Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@15:09:29 GMT

فوت نوجوان 16 ساله بر اثر غرق‌ شدن در رودخانه زاینده‌رود

تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۱۷۶۹

فوت نوجوان 16 ساله بر اثر غرق‌ شدن در رودخانه زاینده‌رود

فرهاد کاوه آهنگران، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حادثه غرق‌شدگی در اصفهان اظهار داشت: ساعت ۱۱ و ۵۹ دقیقه امروز، نهم فروردین، احتمال غرق‌شدگی فردی در رودخانه زاینده‌رود در حوالی پل بزرگمهر از سوی یکی از شهروندان به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اطلاع داده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بلافاصله و در کمترین زمان ممکن، اکیپ‌های غواصی سازمان به میدان بزرگمهر اعزام شدند و از آنجایی که مکان دقیق این اتفاق به اطلاع نیروهای سازمان نرسیده بود، از دو سوی پل به جستجو پرداختند و تنها طی ۲ دقیقه، این نوجوان را از آب بیرون کشیدند.

کاوه آهنگران با بیان اینکه پس از پیدا کردن این نوجوان عملیات امداد و نجات و احیا بر روی این نوجوان انجام شد، بیان کرد: بلافاصله عملیات احیا این نوجوان آغاز شد و عوامل اورژانس نیز به محل رسیدند و عملیات احیا را ادامه دادند؛ این نوجوان سریعاً به مرکز درمانی الزهرا منتقل شد و با وجود آنکه در ابتدا ۳۰ درصد از نبض نوجوان بازگشته و امیدها برای زندگی دوباره او قوت گرفت، اما در نهایت تلاش‌های انجام شده نتوانست مانع از نجات این نوجوان شود.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: نوجوان جان‌باخته به همراه دوستانش در پارک در حال بازی بوده‌اند که توپ‌شان داخل رودخانه می‌افتد و وی بدون اینکه از مهارت کافی برای شنا کردن برخوردار باشد، برای خارج کردن توپ، وارد آب می‌شود که جریان رودخانه جانش را می‌گیرد.

وی عنوان کرد: از ابتدای جریان آب در رودخانه زاینده‌رود گشت‌های امداد و نجات آتش‌نشانی در مسیر رودخانه فعال بوده و این اتفاق نخستین حادثه در این بازه زمانی بوده است.

کاوه آهنگران تصریح کرد: از شهروندان و مسافران می‌خواهیم به هیچ عنوان وارد رودخانه نشوند و به ظاهر آرام آب توجه نکنند، چرا که در بستر رودخانه، فشار آب زیاد است و خطر غرق شدن، شدیداً وجود دارد.

 سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان ادامه داد: به عموم شهروندان و مسافران توصیه می‌کنیم در صورت بروز حوادثی از این دست، بدون درنگ با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی تماس گرفته و زمان را از دست ندهند.

عملیات احیا موفق نبود

عباس عابدی، سخنگوی اورژانس اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به حادثه غرق‌شدگی گفت: در پی تماس و درخواست آتش‌نشانی مبنی بر غرق شدگی جوان حدود ۱۶ ساله در زیر پل بزرگمهر اصفهان امدادگران این سازمان به محل اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: پس از نجات و تحویل این جوان توسط آتش‌نشانان، وی در حین احیا به بیمارستان الزهرا منتقل شد، با وجود تلاش نیروهای اورژانس برای احیای مصدوم و بازگرداندن آن به زندگی، عملیات احیا موفقیت‌آمیز نبود.

انتهای پیام/۶۳۱۰۱/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: فرهاد کاوه آهنگران سخنگوی سازمان آتش نشانی اصفهان غرق شدن در زاینده رود فوت نوجوان 16 ساله عملیات امداد و نجات سخنگوی اورژانس اصفهان احیای مصدوم سازمان آتش نشانی عملیات احیا غرق شدگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۱۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال

خادمیان  گفت: در یک سال گذشته ۵۲۸ مورد آتش‌سوزی و یک‌هزار و ۵۰ مورد عملیات امداد و نجات در این شهرستان رخ داده است. 

وی از ۲۷ هزار و ۴۷۳ تماس با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در سال ۱۴۰۲ خبر داد و افزود: در مجموع این تماس‌ها، طی این یک سال به ۷۱۱ ساعت و ۲۷ دقیقه و ۲۴ ثانیه عملیات اطفاء و امداد و نجات انجامیده است.

سرپرست سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان تصریح کرد: میانگین رسیدن به محل حادثه طی این عملیات‌ها ۴ دقیقه و ۱۱ ثانیه بوده است.  

وی با اشاره به مهمترین دلایل تماس‌ها با آتش‌نشانی سمنان عنوان کرد: آتش نشانان سمنان در مجموع طی این یک سال ۵۲۸ مورد حادثه آتش‌سوزی را پوشش دادند که علل حریق‌های به ترتیب شامل‌ بی‌احتیاطی، نقص فنی خودرو، اتصالی برق و ... بوده است.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • ۳۴۴ عملیات موفق برای نجات شهروندان زاهدانی از سیلاب انجام شد
  • انجام ۲۷۲ عملیات امداد و نجات توسط آتش نشانی شیراز
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه ارومیه؛ جسد یک نفر پیدا شد
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌ از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • غرق شدن ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه/جسد یکی‌از غرق شدگان پیدا شد+فیلم
  • نجات کودک ۳ ساله از چاه ۷ متری در شیراز
  • ۲ نفر در رودخانه نازلو ارومیه غرق شدند
  • دو نفر در رودخانه نازلوچای ارومیه غرق شدند/ آغاز جستجوی غرق‌شدگان توسط تیم غواصی
  • میانگین ۴ دقیقه‌ای رسیدن به محل آتش‌سوزی‌ها در سمنان/ گرفتن ۲۱۴ حیوان موذی در یک سال
  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان