در دیوان کیفری بین المللی مورد بازخواست قرار گیرد.

وی افزود: ‌ما باید اطمینان حاصل کنیم که پوتین دیگر هرگز نمی تواند به این شیوه تهاجمی ادامه دهد. به همین خاطر هرگونه حل و فصل بلندمدت جنگ اوکراین باید شامل بازگرداندن تحریم ها باشد تا در صورت تجاوز مجدد روسیه به طور خودکار اعمال شود.

 ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه گذشته (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۵ اسفند نیز عملیاتی نظامی که آن را "عملیات ویژه" خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو- کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد. درگیری ها در اوکراین و نیز واکنش ها به اقدام روسیه همچنان ادامه دارد.

رهبران جهان اواخر هفته گذشته در چارچوب اجلاس ناتو، گروه ۷ و شورای اروپا در بروکسل گردهم آمدند تا در خصوص موضوع اوکراین بحث کنند. گروه هفت و ناتو با صدور بیانیه هایی تاکید کردند که از هیچ تلاشی برای حمایت از اوکراین دریغ نخواهند کرد.

لیز تراس گفت؛ ما به همراه متحدانمان توافق کردیم که فشار بر پوتین را برای پایان دادن به جنگ وحشتناکش در اوکراین از طریق تحریم های سخت تر برای تضعیف اقتصاد روسیه ادامه دهیم.

وی با بیان اینکه قدرت تنها چیزی است که پوتین درک می کند، مدعی شد: تحریم های ما سال ها اقتصاد روسیه را به عقب می راند و به همین خاطر حیاتی است که این فشارها را افزایش دهیم.

وزیر امور خارجه انگلیس اضافه کرد: ما نمی توانیم منتظر جنایات وحشتناک تری در اوکراین باشیم. می دانیم که تاثیر تحریم ها به مرور زمان کاهش می یابد و به همین دلیل است که ما اکنون باید اقدام کنیم.

تراس بر همین اساس عنوان کرد: هفته آینده، وزرای خارجه ناتو برای پیگیری اظهارات رهبران دیدار خواهند کرد و من در هفته آینده به متحدان فشار خواهم آورد تا همه ما اقدامات بیشتری انجام دهند.

وی با بیان اینکه انگلیس متعهد شده که واردات نفت روسیه را تا پایان سال جاری پایان دهد افزود: ما باید درباره یک جدول زمانی مشخص با شرکای خود در سرتاسر گروه هفت برای پایان دادن به وابستگی دائمی به نفت و گاز روسیه توافق کنیم.

تراس در بخشی از اظهارات خود با بیان این ادعا که پوتین در مذاکرات صلح با اوکراین جدی نیست مدعی شد: او هنوز هم غیرنظامیان را در سرتاسر اوکراین به طور عمد بمباران می کند و به همین دلیل است که ما باید بیشتر تلاش کنیم تا مطمئن شویم که او شکست می خورد.

بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس هم پیشتر در سخنانی، بر لزوم شکست پوتین در جنگ اوکراین تاکید کرده بود. رئیس جمهوری روسیه نیز در واکنش به مواضع انگلیس، جانسون را دشمن شماره یک کشورش نامید.

/انتهای پیام

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: تحریم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۸۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در پنجمین مراسم تحلیف خود به عنوان رئیس جمهور این کشور اظهار کرد: منافع امنیت مردم روسیه بیش از هر چیز برای من اهمیت خواهد داشت. سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان به خاطر نسل های امروز و آینده تعیین خواهیم کرد.

وی افزود: انتخاب روس ها تاکیدی بر عزم آنها برای دفاع تزلزل ناپذیر از آزادی و منافع ملی روسیه است.

پوتین با تأکید بر اینکه روسیه گفت‌وگو با کشورهای غربی را رد نمی کند، انتخاب با آنهاست، اظهارکرد: گفت‌وگو درباره مسائل امنیتی و ثبات راهبردی امکان پذیر است، اما نه از موضع قدرت، بلکه فقط در شرایط مساوی. 

رئیس جمهور روسیه گفت: روسیه به همکاری با شرکای خود برای تشکیل نظم جهانی چندقطبی ادامه خواهد داد. اطمینان داریم که روسیه این دوره دشوار و حساس را با عزت پشت سر خواهد گذاشت و حتی قوی تر خواهد شد.

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • «پوتین» به چین و ترکیه سفر می‌کند
  • پوتین: سرنوشت روسیه را ما خودمان و تنها خودمان تعیین خواهیم کرد
  • روسیه سفرای انگلیس و فرانسه را احضار کرد
  • استقرار هزاران نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • استقرار ده ها هزار نیروی نظامی روسیه در اطراف شهر راهبردی اوکراین/ تنش شدید میان مسکو و کشورهای اروپایی با آغاز رزمایش اتمی روسیه
  • رهبر دموکرات‌های مجلس نمایندگان آمریکا از احتمال دخالت نظامی در اوکراین خبر داد
  • رهبر دموکرات سنا از احتمال اعزام نظامیان آمریکایی به اوکراین خبر داد
  • انتقاد روسیه از مواضع نخست‌وزیر انگلیس نسبت به اوکراین
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند