Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@14:50:43 GMT

۱۲ فروردین سرآغاز تحولی بزرگ در سرنوشت ملت ایران بود

تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۴۰۱ | کد خبر: ۳۴۶۷۳۸۲۱

۱۲ فروردین سرآغاز تحولی بزرگ در سرنوشت ملت ایران بود

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: ۱۲ فروردین با تدبیر امام راحل مبنی بر رجوع به همه‌پرسی برای استقرار نظام جمهوری اسلامی، آخرین تلاش‌های جریانات نفوذی وابسته به شرق و غرب را برای انحراف انقلاب از مسیر اصلی خود که همان مسیر استقلال، عزت و شرف این ملت بود را در هم شکست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: امام خمینی(ره) از همان روزهای  نخست پیروزی انقلاب تاکید داشتند که مسیر نظام اسلامی باید به صورت قانونی طی شود و علیرغم آنکه مردم سخنان امام را به عنوان یک رهبر کاریزماتیک بدون چون و چرا می.پذیرفتند ولی تاکید ایشان بر این بود که مردم در پای صندوق‌های رای نظر خود را راجع به جمهوری اسلامی اعلام کنند.

حجت.الاسلام سادات اضافه کرد: این بزرگترین درس ۱۲ فروردین بود که مردم‌سالاری و جمهوریت در کنار اسلامیت دو بال تشکیل دهنده نظام هستند و این روز، یه عنوان روز جمهوری اسلامی از ارزش والایی برخوردار شد و مبنای تشکیل نظام اسلامی قرار گرفت و بر اساس آن سایر نهادها مانند مجلس و دولت و قانون اساسی تشکیل و تدوین شد.

وی گفت: این روز و این حضور تاریخی سرآغاز تحولی بزرگ در مسیر سرنوشت ملت ایران بود، چرا که قبل از آن مردم هیچ نقشی در مدیریت کشور نداشتند.

حجت‌الاسلام سادات اذعان کرد: علیرغم همه تهدیدها، تحریم‌ها و هجمه‌های همه‌جانبه سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و نظامی از سوی قدرت‌های بزرگ و در راس آن آمریکای جنایتکار، نظام اسلامی به پشتوانه بصیرت و بینش سیاسی مردم و درایت رهبر معظم انقلاب توانسته است مسیر اعتلای خود را طی نموده و معادلات قدرت‌های استعمارگر را به هم بریزد.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۰

منبع: فارس

کلیدواژه: ۱۲ فروردین سادات تحول در سرنوشت استقلال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۴۶۷۳۸۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سید ابراهیم رئیسی در اجرای اصل ۱۲۳ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، «قانون تفسیر ماده(۵) قانون بیمه‌های اجتماعی کارگران ساختمانی» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت کشور، وزارت راه و شهرسازی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابلاغ کرد.

آنگونه که ایسنا روایت کرده، رئیس دولت سیزدهم همچنین «قانون ارجاع اختلاف بین شرکت مادر تخصصی مدیریت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) و شرکت کنت ترکیه به داوری» را که در جلسه علنی ۱۹ فروردین ۱۴۰۳ مجلس شورای اسلامی تصویب و در تاریخ ۲۹ فروردین ۱۴۰۳ به تأیید شورای نگهبان رسید، برای اجرا به وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری (معاونت حقوقی رئیس جمهور) و وزارت امور خارجه ابلاغ کرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901429

دیگر خبرها

  • معلمی از نگاه معارف اسلامی یک شغل نیست، بلکه یک مجاهدت است
  • نقش بی‌بدیل اساتید در مردمی‌سازی ارزش‌های سلامت محور
  • لوله‌سازی اهواز در مسیر توسعه صادرات
  • آخرالزمان شمالی چگونه اتفاق می‌افتد؟ علائم آن چیست؟ (+عکس)
  • رئیسی ۲ قانون برای اجرا ابلاغ کرد +جزئیات
  • مسیر تحولی دانشگاه آزاد، امید آفرین است
  • دشمنان با جنگ رسانه‌ای در مسیر مردم و انقلاب سنگ اندازی می‌کنند
  • نظام استکباری غرب با چالش بزرگ خیزش افکار عمومی روبه‌رو است
  • بانک رفاه دستگاه برتر در پیشبرد برنامه‌های تحولی معرفی شد
  • احسان طبری؛ تئوریسین برجسته چگونه از مارکسیسم برگشت و «خدمت‌گزار بزرگ نظام اسلامی» شد