Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، ششمین دوره این جشنواره در ۳۱ مارس ۲۰۲۲ برابر با ۱۱ فروردین ماه ۱۴۰۱ در هند برگزار می شود.

برگزیدگان بخش رقابتی این جشنواره در تاریخ بیست و هفتم مارس اعلام شدند و براساس آمار ارائه شده توسط وب سایت جشنواره، از میان تعداد بیشمار فیلم های ثبت نام شده از سراسر جهان  مستند وداع در تپه نقره ای در این جشنواره به رقابت می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این جشنواره بین اللملی در بخش های  مختلفی از جمله فیلم‌های داستانی  بلند و کوتاه، مستندهای کوتاه و بلند، انیمیشن و فیلم های دانشجویی برگزار می شود.  

این دهمین حضور  بین المللی رقابتی فیلم مستند «وداع در تپه نقره ای» است که پیش از این هم برنده جایزه‌های فراوانی از جمله بهترین مستند دهمین جشنواره بین المللی فیلم امید، جایزه سوم مستند جشنواره فیلم رسام، کاندیدای بهترین مستند شانزدهمین جشنواره بین المللی صلیب سرخ و منتخب کالاکری هند شده بود.

تصویربرداری این مستند ۲۰ دقیقه ای در سال ۱۳۹۸ آغاز شد و در سال گذشته تولید آن به پایان رسید.

این مستند روایتگر تلاش مجاهدانه مردم گمیشان برای نجات شهرشان در زمان سیل گلستان است.

در سیل سال ۹۸ گلستان ستاد بحران بخاطر شیب زمین درخواست تخلیه شهر گمیشان را صادر کرد اما مردم که تنها سرمایه خود را خانه هایشان می دانستند تصمیم گرفتند با همدلی و همکاری یکدیگر بیش از ۱۱ کیلومتر سیل بند ساختند.

فیلم مستند وداع در تپه نقره ای فراز و فرود این تصمیم را به نمایش درآورده است.

مستند ۲۰ دقیقه ای وداع در تپه نقره ای در سه محور تلاش مردم گمیشان برای ساختن سیل بند، تاثیری که روی مردم گذاشتند، وضعیت شهر و نیروهای مردمی بعد سیل را به تصویر کشیده است.

در ساخت مستند وداع در تپه نقره ای گیسو آزادروش طراحی و ترکیب صدا، سارا براتی تدوین، سهراب نوربخش و محمود نوری اصلاح رنگ و نور، مسعود کمی عکاسی و انجمن سینمای جوانان ایران تهیه کنندگی را به عنوان عوامل فیلم برعهده داشتند.

گمیشان با افزون بر ۸۰ هزار نفر جمعیت از شمال به کشور ترکمنستان، از جنوب به شهرستان ترکمن، از شرق به شهرستان آق قلا و از غرب به دریای خزر محدود می‌شود.

 به گزارش ایرنا؛ بین ۷۴ تا ۳۵۳ میلی متر باران در ۲۷ و ۲۸ اسفند ۹۷ و بیشتر در شرق گلستان و شهرستان های گالیکش، مینودشت، کلاله و رامیان بارید که پس از سرریز کردن سدهای بوستان و گلستان ابتدا گنبدکاووس را دچار مشکل کرد و در ادامه حجم آب ۲ میلیارد و ۱۵۰ میلیون متر مکعبی، شهرستان‌های آق قلا و گمیشان در غرب گلستان را به زیر آب برد  که علاوه بر خسارت مالی ۴۸ هزار میلیارد ریالی به بخش های مختلف استان، ۱۱ نفر از گلستانی ها را به کام مرگ کشاند.

برچسب‌ها هند گرگان گمیشان سینما گلستان مستند

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند گرگان گمیشان هند گرگان گمیشان سینما گلستان مستند جشنواره بین بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۴۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد

به گزارش جام جم آنلاین از ستاد خبری جشنواره رادیویی پژواک، پیرو موافقت علی بخشی زاده، معاون صدای رسانه ملی مبنی بر ایجاد دریافت آثار با موضوع «عملیات تنبیهی وعده صادق» در سومین دوره از جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک علاقه مندان می توانند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

برنامه سازان شبکه ها و صدای مراکز می توانند اثر خودشان را با موضوع عملیات تنبیهی وعده صادق در ساختار مستند یا ترکیبی، به مدت حداکثر ۲۰ دقیقه،  تا ۱۵ اردیبهشت به دبیرخانه سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک ارسال کنند.گفتنی است، هر شبکه و مرکز، مجاز به ارسال تنها یک اثر به دبیرخانه سومین جشنواره رادیویی پژواک است.

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • روایت سازنده مستند «مشتی اسماعیل» از شالیکاری
  • گفتگو با رتبه اول مستندنگاری جشنواره پژواک
  • پیش بینی کشت ۲۰ هزار هکتار پنبه در گلستان
  • امدادرسانی به ۲۸ خانواده سیل‌زده گلستانی
  • فراخوان ارسال آثار «عملیات تنبیهی وعده صادق» به جشنواره پژواک اعلام شد
  • ببینید | فراخوان ارسال آثار عملیات تنبیهی وعده صادق به جشنواره پژواک اعلام شد
  • درخشش رادیو فرهنگ در جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • چهارمین جشنواره پژواک بین المللی می‌شود
  • گزارش تصویری | سومین جشنواره ملی مستند رادیویی پژواک
  • برگزاری ۲۱۰ برنامه ویژه هفته کار و کارگر در گلستان