Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شهروندان خواست ضمن پرهیز از پرداخت هرگونه وجهی به عنوان بیعانه برای رزرو منزل، ویلا و سوئیت در ایام تعطیلات نوروز، تاکید کرد که حتما از اقامتگاه‌های مجوزدار اقدام به رزرو کنند.

سرهنگ علی عباسی کسانی گفت: با توجه به افزایش تقاضای شهروندان جهت رزرو باغ و ویلا در روز‌های تعطیلات سال نو و مخصوصا روز طبیعت، کلاهبرداران سایبری اقدام به درج آگهی با تصاویر جذاب و قیمت ارزان در سایت‌های واسطه‌گر اینترنتی کرده و مبالغی را بابت رزرو این اماکن دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته کسانی، قربانیان پس از واریز وجه و مراجعه به محل متوجه کلاهبرداری شده و فرد کلاهبردار دیگر پاسخگوی تماس آن‌ها نخواهد بود.

سرهنگ کسانی به کاربران هشدار داد: افرادی که قصد دارند از طریق فضای مجازی و به ویژه سایت‌های درج آگهی به دنبال اجاره باغ و ویلا برای گذراندن تعطیلات نوروز باشند باید پس از رویت محل مورد نظر و اطمینان از صحت موضوع مبلغ را پرداخت و از واریز هرگونه وجهی به عنوان بیعانه خودداری کنند.

 سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

کسانی گفت: شهروندان همچنین در صورت نیاز می‌توانند گزارش موارد مشکوک را در سامانه پاسخگویی به فوریت‌های سایبری و یا شماره تماس ۰۹۶۳۸۰ به‌صورت ۲۴ ساعته با همکاران ما در میان بگذارند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا کرمانشاه هشدار پلیس فتا کرمانشاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۲۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از زومیت، میلیون‌ها دستگاه در سراسر دنیا در برابر بدافزار رهاشده PlugX USB آسیب‌پذیرند. این بدافزار خطرناک، تکثیرپذیر است و ردپای آن در بازه‌ای ۶ ماهه از سپتامبر ۲۰۲۳ (شهریور ۱۴۰۲) در حدود ۲٫۵ میلیون آدرس IP آشکار شده است.

بنا بر گزارش مؤسسهٔ امنیتی سکویا (Sekoia) بیش از ۸۰ درصد از تمامی دستگاه‌های آلوده‌شده به بدافزار PlugX USB مربوط به ۱۵ کشور بوده‌اند که نیجریه، هند، چین، ایران، اندونزی، بریتانیا، عراق و آمریکا به‌ترتیب در رتبه‌های اول تا هفتم قرار گرفته‌اند. بدافزار PlugX USB درمجموع کامپیوترهای ۱۷۰ کشور را آلوده کرده است.

بدافزارهای USB پیشین، معمولاً کشورهایی را تحت تأثیر قرار می‌دادند که بین دستگاه‌های آن‌ها شباهت‌هایی مشاهده می‌شد، مثلا بدافزار RETADUP بیشترین نرخ نفوذ به سیستم‌ها را در کشورهای اسپانیایی‌زبان ثبت کرده بود؛ اما این گفته برای PlugX USB صدق نمی‌کند.

محققان شرکت سکویا می‌گویند که بدافزار PlugX USB از طریق دستگاه‌های ذخیره‌سازی یواس‌بی (فلش‌مموری) به‌راحتی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود. بررسی‌های سکویا نشان می‌دهد که روزانه حدود ۹۰هزار تا صدهزار دستگاه به PlugX USB آلوده می‌شوند.

سکویا از شرکت‌های امنیتی و دولت‌ها درخواست کرده تا از طریق راهکاری خاص که به ارسال دستور متنی وابسته است، به حذف PlugX USB از کامپیوترها کمک کنند؛ اما این راهکار کاملاً کارساز نیست و امکان آلوده شدن مجدد سیستم‌ها وجود دارد؛ زیرا PlugX USB از طریق دستگاه‌های یواس‌بی بین سیستم‌ها منتقل می‌شود.

بدافزار PlugX حداقل از سال ۲۰۰۸ استفاده می‌شده و عمدتا برای جاسوسی و دسترسی به سیستم‌ها از راه دور کاربرد داشته است. حتی از آن برای حمله به دولت‌ها و سازمان‌های سیاسی در آسیا و سپس غرب استفاده شده است. محققان باور دارند که کد منبع PlugX در سال ۲۰۱۵ فاش شده است.

فعلاً راهکار مشخصی برای مقابله با PlugX وجود ندارد. تنها توصیه مفید، آن است که از اتصال دستگاه‌های ناشناس USB به کامپیوتر خود جلوگیری کنید.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901335 ذوالفقار دانشی

دیگر خبرها

  • سفر با قطار و هتل، یکجا رزرو کن، آسوده‌تر سفر کن
  • هشدار سایبری: از USB نامطمئن استفاده نکنید، بدافزار خطرناک PlugX در حال گسترش است
  • دستگیری کلاهبرداران ۲۰۰ میلیاردی با ۱۹ شاکی در کردستان
  • مصوب نشدن بودجه شهرداری موجب اخلال در ارائه خدمات به شهروندان می‌شود
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • برگزاری میز خدمت پلیس فتا خوزستان در اهواز
  • عامل کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس دستگیر شد | ویدئو
  • کتک زدن مردم با زنجیر در اتوبوس؛ متهم دستگیر شد
  • ساعت پخش زنده بازی چلسی و استون ویلا از تلویزیون+ شبکه ورزش و پخش آنلاین
  • رزرو هتل میلان ویلا آیدا