Web Analytics Made Easy - Statcounter

آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی نماینده مردم کهگیلویه وبویراحمد در مجلس خبرگان رهبری با حضور در روستای اسلام آباد میان کوه فلارد در استان چهارمحال و بختیاری، ضمن تسلیت به خانواده اعظم اسابه، یاد و خاطره این بانوی فداکار را گرامی داشت.   خانم اعظم اسابه، مادر قهرمان بختیاری که برای نجات جان فرزندان خردسال همسایه اش در عسلویه دل به آتش زده بود، پس از حدود ۲ هفته جدال با مرگ، به علت شدت جراحات ناشی از سوختگی درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  اعظم اسابه‌ی ۳۱ ساله که مادر ۳ فرزند بود او و خانواده اش از ۷ سال قبل، از روستای دشت پاگرد از توابع بخش فلارد ِ شهرستان لردگان در استان چهارمحال و بختیاری برای امرار معاش راهی روستای بزباز در حوالی شهرستان عسلویه در استان بوشهر شده بودند.   آن‌ها در آنجا به همراه یک همسایه‌ی دیگر در ساختمانی دو واحدی زندگی می‌کردند که در طبقه‌ی پایین آن یک مغازه‌ی شارژ سیلندر گاز بود.   چهارم اسفند ماه پارسال بر اثر ترکیدگی شیر مخزن گاز مغازه‌ای که خانواده‌ی اعظم و همسایه شان در بالای آن زندگی می‌کردند، گاز همه‌ی فضای خیابان را پر کرد.   اعظم فرزندان خود را به سرعت به بیرون از ساختمان آورد، اما متوجه شد از زن همسایه و دختران دوقلوی ۱۱ ماهه‌ی او، شادی و شیدا خبری نیست.    او که می‌دانست جان آنان در خطر است، خود را به خانه‌ی همسایه رساند. مادر دوقلو‌ها شادی را برداشت و از راه پله به بیرون خانه حرکت کرد و اعظم هم شیدا را در آغوش گرفت، اما موج گاز ناشی از ترکیدن مخزن وارد ساختمان شد مادر دوقلو‌ها و شادی نجات پیدا کردند، اما اعظم و شیدا اسیر آتش شدند.   آتش که خاموش شد، اعظم و شیدا را به مرکز درمانی عسلویه بردند، اما به دلیل مجهز نبودن بیمارستان عسلویه، او را به بیمارستان شیراز منتقل کردند و اعظم در آنجا با ۵۱ و ۵ دهم درصد سوختگی در بخش آی‌سی‌یو تحت مراقبت‌های ویژه قرار گرفت.   شیدای ۱۱ ماهه که دچار بیش از ۴۰ درصد سوختگی شده و حالش وخیم بود بر اثر شدت صدمات ناشی از سوختگی جانش را از دست داد.   تلاش پزشکان برای نجات جان اعظم ادامه داشت و با گذشت زمان به‌نظر می‌رسید که حال زن فداکار رو به بهبود است و او از خطر مرگ رهایی یافته است.   او حتی می‌توانست حرف بزند و برای خانواده اش تعریف کرد که روز حادثه چه اتفاقی افتاد.    در ادامه، اما شرایط اعظم بار دیگر رو به وخامت گذاشت تا اینکه این بانوی فداکار روز هفدهم اسفند ماه پس از  ۱۳ روز جدال با مرگ جانش را از دست داد و همسر و فرزندانش را پس از ۱۲ سال زندگی برای همیشه تنها گذاشت.   پیکر اعظم اسابه به محل زندگی اش یعنی روستای دشت پاگرد منتقل و روز بیستم اسفند ماه در میان جمعیت انبوهی از مردمی که برای بدرقه‌ی او آمده بودند، تشییع و به خاک سپرده شد.   این بانوی ایثارگر اگرچه نتوانست شیدای ۱۱ ماهه را نجات دهد، اما فداکاری اش او را  برای همیشه در یاد‌ها ماندگار کرد.  باشگاه خبرنگاران جوان کهگیلویه و بویراحمد یاسوج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد آتش سوزی مادر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۳۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم تشییع مرحوم «معصومه حائری»، همسر شهید آیت الله سید مصطفی خمینی (ره)، با حضور اعضای بیت امام خمینی، جمعی از علما، فضلا و روحانیون در قم برگزار شد.

مرحوم معصومه حائری نوه مرحوم حضرت آیت الله العظمی شیخ عبدالکریم حائری یزدی (ره)، موسس حوزه علمیه قم و فرزند مرحوم آیت الله شیخ مرتضی حائری یزدی صبح روز پنجسنبه پس از طی دوره ای بیماری در گذشت. در ادامه تصاویری از این مراسم را مشاهده می‌کنید.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900226

دیگر خبرها

  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • آزادی بانوی زندانی پس از ۶ سال حبس در البرز
  • پیام تسلیت مدیر حوزه های علمیه درپی درگذشت همسر آیت الله سیدمصطفی خمینی
  • تمجید سخنگوی دولت از بانوی ورزشکار ایرانی بابت رکوردشکنی در آسیا
  • عکسی از مادر سیدحسن خمینی در مراسم تشییع پیکر عروس ارشد امام /دختر امام هم آمد
  • پیام تسلیت مجمع روحانیون مبارز به مناسبت درگذشت همسر آیت الله شهید سید مصطفی خمینی
  • توصیفات مجمع روحانیون مبارز از عروس ارشد امام (ره) /تسلیت به سیدحسین خمینی و خواهرش
  • پیام تسلیت مخبر درپی درگذشت مادر شهید دستوری رزاز
  • کارگران سربازان فداکار جبهه جنگ اقتصادی هستند
  • حضرت نجمه خاتون علیهاالسلام، مصداقی برای آیه شریفه تطهیر است