Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع سوری از بسته شدن همه راه‌های منتهی به اردوگاه الهول در الحسکه از سوی شبه نظامیان آمریکایی خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری سوریه(سانا)، شبه نظامیان قسد وابسته به واشنگتن همه راه‌های منتهی به اردوگاه الهول را بسته و مقررات منع آمد و شد در این منطقه برقرار کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این، منابع ویژه در گفت‌وگو با المیادین اعلام کرده بودند که درگیری‌هایی میان نیروهای امنیت داخلی مناطق کُردنشین سوریه موسوم به «آسایش» با افراد ناشناسی که احتمالاً از گروه تروریستی داعش باشند در اردوگاه آوارگان «الهول» در شرق الحسکه سوریه اتفاق افتاده است.

استقبال بی نظیر در حومه دمشق از روند آشتی ملی

منابع سوری اعلام کردند که روند رسیدگی به وضعیت افراد تحت تعقیب، متخلفان و فراریان از خدمت سربازی در مناطق مختلف سوریه ادامه دارد.

خبرنگار سانا گزارش داد: مرکز آشتی ملی در شهرک «عسال الورد» در حومه دمشق برای دومین روز متوالی شاهد استقبال بی نظیر است.

پیش از این هم روند آشتی ملی در مناطق دیگر با استقبال روبرو شده بود به طوری که سانا گزارش داده بود: دهها نفر از افرادی که به وضعیت آنها رسیدگی شده است، در مرکز سالن العامل در دیرالزور تاکید کردند که این حل و فصل فرصتی ارزشمند برای بازگشت آنان به زندگی عادی خود است.

خبرنگار سانا در شهرک «سبخه» در حومه شرقی استان رقه گزارش داده بود: با وجود موانع و اقدامات توسط شبه نظامیان (قسد) برای جلوگیری از رسیدن آنان به مراکز، تعدادی از افراد تحت تعقیب و فراریان از خدمت سربازی به این مرکز مراجعه کرده تا وضعیت خود را حل و فصل کنند.

تعدادی از افراد که وضعیت خود را حل و فصل کرده‌اند در این باره گفتند که این حل و فصل‌ها به راحتی و بدون هیچ مانعی انجام می‌شود.

در همین راستا، در حومه شرقی استان حلب در مراکز «دیرحافر» و«مسکنه»، شمار زیادی از افراد تحت تعقیب به روند حل و فصل پیوستند و تاکید کردند که خواستند از این فرصت ارزشمند برای بازگشت به زندگی عادی شان استفاده کرده‌اند، و در روند باسازی سهیم باشند.

پیش از این نیز استان درعا شاهد اجرای توافق مصالحه میان دولت سوریه و عناصر مسلح با میانجیگری روسیه بود. در پی این توافق، نیروهای ارتش سوریه، بدون درگیری وارد محله «درعا البلد» در شهر درعا و شهرک‌ها و شهرهای «نوی»، «الیادوده»، «مزیریب»، «طفس»، «تل شهاب»، «حوض الیرموک» و شهرک‌ها و روستاهای دیگر شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سوریه سوریه شبه نظامیان حل و فصل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۰۶۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند

در حمله افراد مسلح به نمازگزاران در مسجدی در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات واقع در غرب افغانستان هفت نفر به شهادت رسیدند.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه خبری آمو تی، افراد مسلح ناشناس شامگاه دوشنبه به مسجد امام زمان (عج) در شهرک اندیشه شهرستان گذره در هرات حمله کردند.

در پی این حمله مسلحانه که هنگام نماز مغرب و عشا روی داده است، دست کم هفت تن از نمازگزاران از جمله امام جماعت این مسجد، ۲ زن و یک کودک به شهادت رسیده و تعدادی هم مجروح شده‌اند.

تاکنون جزئیات بیشتری در این باره منتشر نشده و حکومت سرپرست طالبان در افغانستان نیز بیانیه‌ای در این خصوص منتشر نکرده است.

همچنین هنوز هیچ فرد یا گروهی مسئولیت این حادثه را برعهده نگرفته است.

دیگر خبرها

  • چرا روند کاهش وزن به نقطه «ثابت» می‌رسد؟
  • حمله رژیم صهیونیستی به حومه دمشق
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • بازخوانی یک جنایت
  • ادامه روند کاهشی نرخ سود بین بانکی+جدول
  • وقوع درگیری در کرانه باختری در جریان حمله نظامیان صهیونیست
  • هشدار جهانی نسبت به وخامت اوضاع غزه
  • حزب‌الله از انهدام یک تانک «مرکاوا» رژیم صهیونیستی خبر داد
  • درمان کسانی که زود از کوره در می‌روند
  • حمله افراد مسلح به نمازگزاران در هرات افغانستان؛ هفت نفر به شهادت رسیدند