Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، شهرام خواجوی روز سه‌شنبه در نشست هماهنگی طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری افزود: مراحل اجرای این طرح از اواخر سال گذشته با تعیین ۲ هزار و ۲۰ محله کمتر برخوردار در کشور آغاز شده است که با نظر ستاد بازآفرینی شهری وزارت راه و شهرسازی ۱۷ محله کمتر برخوردار در شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن، فارسان، لردگان و سامان نیز در فهرست این طرح قرار گرفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی(ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بهزیستی به عنوان دستگاه‌های اصلی و متولی اجرای این طرح محسوب می‌شوند، تصریح کرد: ورزش و جوانان، شهرداری‌ها، اوقالف و امور خیریه، بیمه سلامت و  سپاه پاسداران نیز می‌توانند در همراهی با دستگاه‌های اصلی، برای اجرای برنامه‌های محرومیت‌زدایی از محلات اقدام کنند.

خواجوی با تاکید بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه معتمدین محلی و شکل دادن تشکل‌های محله‌ای برای بهبود ارائه خدمات در این طرح یادآور شد: انتظار می‌رود بخشداری‌ها و همچنین بهزیستی استان در زمینه صدور مجوز برای تشکل‌های محله‌ای همکاری لازم را داشته باشند.

مدیر دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: به زودی برای تشکیل خانه محله و تجمیع خدمات خانه‌های حمایتی دستگاه‌های اجرایی و همچنین تعیین مسوول خانه محله، شهردار کوچه و مسوول پهنه در محلات کمتر برخوردار، برنامه‌ریزی می‌شود تا روند فعالیت‌ها تسریع شود.

وی اقدامات آمایشی برای شناسایی نقاط ضعف، آسیب‌ها و مشکلات محلات را ضروری دانست و ایجاد انسجام و نظم‌بخشی در فعالیت‌های توسعه‌ای ویژه مناطق کمتر برخوردار، تقویت و تحکیم مدیریت جهادی، داوطلبانه و مومنانه، هم‌افزایی و هدایت صحیح منابع و شناسایی نیازمندان و ارائه مطلوب خدمات را از اهداف اجرای هماهنگی طرح توانمندسازی و تحول اجتماع‌محور محلات کمتر برخوردار بیان کرد.

هزار و ۱۵۹ خانواده کم‌بضاعت‌ در طرح توانمندسازی محلات استان شناسایی شد 

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست با اشاره به اینکه این نهاد سه محله کمتر برخوردار استان را برای اجرای طرح‌های‌ توانمندسازی‌ به صورت ویژه در نظر گرفته است، گفت: تاکنون یک هزار و ۱۵۹ خانواده نیازمند در این‌ محلاتِ واقع شده در شهرستان‌های‌ لردگان، بن و شهرکرد شناسایی شده‌اند.

جاسم محمدی افزود: با فعال شدن سه مرکز نیکوکاری در محلات هدف، مجموعه‌ای‌ از خدمات در حوزه‌های مختلف همچون معیشت، مسکن، اشتغال و فرهنگی به خانواده‌های شناسایی شده، ارائه می‌شود.

وی به هزینه اعتباری نزدیک به ۲۰ میلیارد ریال برای توانمندسازی جامعه هدف کمیته امداد در محلات کمتر برخوردار در سال ۱۴۰۰ اشاره و تصریح کرد: برای دستیابی هر چه بهتر به اهداف طرح لازم است علاوه بر توجه به فرصت‌های نهفته در محلات و نیروهای بومی، بانک اطلاعاتی جامعی از نیازمندی‌ها و توانمندی‌های هر محله‌ تهیه شود.

محمدی ضرورت توجه به اشتغال و کارآفرینی در محلات کمتر برخوردار را یادآور شد و ادامه داد: در صورتی که وظایف هر یک از دستگاه‌های‌ متولی در چارچوب‌ طرح توانمندسازی‌ تعریف شود، شرایط برای خدمت‌رسانی‌ نیز تسریع می‌شود.

به گزارش ایرنا، دیگر حاضران در این نشست از جمله مسوولان هلال احمر، راه و شهرسازی، بیمه سلامت، امور شهری و شوراها و ستاد اجرایی فرمان امام درباره جزئیات طرح توانمندسازی تحول اجتماع‌محور محلات کمتر برخوردار نظراتی را ارائه کردند که لزوم تعیین دبیرخانه، امکان بازنگری در تعداد و فهرست ۱۷ محله تعیین شده در استان، ضرورت اقدامات آمایشی و اولویت‌بندی نیازهای هر یک از محلات، ارائه بیمه سلامت برای تمامی افراد ساکن در محلات کمتر برخوردار و چگونگی همسان‌سازی طرح بازآفرینی محلات با طرح جدید از جمله این نظرات به شمار می‌رود.

برچسب‌ها مناطق محروم چهارمحال وبختیاری محرومیت محلات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناطق محروم چهارمحال وبختیاری محرومیت مناطق محروم چهارمحال وبختیاری محرومیت محلات محلات کمتر برخوردار چهارمحال و بختیاری طرح توانمندسازی محله کمتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۵۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز چهارمحال و بختیاری؛ قطره گفت: برای امروز رگبار و رعد و برق، وزش باد به نسبت شدید و تگرگ پیش بینی شده است.
وی افزود: آبگرفتگی معابر، بالا آمدن آب رودخانه‌های فصلی و سیلابی شدن مسیل‌ها و لغزندگی سطح جاده‌ها از پیامد‌های این سامانه بارشی است.
به گفته کارشناس هواشناسی استان بیشترین فعالیت این سامانه بارشی برای شهرستان‌های کوهرنگ، اردل، فارسان، کیار، لردگان، خانمیرزا و فلارد پیش بینی شده است.

دیگر خبرها

  • ثبت بیش از ۳ هزار مورد تغییر نام در چهارمحال و بختیاری
  • تأمین برق طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری
  • خبر‌های ورزشی ۱۹ اردیبهشت چهارمحال و بختیاری
  • پیش بینی وزش باد شدید در چهارمحال و بختیاری
  • توانمندسازی ۳۰ هزار دختر تحت حمایت کمیته امداد
  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • لغزندگی محور‌های مواصلاتی در چهارمحال و بختیاری
  • استفاده از ظرفیت بنیاد علوی در توانمندسازی اقتصادی مناطق کمتر توسعه‌یافته
  • فعالیت سامانه بارشی جدید امروز در چهارمحال و بختیاری
  • وقوع ۱۹ حادثه در چهارمحال و بختیاری