Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی شرکت آب منطقه ای تهران، مصطفی عباسی با اعلام این خبر اظهار داشت: با تلاش گروه گشت و بازرسی آب های سطحی این امور، در راستای قانون توزیع عادلانه آب و در ادامه برخورد با ساخت و سازها و فنس کشی های غیر مجاز، ۳۷ فقره دیوارکشی و بنای احداثی در زمین های حاشیه رودخانه سیاهرود به مساحت پنج هکتار با اخذ دستور قضایی طی ۲ روز کاری رفع تصرف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی یادآور شد: رودخانه ها یکی از مهمترین منابع تامین آب آشامیدنی و تغذیه کننده سفره های زیرزمینی و همچنین مجرای عبور سیلابها است که باید از آنها به عنوان انفال عمومی و ثروت ملی حفاظت کرد.

عباسی افزود: امور منابع آب دماوند بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

رفع تصرف بخشی از بستر رودخانه سیاهرود دماوند

مدیر امور منابع آب دماوند از رفع تصرف حدود ۶۰۰ متر از بستر رودخانه سیاهرود در محدوده عملکرد این امور خبر داد و خاطرنشان کرد: با تلاش کارشناسان حقوقی و فنی و اکیپ گشت و بازرسی منابع آب های سطحی امور منابع آب دماوند و پس از انجام کارشناسی های لازم با اخذ دستور قضایی، ۶۰۰ متر از بستر رودخانه سیاهرود در محدوده روستای آردینه رفع تصرف شد.

وی ادامه داد: این اقدام در راستای اجرای قانون توزیع عادلانه آب و جلوگیری از دست اندازی افراد سودجو به زمین های ملی بستر مجاری آب های سطحی و همچنین پیشگیری و جلوگیری از بروز خسارات جانی و مالی در سیلاب های احتمالی انجام شد.

مدیرامور منابع آب دماوند اعلام کرد: این تصرفات شامل فنس و پایه های احداث شده در بستر رودخانه سیاهرود با اخذ دستور قضایی تخریب و از ید متصرفان و افراد سودجو خارج شد.

رفع تصرف بخشی از بستر و حریم مسیل فیلستان در ورامین

مدیر امور منابع آب ورامین از رفع تصرف بخشی از بستر و حریم مسیل فیلستان در حدوده عملکرد این امور خبر داد.

محمد داودی با اعلام این خبر، اضافه کرد: طبق گزارش کارشناسان واحد آب های سطحی این شرکت، هنگام گشت و بازرسی از شهرستان قرچک، مشخص شد شخصی مبادرت به  فنس کشی غیر مجاز در داخل بستر و حریم مسیل فیلستان واقع در روستای صالح آباد از توابع شهرستان قرچک کرده است که این اقدامات موجب انسداد و کاهش ظرفیت آبگذری مسیل مذکورشده بود.

وی افزود: در راستای قانون توزیع عادلانه آب و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در بستر و حریم رودخانه های استان تهران، پس از ابلاغ اخطاریه ای با قید فوریت توسط کارشناسان واحد آب های سطحی به متخلف، با پیگیری های به عمل آمده و اخذ حکم قضایی، محدوده تصرف شده با هزینه شخص متصرف، آزاد سازی شد.

داودی با اشاره به نقش رودخانه ها به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب آشامیدنی، اضافه کرد: با این اقدام در مجموع مساحتی در حدود ۹۶۳ متر مربع از بستر و حریم مسیل فیلستان در محدوده موصوف رفع تصرف و از ید افراد سودجو خارج شد.

مدیر امور منابع آب ورامین خاطرنشان کرد: این امور با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه منابع آب های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

برچسب‌ها شهرستان دماوند شرکت آب منطقه ای تهران استان تهران ورامین منابع طبیعی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرستان دماوند شرکت آب منطقه ای تهران استان تهران شهرستان دماوند شرکت آب منطقه ای تهران استان تهران ورامین منابع طبیعی امور منابع آب دماوند آب های سطحی رفع تصرف تصرف شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۶۹۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی گفت: شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، کریم علی‌نژاد، امروز _شنبه هشتم اردیبهشت_ در همایش بزرگ شوراهای اسلامی شهرستان خوی اظهار کرد: شوراها از ارکان مردم سالاری دینی و حاصل خون شهدا هستند.

وی افزود: مدیریت شهرها و روستاها به عهده شوراهاست که نمایندگان مردم هستند و در خصوص مصالح شهر و روستا تصمیم می‌گیرند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان خوی با اشاره به تسهیلات بانکی برای احداث و تعمیر و نوسازی منازل روستایی، گفت: در روستاها برای منازلی که نیاز به تعمیر یا بازسازی دارند از طرف بنیاد مسکن و بانک‌ها تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است و ما آماده هرگونه همکاری در راستای دریافت این تسهیلات توسط روستاییان عزیز هستیم.

علی‌نژاد نسبت به تصرف منابع طبیعی توسط عده‌ای هشدار داد و خاطرنشان کرد: منابع و مراتع از آن همه مردم هستند و شوراها دقت کنند که این منابع توسط برخی اشخاص مورد تصرف غیرقانونی قرار نگیرند.

کد خبر 748403

دیگر خبرها

  • کرمان/ فوت پسربچه ۵ ساله در سایه اهمال کاری‌ ها
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • رفع تصرف ۸۰۰۰ متر از اراضی ملی در رحیم آباد رودسر
  • استمرار اقداماتی در راستای ساماندهی کشف رود
  • رفع تصرف ۵ هزار متر مربع از زمینهای ملی خواف
  • رفع تصرف ۱۲۰۰ متر مربع از اراضی ملی در رضوانشهر
  • رفع تصرف ۲۸۰۰ مترمربع از اراضی ملی شهرستان جیرفت
  • شوراها از ارکان مردم‌سالاری دینی هستند
  • رفع تصرف اراضی ملی در رضوانشهر
  • پاکسازی ۳ کیلومتر از حریم رودخانه در ساوجبلاغ