Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:37:32 GMT

۲۷۰ حلقه چاه غیر مجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۹۰۱۶

۲۷۰ حلقه چاه غیر مجاز در غرب خراسان رضوی مسدود شد

محمد ثابتی مقدم روز سه شنبه با بیان این مطلب به خبرنگار ایرنا گفت: این چاه‌های غیرمجاز آب با تلاش کارشناسان حقوقی و پس از دریافت دستور قضایی مسدود شده است.

وی اظهار داشت: طی سال‌های گذشته برداشت بی رویه آب سبب افت سطح آب‌های زیرزمینی شده است که بستن چاه‌های غیرمجاز نقش موثری در جلوگیری از این موضوع دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ثابتی مقدم افزود: با پایش کارشناسان امور آب سبزوار، حفر چاه‌های غیرمجاز آب در این منطقه طی سالهای گذشته بیش از ۶۰ درصد کاهش یافته است.

مدیر امور آب ناحیه سبزوار گفت: برای جلوگیری از برداشت بی رویه آب‌های زیرزمینی همه چاههای دارای پروانه کشاورزی در این منطقه به شمارشگر هوشمند مجهز شده‌اند که این موضوع بیش از ۲۰ درصد حجم برداشت آبهای زیرزمینی را کاهش داده است.

شش شهرستان سبزوار، جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در حوزه عملکرد امور آب ناحیه سبزوار قرار دارند که  ۱۸ درصد کل منابع آبی خراسان رضوی را در خود جای داده اند.

برچسب‌ها سبزوار کشاورزی مصرف غیر مجاز شرکت آب منطقه ای

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سبزوار کشاورزی مصرف غیر مجاز سبزوار کشاورزی مصرف غیر مجاز شرکت آب منطقه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است

مهدی اله پور مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی گفت: بر این اساس، هوای مناطق سرافرازان، سمرقند، امامیه، الهیه، خیام جنوبی، ویلا، نخریسی و طرق مشهد پاک است.

وی اضافه کرد: میانگین شاخص کیفیت هوا در ۲۴ ساعت گذشته با عدد ۵۵ نشانگر هوای سالم است و شاخص‌های یک تا ۲ ساعت گذشته نیز با عدد ۷۴ از شرایط سالم هوای این کلانشهر خبر می‌دهد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: هم اکنون کیفیت هوای ۱۵ منطقه دیگر دارای ایستگاه سنجش در مشهد در شرایط پاک تنفسی است.

اله پور افزود: به شهروندان توصیه می‌شود در روز‌های دارای هوای سالم و پاک، پیاده‌روی را با هدف حفظ سلامت خود ترک نکنند.

وی ادامه داد: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمد‌های غیر ضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • آغاز برداشت گل محمدی در شهرستان سبزوار
  • دستگیری شکارچیان غیرمجاز در منطقه هلن چهارمحال‌وبختیاری
  • کشف لوازم آرایشی و بهداشتی غیر مجاز در کاشان
  • ۴۳ روستای محروم خراسان رضوی از آب پایدار برخوردار شدند
  • کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه از ۵۰ میلیون مترمکعب فراتر رفت
  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • پیش‌بینی برداشت بالغ بر ۵۷۵ هزار تن‌ گندم آبی در خراسان رضوی
  • کاهش۱۰ درصدی کشت گل محمدی در خراسان رضوی به دلیل خشکسالی
  • بحرانی بودن کسری مخازن آبهای زیرزمینی تربت‌حیدریه
  • هوای هشت منطقه کلانشهر مشهد پاک است