Web Analytics Made Easy - Statcounter

 حمیدرضا محمدحسینی تختی مدیر اداره بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان امروز با تشریح آمار جا به جایی مسافران در نیمه نخست از طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز1401 گفت: طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروز 1401 در بنادر هرمزگان از 25 اسفند ماه سال 1401 آغاز شده و به مدت 20 روز تا 15 فروردین سال 1401 ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر بنادر و دریانوردی شهید باهنر و شرق هرمزگان به آمار مجموع تردد مسافران در حوزه بنادر شرق هرمزگان اشاره کرد و گفت: در دور اول این سفرها در مجموع جا به جایی و تردد ، ۳۵۸ هزار و ۴۶۴ مسافر در بنادر شهید باهنر، شهید حقانی،هرمز، تیاب، سیریک و جاسک به ثبت رسیده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته این آمار 81 درصد رشد یافته است.

محمدحسینی تختی با اشاره به رشد چشمگیر تردد مسافران در بندر شهید حقانی بندرعباس،گفت: در این مدت ۱۱۷ هزار و ۳۸۹مسافر در مسیر بندر شهید حقانی به بندر شهید ذاکری قشم جا به جا شدند که نسبت به مدت مشابه 90درصد رشد داشته است و همچنین میزان جابجایی از بندر شهید حقانی به جزیره هرمز ۷۴ هزار و ۲۱ مسافر جابه جا شده که این رقم نیز نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 95 درصد رشد را نشان می دهد.

وی گفت: تردد ۷ هزار ۶۱۴ شناور در مسیر های ورودی و خروجی به ثبت آمار های مسافری و گردشگری نیمه اول نوروز ۱۴۰۱ رسیده است.

محمد حسینی گفت: برای تعطیلات نوروز سال 1401 تعداد 35 فروند شناور مسافری برای انتقال مسافران از بندر مسافری شهید حقانی بندرعباس به جزایر قشم و هرمز در نظر گرفته شده که این شناورها در مجموع 3 هزار و 682 صندلی ظرفیت دارند.

وی گفت در حوزه بین اللملی با ایجاد ظرفیت ها و زیرساخت تعداد ۳۲۵ مسافر توسط ۶ فروند شناور به بندر شارجه جابه جا شده است.

بنادر شرق هرمزگان با دارا بودن اماکن و جاذبه های تفریحی و گردشگری هر ساله پذیرای مسافران و گردشگران زیادی از سراسر کشور و جهان می باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: نوروز 1401 بنادر و دریانوردی شرق هرمزگان سفرهای دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۳۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی

ایسنا/هرمزگان مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان، با اشاره به جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی با ۱۴ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: تخلیه این تعداد خودروی ترانزیتی توسط ۲۱۰ فروند شناور فلزی انجام و پس از تخلیه و انجام تشریفات گمرکی به مقاصد کشورهای عراق، افغانستان و آسیای میانه بارگیری شد.

مرتضی سالاری امروز (یازدهم اردیبهشت ماه)، با ذکر این نکته که بیش از ۴۵۳ هزار تن کالا از بنادر غرب هرمزگان به کشورهای هدف صادر شد، افزود: ۱۵۰ هزار و ۳۸۹ تن از این کالاها مربوط به صادرات غیرنفتی و ۳۰۳ هزار و ۵۱ تن به صادرات نفتی اختصاص دارد.

وی بیان کرد: صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده به کشورهای مقصد شامل میوه و تره بار، خشکبار، موادمعدنی و مصالح ساختمانی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان همچنین در تشریح عملکرد یک‌ماهه تخلیه و بارگیری بنادر غرب استان در سال «جهش تولید با مشارکت مردم، عنوان کرد: در مجموع ۸۸۸ هزار و ۶۶۸ تن عملیات تخلیه و بارگیری از این بنادر انجام شد که افزایش ۴۰ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

وی با بیان اینکه در نخستین ماه بهار امسال از مجموع عملیات جابه‌جایی کالا، ۵۲۹ هزار و ۷۳۴ تن به فرآورده نفتی و ۳۵۸ هزار و ۹۳۴ تن نیز به کالاهای غیرنفتی اختصاص داشته است، از افزایش ۲۰ درصدی تخلیه و بارگیری کالاهای یخچالی از بنادر غرب استان خبر داد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان تصریح کرد: با تلاش مجموعه بنادر و دریانوردی غرب در راستای ایجاد بستری ایمن و اقتصادی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان در یک ماهه امسال، ۹ هزار و ۹۸۸ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۱۰۱ هزار و ۹۴۴ تن تخلیه و بارگیری و نزدیک به چهار هزار و ۹۹۴ TEU کانتینر یخچالی با تناژ ۵۰ هزار ۹۷۲ تن نیز صادر شد.

سالاری یادآور شد: همچنین از مجموع عملیات انجام شده در بنادر غرب هرمزگان ۳۶۷ هزار و ۵۵۱ تن فرآورده نفتی و غیرنفتی با ۴۳ درصد افزایش به صورت رویه کابوتاژ (حمل و نقل ساحلی) در بنادر غرب استان هرمزگان جابه‌جا شد.

وی افزود: از این میزان ۱۴۰ هزار و ۸۸۸ تن مربوط به کاپوتاژ فرآورده‌های غیرنفتی و ۲۲۶ هزار و ۶۶۳ تن نیز کاپوتاژ نفتی بوده است.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان در ادامه از افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت نفتی و غیر نفتی در بنادر غرب استان هرمزگان خبرداد و بیان کرد: در دوره زمانی یاد شده، حجم ترانزیت کالاهای نفتی و غیرنفتی که عمده آن محموله خودرو است، به ۳۸ هزار ۲۱۴ تن رسید.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان با اشاره به ترابری ایمن ۱۷۵ هزار و ۳۴۸ مسافر دریایی، گردشگران داخلی و بین‌المللی اظهار کرد: از این تعداد ۱۷۳ هزار و ۵۶۴ نفر سفر در مسیرهای دریایی داخلی از بنادرلنگه، آفتاب و چارک به مقصد کیش، بوموسی و سایر جزایر خلیج‌فارس جابه‌جا و ۱۷۸۴ نفر مسافر نیز به مقصد بنادر کشور امارات متحده عربی تردد کردند.

سالاری تعداد تردد شناورها در بنادر غرب هرمزگان در این مدت را نیز ۲۹۶۴ فروند اعلام کرد که از این میزان تردد، ۱۴۰۴ فروند شناور بالای هزار تن و ۸۴ فروند شناور زیر هزار تن بوده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید وزارت حمل و نقل عراق درباره انتقال مسافران از اروند رود
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • بازدید هیات تجاری هرمزگان از بندر کانتینربری شانگهای چین
  • جابه‌جایی ۱۵ هزار و ۸۳۲ دستگاه خودروی ترانزیتی
  • افزایش ۲۴ درصدی ترانزیت کالا در بنادر غرب هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • افزایش ۶۸ درصدی جابه‌جایی کانتینر یخچالی در بنادر شرق هرمزگان
  • صادرات ۶ هزارتن کالای غیرنفتی در بندر جاسک
  • قاچاق چوب در بندر پارسیان