Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «عصر ایران»
2024-04-27@23:08:18 GMT

شیرین‌کننده‌های مصنوعی و خطر ابتلا به سرطان

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۶۹۲۴۵

پژوهشگران فرانسوی دریافتند برخی از شیرین کننده‌های مصنوعی خطر ابتلا به سرطان را تا ۱۳ درصد افزایش می‌دهند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کارشناسان مؤسسه ملی تحقیقات بهداشتی و پزشکی فرانسه و دانشگاه سوربن پاریس رژیم غذایی و سلامت ۱۰۰ هزار نفر را در طول هشت سال پیگیری کردند. آن‌ها دریافتند که خطر ابتلا به سرطان در افرادی که به طور منظم شیرین کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند، به میزان قابل توجهی بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بالاترین خطر برای شیرین کننده‌های آسپارتام و آسه سولفام-K مشاهده شد که هر دو در انگلیس در محصولاتی مانند ماست و حتی پنیر استفاده می‌شوند. یافته‌ها نشان می‌دهد افرادی که مقادیر بیشتری (معمولاً ۷۹ میلی‌گرم در روز) شیرین‌کننده‌های مصنوعی مصرف می‌کنند، ۱۳ درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان قرار دارند.

در حالی که این نتایج نیاز به تکرار در سایر گروه‌های مقیاس بزرگ و مکانیسم‌های اساسی دارند که توسط مطالعات تجربی مشخص شده‌اند، اما آن‌ها بینش‌های مهم و جدیدی را برای ارزیابی مجدد مداوم شیرین‌کننده‌های افزودنی غذا توسط سازمان ایمنی غذای اروپا و سایر آژانس‌های بهداشتی در سطح جهان ارائه می‌کنند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تغذیه سرطان شیرینی شیرین کننده های مصنوعی خطر ابتلا به سرطان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، حسن شیخی، گفت:همه ساله با فرا رسیدن فصل گرما و تکثیر و فعالیت کنه‌ها، بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو که یک عفونت ویروسی و به شدت واگیردار است از طریق تماس با حیوان آلوده و در هنگام ذبح و تماس با امعاء و احشاء آلوده منتقل می‌شود. 

وی اظهارداشت: بنابراین کشتار دام‌ها در کشتارگاه و رعایت اصول بهداشتی در هنگام کشتار، نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری دارد.

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان ابرکوه، ادامه داد:گوشت دام‌های ذبح شده، باید ۲۴ ساعت و امعاء و احشای دام ۴۸ ساعت در دمای صفر تا ۴ درجه یخچال نگهداری شود تا با تغییراتی که پس از مرگ در بافت لاشه اتفاق می‌افتد این ویروس از بین برود، لذا از شهروندان خواست تا گوشت موردنیاز خود را از واحد‌های تحت‌نظر دامپزشکی خریداری کرده و یا از گوشت‌های بسته‌بندی شده هویت دار استفاده کنند.

وی در پایان از دامداران خواست در صورت مشاهده کنه از له کردن آن با دست به شدت پرهیز کنند.

دیگر خبرها

  • خواص شگفت‌انگیز پوست موز | چیزهایی که درباره این میوه پرخاصیت نمی‌دانید
  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • خطر افزایش ابتلا به تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در فصل گرم سال
  • این ویتامین از ابتلا به کبد چرب جلوگیری می‌کند
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • همایش روز جهانی اتیسم در رشت
  • آیا تمام مبتلایان به ویروس اچ پی وی به سرطان مبتلا می شوند؟ تفاوت واکسن گارداسیل و پاپیلوگارد
  • ۷ دلیل که باید انار بخورید
  • کنترل استرس و روش‌های خاص طب سنتی برای آن
  • تشخیص سه سرطان مرگبار با هوش مصنوعی