Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که به دلیل وزش شدید باد و مواج شدن دریا فعالیت بنادر غرب استان از روزهای ششم تا صبح نهم فروردین ماه تعطیل شده بود؛ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان از بازگشایی این بنادر و از سرگیری سفرها با بهبود شرایط جوی از ظهر امروز خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی‌رضا محمدی کرجی ران، اظهار کرد: با پایش میدانی و بهبود شرایط جوی و کاهش وزش باد، فعالیت‌ها در بنادر مسافری و اسکله‌های گردشگری غرب این استان از ساعت ۱۱ ظهر امروز سه‌شنبه نهم فروردین از سر گرفته و همزمان با این اقدام خروج میهمانان از جزیره کیش و انتقال هموطنان به بنادر چارک و آفتاب نیز در حال انجام است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، ۲۰ لندی کرافت با ظرفیت یک‌هزار و ۱۰۰ خودرو و ۱۰ شناور مسافری نیز با یک‌هزار و ۲۰۰ صندلی در مسیر سه‌گانه بنادر چارک و آفتاب به سمت کیش و بالعکس در حال خدمات‌رسانی به مسافران و گردشگران نوروزی هستند.

رئیس کمیته خدمات حمل و نقل سفرهای دریایی سفر هرمزگان ضمن قدردانی از صبر و شکیبایی مسافران و گردشگرانی که طی این سه روز با درک صحیح از شرایط نامساعد جوی، در راستای حفظ ایمنی، سفر خود را به تأخیر انداختند، خاطرنشان کرد: براساس مدل‌های هواشناسی تا پایان طرح تسهیل سفرهای دریایی شرایط برای سفر و گردش از بنادر غرب هرمزگان مساعد است.

وی با اشاره به ثبت ۲.۵ میلیون سفر دریایی به مقصد جزایر خلیج فارس و بالعکس در موج اول این سفرها، ادامه داد: از هفتم فروردین ماه نیز موج دوم سفرهای دریایی را شاهد هستیم که بیش‌ترین آن طی مدت مربوط به پنجم فروردین با ثبت ۳۷۵ هزار نفر است.

طرح تسهیل سفرهای دریایی نوروزی سال ۱۴۰۱، از بیست و پنجم اسفند پارسال آغاز و تا ۱۵ فروردین ادامه دارد.

کد خبر 564613

منبع: ایمنا

کلیدواژه: بندر عباس شهر نوروز بنادر مسافران نوروزی افزایش سفرهای دریایی شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق سفرهای دریایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت

ایسنا/هرمزگان کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: صبح امروز پدیده سواحل و جزایر مه رقیق صبحگاهی و در بعدازظهر افزایش باد همراه با غبارمحلی و دریا نسبتا مواج خواهد شد.

مرضیه سی‌سی پور گفت: امروز صبح وضعیت جوی و دریایی آرام و در بعدازظهر ناپایداری جوی و دریایی پیش‌بینی می‌شود.

وی گفت: سرعت باد در تنگه هرمز و بخش‌هایی از خلیج فارس به محدوده ۴۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و ارتفاع امواج دریا را تا محدوده یک متر و نیم خواهد رساند.

سی سی پور افزود: توصیه می‌شود در این مدت شناورهای سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم برای تردد ایمن سایر شناورها در نظر گرفته شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: این شرایط بعدازظهر روزهای آینده هم ادامه خواهد داشت و از بعدازظهر چهارشنبه بر شدت این بادها در مناطق دریایی افزوده خواهد شد.

سی سی پور گفت: آسمان بیشتر نقاط استان صاف و در برخی مناطق دریایی و ارتفاعات گاهی گذر ابر پیش بینی می‌شود و از لحاظ دمایی نیز در روزهای آینده روند افزایشی دمای بیشینه ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ◄ امسال سازمان بنادر و بخش غیر دولتی ۱۵۴ همت سرمایه‌ گذاری می‌ کنند
  • آماده‌باش ارتش یمن در محاصره دریایی رژیم اسرائیل
  • آماده‌باش ارتش یمن در تکمیل حلقه محاصره دریایی رژیم صهیونیستی
  • رئیس قوه قضاییه: برخی قضات گله می‌کنند که پرونده‌ها با ابهامات زیاد به اجرای احکام می‌روند
  • بهبود وضعیت بنادر، گمرکات وانبارهای اموال در استان هرمزگان
  • استمرار جنایات سبعانه رژیم غاصب صهیونیستی در غزه
  • وضعیت ناپایدار جوی و دریایی در هرمزگان/ شناور‌های سبک با احتیاط تردد کنند
  • ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان از بعدازظهر، ۱۷ اردیبهشت
  • بندر گوگسر آخرین بندرگاه هرمزگان در دریای عمان
  • افزایش باد همراه با غبار محلی و مواج شدن دریا در خلیج فارس، ۱۶ اردیبهشت