Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد شفیع زاده گفت: موسسه خیریه اندیشه محسنین پل ارتباطی بین خیران و نیازمندان است   این موسسه در سال ۱۳۹۳ با شماره ثبت ۳۳۷۱۷با هدف کمک رسانی به اقشار نیازمند جامعه به ثبت رسید و فعالیت خود را به صورت قانونی آغاز کرده است.

او گفت: که توانمندسازی جامعه نیازمندان و محرومان بویژه در منطقه جنوب شرق کشور رویکرد اصلی موسسه است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هم‌اینک این موسسه ۱۳۰ پایگاه در سیستان و بلوچستان دارد که بزودی به ۲۰۰پایگاه خواهد رسید و تعدادی شعبه هم در تهران و شهرهای کشور فعال است.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین گفت: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب سیستان را تنگه احد کشور نامیدند و بر اساس مصوبات هیات امنا بیشتر فعالیت این موسسه در زمینه فرهنگی، اشتغالزایی، معیشتی و عمرانی در سیستان و بلوچستان بوده که تا کنون در این زمینه‌ها اقدامات بسیار خوبی در استان انجام داده است.

او گفت:با توجه به اینکه این موسسه در نظر دارد در حوزه فرهنگی شامل برگزاری کلاس قرآن، رقابت‌های قرآنی، اردوهای زیارتی، کتابخوانی، پشتیبانی تحصیلی و کمک آموزشی فعالیت کند بنابراین خیران می‌توانند در این امر فرهنگی نیز مشارکت داشته باشند.

شفیع زاده گفت: این موسسه در زمینه معیشتی تا کنون اقدام به ذبح دام و توزیع آن در بین نیازمندان سیستان و بلوچستان کرده که این روند با حمایت‌های خیران همچنان ادامه دارد.

او گفت: در کنار تهیه لوازم ضروری نیازمندان شامل آبگرمکن، بخاری، پتو و کولر در زمینه تهیه جهیزیه برای نوعروسان به منظور تشویق جوانان به ازدواج تا کنون اقدامات خوبی در سیستان و بلوچستان انجام داده است.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین گفت: همچنین کلاس‌های آموزش قبل و بعد از ازدواج به منظور بهبود مسیر زندگی خوب برای جوانان اقشار ضعیف جامعه در سیستان و بلوچستان برگزار شده است.

او می گوید: این موسسه در حوزه تامین معیشت افراد نیازمند در سیستان و بلوچستان با توزیع آرد، پوشاک، کفش و پارچه لباس اقداماتی انجام داده است.

شفیع زاده گفت:همچنین در راستای مبارزه با ویروس کرونا اقلامی همچون ماسک، دستکش و موادضدعفونی در بین اقشار ضعیف سیستان و بلوچستان توزیع شده است.

او گفت: در حوزه داندانپزشکی با حمایت خیران گرامی در غربالگری دهان و دندان بویژه برای بانوان در دوره بارداری در مناطق محروم سیستان و بلوچستان اقدامات موثری از سوی این موسسه انجام شده است.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین گفت: در زمینه عمرانی این موسسه علاوه بر ساخت مدرسه و سرویس بهداشتی برای مدارس در شهرستان بنت سیستان و بلوچستان به بهسازی و تکمیل خانه‌های افراد نیازمند منطقه مشارکت داشته است.

او گفت: علاوه بر آبرسانی به ۱۰ روستای محروم سیستان و بلوچستان ۱۰۰ مسجد نیز در این استان تجهیز و آماده سازی شده است.

شفیع زاده گفت: اشتغالزایی بانوان خانه دار یکی از مهمترین اهداف موسسه خیریه محسنین است که در این راستا تا کنون چندین چرخ خیاطی واگذار و حتی کارگاه‌های خیاطی و سوزن دوزی در مناطق محروم کشور ایجاد کرده است.

او گفت: تعدادی دام سبک و طیور به منظور اشتغالزایی در بین اقشار ضعیف جامعه توزیع شده   همچنین چندین دستگاه نانوایی در اختیار این عزیزان قرار داده شده تا آغازی باشد برای سال ۱۴۰۱که برنامه‌های اشتغالزایی زیادی در دستورکار داریم.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین گفت: در مناطق حاشیه نشین شهرهای تهران، مشهد، اردبیل، اصفهان و ارومیه در حوزه معیشتی نیازمندان اقدامات خوبی توسط این موسسه با همکاری خیران گرامی انجام شده است.

او گفت: در سال آینده این نوید را می‌دهیم که با توسعه پایگاه‌ها و اقدامات فرهنگی گسترده افراد زیادی را تحت پوشش قرار دهیم و با جوانان و نوجوانان ۱۶ تا ۱۹ ساله در این پایگاه‌ها، برنامه‌های فرهنگی و مسابقات کتابخوانی را گسترش دهیم.

شفیع زاده گفت: در پایگاه‌های فرهنگی موسسه خیریه محسنین کتاب‌هایی با موضوع سرداران شهید دفاع مقدس که در بیانیه گام دوم انقلاب برنامه ریزی شده در اختیار جوانان و نوجوانان قرار داده شود.

او گفت: اردوهای زیارتی و سیاحتی که به دلیل ویروس کرونا تعطیل شده بوده در سالجاری با هدف رشد معنوی جوانان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

رییس هیات مدیره موسسه خیریه اندیشه یاران محسنین گفت: در سال جدید به دنبال ایجاد اشتغال در حوزه قالیبافی خواهیم بود تا علاوه‌بر ایجاد درآمد برای اقشار ضعیف جامعه این سنت دیرینه مردم ایران زمین را دوباره احیا کنیم.

او گفت: علاوه‌بر ایجاد اشتغال در زمینه پرورش ماهی در حوزه واگذاری پنل‌های خورشیدی با هدف ایجاد درآمد به افراد نیازمند در سیستان و بلوچستان فعالیت خواهیم داشت.

شفیع زاده  گفت: بازسازی قنوات و چشمه‌هایی که بر اثر سیل در سیستان و بلوچستان بسته و یا تخریب شده امسال دوباره احیا می‌شوند و حتی منازل مسکونی که بر اثر سیل و سایر بلایای طبیعی از بین رفته نیز بازسازی که در این زمینه ساخت ۳۰ باب منزل مسکونی در این استان آغاز خواهد شد.

او گفت: به دنبال کارگاه‌های آموزشی ازدواج با اهداف زندگی خوب و تشویق به فرزندآوری و حتی هدیه برای فرزند آوران بیشتر در برنامه سال آینده این موسسه است و حتی برنامه حفظ و تدبر در قرآن نیز برای مادران باردار با هدف تربیت فرزند صالح پیش‌بینی شده است.



باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: خیرین جهادی محرومیت زدایی سیستان و بلوچستان اقشار ضعیف تا کنون او گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۵۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان

دیگر خبرها

  • (تصاویر) آبتنی کودکان در سیل سیستان و بلوچستان
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • اقدام پسندیده شاگردان حسینی پس از پرسپولیس(عکس)
  • امدادرسانی سپاه و‌ ارتش در سیل سیستان و بلوچستان
  • یادی از منادی وحدت در سیستان و بلوچستان
  • فیلم| وضعیت بیماری مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • ۴۲ راه روستایی و یک راه فرعی در بلوچستان همچنان بسته است
  • زندگی پس از سیل در دشتیاری سیستان و بلوچستان
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • توزیع بسته کمک آموزشی به ۵ هزار دانش آموز در تخار